Coronavirus NIEUWS

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Jes88, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.275
    6.744
    113
    @Poolvos, ja klpot, maar in die groep horen ook de mensen die geen gehoor geven aan de oproep. Maar ze lieten ook zien als een grotere groep zich beweegt. Dan is het ook nog wel onder controle te krijgen, maar minder snel.

Ik denk echt niet dat iedereen vanwege dat filmpje massaal denkt dat iedereen in zijn omgeving bij die 80% hoort en dat zij dan bij die 20% kunnen behoren.

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ja, ze kunnen dat beter niet laten zien :o:
    Maar we gaan het meemaken.
    Als straks de eerste grote groepen mensen geen zorg krijgen (of erger: sterven) - dan komt er een punt dat iedereen opeens iemand kent of via via hoort hoe ernstig het is afgelopen met pietje of klaasje. Dan opeens nemen we het massaal een stuk serieuzer. Jammer is dat pietje of klaasje de dupe worden van roekeloos gedrag van een ander. :mad:

Mar76, MyMiracle, Juffie26 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.384
    2.989
    113
    Wat voor beroep oefent jouw man uit dan?

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Bij de Hornbach in Nieuwerkerk ad Ijssel schijnt het nu heel druk te zijn. ( mijn man is jobcoach en heeft net telefonisch een van zijn cliënten gesproken die daar werkt)
    Ff serieus!! Zo dachten de Spanjaarden nog maar een paar dagen geleden ook, dat het allemaal wel meeviel. En nu zijn er binnen een paar dagen zoveel besmettingen bijgekomen dat alles op slot zit.
    Heb net een Spaans nichtje gesproken, het is een groot drama daar!!!! Ze riskeren boete als ze zonder geldige verklaring naar buiten gaan, dus ze zit opgesloten in huis.
    Maar het gepeupel bij de Hornbach vindt het allemaal wel best.
    WTF, blijf binnen!!

Mar76, Juffie26, Aszz en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.505
    12.054
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar wat voor werk heeft hij dan? In de buitenlucht steigers opbouwen dat is niet echt een risico.

Of heb je liever dat er straks geen werk meer is voor je man?

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

In ons geval omdat de baas van mijn man althans de leiding op de vloer een hufter is en een narsist.

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Die is lasser.

8. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Terecht, er zijn landelijke maatregelen, geen één crèche/kdv is open nu voor algemeen gebruik.

9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hij werkt in de petrochemische industrie in fabrieken met evt perslucht etc in silo's.

Dus juist niet ' in de buitenlucht'

Iemand van de fabriek zelf bleek besmet op de plant waar hij zit 'fabriek' ze kregen een briefje en daar mee moesten ze het doen. Niks kwa verderen maatregelen of een naam zodat ze wisten of ze met die gene contact gehad hadden. In de fabriek zelf was een meeting alleen is er niks naar contractors door besproken.

10. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.384
    2.989
    113
    Ah, vandaar de pbm's

paula1984 vindt dit leuk.
  11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.296
    11.902
    113
    :rolleyes::rolleyes:
    Die denken allemaal ‘ik moet toch wat te doen hebben als ik dadelijk thuis zit’ en/of ik verveel me en ga ff een uitje doen naar de Hornbach/intratuin/action etc etc.:rolleyes:

Zara75 vindt dit leuk.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Doe is effe normaal joh?
    Het is gewoon een oprechte vraag.
    Verwacht je dat ik meer weet dan het RIVM/ GGD ofzo?
    Virologen hebben al nauwelijks antwoorden over de verspreiding van dit virus temeer het zich op een hele andere manier verspreidt dan dat een ander virus dit doet.
    En dan vind je het nodig om mij een beetje te kakken te zetten omdat ik toevallig doktersassistente ben en dit dan ook allemaal gewoon zou moeten weten.
    Beetje sneu zo’n actie dame.

Seffie, Mississippi en marais vinden dit leuk.
  13. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier komt er net een update van de gemeente met de oproep in winkels bouw markten en tuin centra, niet meer dan 100 man binnen te laten.

hummeltje5, ano en Zara75 vinden dit leuk.
  14. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Mijn moeder runt een Karwei bouwmarkt. De omzetten sinds afgelopen donderdag zijn ongekend hoog. Het dubbele ten opzichte van ‘normale’ tijden.

Jes88 vindt dit leuk.
  15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.296
    11.902
    113
    Te erg voor woorden toch dat de gemeente dit moet verordenen ipv dat de ondernemer dit zelf al zo regelt.:rolleyes:

hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.130
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    16-03-2020 | 14.00

4 patiënten overleden, 278 nieuwe patiënten, in totaal 1413 positief geteste personen
    Sinds de laatste update zijn 278 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 1413.

Sinds gisteren zijn 4 patiënten overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 24 mensen gestorven aan de ziekte. De gemiddelde leeftijd van de overledenen is 79 jaar (jongste 59- oudste 94). In totaal zijn 205 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.

In de provincie Noord Brabant zijn 108 nieuwe positief geteste personen. In totaal zijn in 554 positief geteste personen in Noord Brabant. Daarna zijn in de provincie Limburg (149), de provincie Utrecht (140) en Zuid Holland (136) de meeste positief geteste personen gemeld.

https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het lastige is dat we als land op zoek zijn naar een balans.

Het is ook belangrijk dat we weerstand opbouwen tegen dit virus. Dus een verspreiding is onvermijdelijk, maar moet wel geleidelijk gebeuren.
    Exponentiële stijging is gestart ..

hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Maar je begrijpt toch wel iets over bv incubatietijd? Ik vind het eigenlijk ook een beetje een vreemde vraag...

gitta, Jes88 en Syane vinden dit leuk.
  19. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens. Mensen weten niet wat ze aanrichten. Ik vind dit wel een goed artikel. Had m ook al in het andere topic gepost.

https://www.demorgen.be/meningen/laat-me-de-verwarring-wegnemen-er-komt-een-drama-op-ons-af-prof-ugent-schrijft-open-brief~b8b1f5b0/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Zara75 vindt dit leuk.
  20. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.130
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ja, ik vraag me echt af wat het echte aantal nieuwe besmettingen zijn per dag als enkel mensen met meer ernstige klachten überhaupt nog een test krijgen..

Waar ik de afgelopen 2,5 weken vooral teleurgesteld en verbaasd was over langzaam optreden van de staat (nee, niet als viroloog maar wel met groeiende kennis over het verschil in aanpak van NL met ervaringsdeskundige landen als Singapore, en China vanaf het moment dat ze wisten en erkenden dat ze moesten optreden, en ook het 2 weken voor lopende Italië of een harder optredend Dld.), begint er nu een gevoel van lichte beklemming boven te komen.
    Een volstrekt onbekende en dreigende situatie, maar gelukkig nu wel met een beleid waar ik me beter in kan vinden.

Zara75 en Jes88 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina