Als mensen zich nu gewoon eens aan de richtlijnen houden dan is het wellicht wel mogelijk. Maar ja, gezien het stupide gedrag van sommigen zal dat wel niet.
collega van mn man meldde net: leidster was vorig weekend met een partner van coronapatient in aanraking geweest. Zij vertoont sinds zaterdag ook verschijnselen. Mama zit nu met argusogen kindje in de gaten te houden en blijft preventief op afstand werken.
Mijn zoon mag nu ook niet buiten spelen van ons hij is 11. Heel jammer maar gewoon minimaal contact vind ik belangrijk! Ze komen toch in contact met andere kinderen en dan heeft niet naar school gaan ook minder nut. Hij mag wel even skaten oid. En jets langer gamen online dan kan hij zijn vrienden toch spreken online
Ik wil op mijn handen zitten, maar het lukt me niet: heb jij je opleiding tot huisartsassistente wel met een voldoende afgesloten?
Helaas... Ik gint vanochtend snel mijn bestelling ophalen bij de opticien (tip: koop lenzenvloeistof voordat zij ook sluiten! ), en zag tig volledige gezinnen rinddwarrelen door de stad. Op zoek naar lentejassen, de wekelijkse markt volledig aan de gang, drukte voor de loempiakraam enz.. En dat in een plaats met heel veel geregistreerde, en nog veel meer ongeregistreerde, besmettingen.
Hier blijft de winkel voorlopig ook open. Hooguit dat de weekenden dicht gaan. Werkgever wil natuurlijk ook niet sluiten zolang er nog geld binnenkomt. Net een hoestende klant door de winkel... Fijn Wij zitten in de grensstreek en er komen vooral veel Duitsers.
Gisteren zag je een erg mooi model over social distancing. Daar houden ze gewoon rekening mee dat niet iedereen zich aan de regels houdt. Iets van 80% volgers is voldoende.
Hier mogen onze kinderen niet met andere kinderen spelen, zelf ben ik vreselijk verkouden en niezen etc (geen koorts). Dus ik wil niet dat zij andere kinderen besmetten. Die 3 weken komen ze echt wel door hoor (gelukkig is de trampoline nog niet verkocht hahahaa) En ik heb nog wat werkopdrachten waarbij ze kunnen helpen (iets met meten, zagen, timmeren) En vanochtend gewoon schoolwerk maken
Dat komt gewoon omdat de gemiddelde Nederlander zo verdomd nuchter is. Die mensen denken gewoon nog steeds dat dit virus zomaar overwaait. Of dat ze toch niet besmet raken omdat ze in de buitenlucht zijn. We zijn een verwend volk en de mensen weten nu van gekkigheid al niet waar ze zoeken moeten. Is het heel cru om te zeggen dat ik voor een algehele lockdown ben om zo ons land te beschermen ? Heel hard voor de mensen die zich wel aan de maatregelen houden, maar je ziet wel dat dit misschien de enigste optie gaat zijn.
Mijn man komt zo naar huis. Die is er klaar mee. Collega blijft want " hij is vanaf morgen toch vrij" ivm werk van zijn vrouw. Koekkoek
Even een vraagje, ik kan het nl niet terugvinden op de site vh rivm. Als alleenstaande heb je toch gewoon recht op opvang als je werkt in een cruciale beroepsgroep? (voor een vriendin hoor, ik ben gewoon getrouwd). School zegt nl van niet omdat beide ouders in cruciale beroepsgroep werken. Maar vader is niet in beeld ze heeft heeft alleenget gezag over de kinderen. Vader mag zelfs niet in de buurt komen vd kinderen, van de rechter. En daar is school can op de hoogte. Nu zegt school dat BSO de opvang moet regelen. BSO zegt dat school het moet regelen. Ze komt er niet uit...
Hier in de Aldi was er een vrouw die zeker 10 broden en stapels wc rollen in haar wagentje a n het stouwen was. In de Jumbo kon mijn man om half 10 nog net een laatste brood pakken. Dus er wordt nog volop gehamsterd hier.