Coronavirus NIEUWS

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Jes88, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Pff nu ben ik echt benieuwd hoeveel er daadwerkelijk rondlopen met corona. Mijn moeder heeft een onwijs lelijke hoest al een aantal dagen. Ze moest paracetamol nemen maar daar moet ze nu direct mee stoppen. Als ze dan koorts krijgt moet ze getest worden en komen ze langs in die pakken, je begrijot dat mijn moeder nu helemaal in de stres zit ze denken dat ze longontsteking heeft, bah!

amdaa en MyMiracle vinden dit leuk.
  2. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    618
    651
    93
    Vrouw
    Ik snap niet hoe er van 70 mensen die besmet zijn geen woonplaats bekend is? Hoe werkt dat dan? Ze hebben zich toch ergens gemeld lijkt me anders hadden ze ook geen test gekregen...

Jes88 vindt dit leuk.
  3. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.130
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Sterkte voor jouw moeder en ook voor jou!

Jes88 vindt dit leuk.
  4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Met al die mafketels die nu gaan winkelen, bouwmarkten bezoeken en met z’n allen naar de speeltuin gaan stevenen wij af op een complete lock down. En dan heeft helemaal niemand meer wat te willen.
    Ik zit nu voor in de tuin te genieten van het zonnetje, kids hebben genoeg lesmateriaal, iedereen is hier binnenshuis veilig. Gelukkig eergister een spinningfiets gekocht dus ik blijf ook wel in beweging.

Eabeltsje, Madeliefje06, Seffie en 11 anderen vinden dit leuk.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.505
    12.054
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oke dat is idd wel bijzonder dan. Dat ze daar zo mee omgaan.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    @Jes88 : beterschap met je moeder.

7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Er wordt overal heel duidelijk verteld dat de incubatietijd maximaal 14 dagen is en dat er pas iets over een toe- of afname van het aantal besmettingen gezegd kan worden na die periode.

Je bent dit hele topic al aan het rellen, je vindt alles overdreven, gaat zelf nog even lekker met andere hondenbaasjes ergens kroketten eten terwijl er heel duidelijk een oproep tot social distancing is gedaan. Dan is het niet heel gek dat ik jouw vraag opvatte als een verkapte manier om te zeggen dat de nu getroffen maatregelen belachelijk zijn. Dame.

Shay25, Mar76, amdaa en 10 anderen vinden dit leuk.
  8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik hoop dat bij ons op school morgen geen of heel weinig kinderen zijn. School is ook echt en alleen een noodopvang als je echt geen alternatieve hebt kunnen vinden pas dan is school een noodopvang. Wij zullen ouders die wel komen (moeten zich voor 12 uur melden voor de volgende dag anders geen opvang) zoveel mogelijk aansporen om echt een alternatief te zoeken anders heb je na een week alsnog de school weer vol zitten. Gaat echt en alleen als noodopvang wat ons ons betreft.
    ouders moeten zich eerst zelf inspannen om opvang te vinden pas als dat echt niet lukt kunnen ze onder schooltijden noodopvang krijgen.

9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik hoor net dat alleen de handalcohol op mijn werk virus dodend is en die in supermarkten en drogisterijen niet.

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

School hier is heel strikt. Werk je niet in de dienstverlening dan mag je kind niet komen.

11. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

In België gaan decathlonwinkels en winkels van de kledingketen JBC dicht op eigen initiatief. Online aankopen kunnen wel nog.
    Dat online kopen voelt voor mij echt weer een beetje dubbel. Mensen die in magazijnen werken, pakjesbezorgers,... moeten dan wel aan het werk blijven omdat wij meer tijd hebben om "lekker" online te shoppen. Aan de andere kant kan de economie nu best niet helemaal stil vallen.
    Pfff, stom virus. Maar het maakt wel dat mensen misschien eens bewuster gaan nadenken over dingen die ze anders heel normaal vinden.... Het heeft echt 2 gezichten dat virus! ;)

hummeltje5, Neuzeke en Syane vinden dit leuk.
  12. Emilie69

hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.921
    19.097
    113
    Vrouw
    Buitenspeeltuinen ook gedaan las ik ergens. Maar vind het nergens meer terug'

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook een verkouden collega, gelukkig nemen ze het hier serieus en is ze naar huis gestuurd, waar ze het overigens niet mee eens was, en ze zou dan wel gaan shoppen. Hoop maar dat ze dat niet heeft gedaan...

sprits vindt dit leuk.
  15. Emilie69

Ik gaf ergens hiervoor al de link. Maar vraag me niet meer op welke pagina! :roflmao:

16. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Logisch toch dat het aantal besmettingen nu toeneemt, gezien de echt flinke maatregelen pas sinds vandaag in zijn gegaan? En ik hoop ergens van niet, maar vermoed toch dat vanavond wellicht de gehele lockdown zal worden aangekondigd door de premier. Uitgaande van een incubatietijd van maximaal twee weken zul je pas over twee weken een stagnatie zien in de groei van het aantal nieuwe besmette gevallen.

Mijn man ontving zojuist het officiële bericht dat een indirecte collega van hem het Coronavirus heeft opgelopen, gelukkig heel milde symptomen. Maar vraag me wel af hoe het kan dat hij dan getest is? Mijn nichtje heeft een zware longontsteking en koorts en die werd door de GGD gewoon vriendelijk verzocht om lekker thuis in quarantaine te blijven met haar gezin. Schijnbaar worden dus toch mensen getest die ook milde symptomen hebben. Weet iemand wat nu precies de testrichtlijnen zijn?

MyMiracle vindt dit leuk.
  17. Emilie69

Neuzeke vindt dit leuk.
  18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    F8785233-006A-4C26-9A46-73C8E4AEED1A.jpeg
    7245AA32-1DA6-4D93-8742-7BD121449A51.jpeg

Uit de Liveblog van Volkskrant.nl

Geruststellend :)

Syane vindt dit leuk.
  19. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Nee snap er ook niks meer van, het lijkt wel of elke GGD nog eigen beleid heeft. Misschien omdat sommigen het nog niet zo druk hebben? Ik gok ook maar wat hoor. Ik dacht dat ze om testen te besparen alleen kwetsbare / risicogroepen zouden testen, maar wellicht is dat ook regionaal bepaald.

20. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Dit filmpje lieten ze gisteren zien op het NOS journaal, ook gezien?

https://www.walesonline.co.uk/news/health/coronavirus-doctor-bottle-covid-19-17927492

Het staat er ook nog in tekst onder (met een hoop reclame ertussen dus je blijft scrollen als je de gehele tekst wil lezen).

Leuke uitleg aan de strategie om niet een totale lockdown in één keer te doen, maar om maatregelen geleidelijk in te voeren. Klinkt goed en logisch voor een leek zoals ik. Lijkt ook wel op wat we in Nederland doen. Vinden jullie dat ook of weet iemand hier meer over?

Zou 'leuk' zijn als we nog van een betrouwbare bron horen of dit inderdaad ook is wat RIVM doet en of je dat op deze manier kunt illustreren. Niet dat RIVM tijd heeft om nu interactieve filmpjes te plaatsen maar toch ;)

amdaa, hummeltje5 en Fuddey vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina