Kan ik ook inkomen! Of ik dan toch direct de scholen zou sluiten alleen omdat je niet weet of je toch kan overdragen bij 0% klachten vraag ik me af, maar daar mag iedereen natuurlijk anders over denken!
Hebben we hier trouwens alle Tirol-terugkeerders verzocht preventief thuis te blijven? Want daar heeft Oostenrijk om gevraagd: - Tirol in volledige lockdown; - alle toeristen die er waren 2 weken in quarantaine. Er is daar een grote besmettingshaard ontstaan.
Dat is dan een enorm risico, zeker als het eerst nog ging om indammen en nu om die piek uit te rekken - als er geen onderbouwing is, vind ik het echt een te grote gok.
Ik las het ook bij de NOS, jeetje zeg... hopelijk gaat ‘t goed met zijn gezondheid. Kan me goed voorstellen dat het heel stressvol is geweest voor hem...
Helemaal mee eens. En een basisschool heeft een kleiner en lokaler sociaal netwerk dan een middelbare school, zodat de verspreiding iets langzamer zal gaan dan op grotere middelbare scholen en hoger onderwijs.
En alle andere mensen die zonder klachten nog mogen werken in niet-vitale beroepen, daar geldt dat dan ook voor toch? Ben je dan ook voor meer maatregelen? Lijkt mij dat je dan niet alleen tav verspreiding via kinderen maar ook volwassenen zekere voor t onzekere wil nemen? Dat zou ik dan snappen, als dat je standpunt is. Of is dat niet hetzelfde?
Ter info:. Een kind met astma en/of ademhalingstik is overigens ook niet welkom op de kdv, ook niet met cruciale beroepsgroep (bij ons beiden). Onze dochter heeft dr hele leven al een soort "ugh" als ze iets doet (drinken/iets pakken etc) ongeacht welk seizoen dus zeker niet ziekte gebonden. Daarnaast voorlopige diagnose peuterastma (virus getriggerd, niet inspanning, dat ugh is echt een tik). Die moesten we vandaag weer ophalen na een paar uurtjes vanwege t geldende protocol. De leidsters kennen dr en weten dat dat "normaal" is voor haar, ze is nu zo fit als maar kan wezen, maar huidige protocol gaat daar dus aan voorbij. Wat begrijpelijk is, omdat t een generiek protocol is (ander kind snottert bijv voor hooikoorts en valt om diezelfde reden dan ook buiten protocol) Dus mocht je kind gezond zijn, geen koorts, niet kuchen en niet snotteren, kan het om die reden alsnog zijn dat je op een andere manier opvang moet regelen. Voor jou kind normaal en compleet los van corona, maar het protocol is nu eenmaal zo.
In BE is afstand houden op de werkvloer ook heel belangrijk, daar kan ik me goed in vinden. Heel raar om overal 1,5-2m om mensen heen te lopen en bij collega’s niet. Maar kinderen houden die afstand niet, dat is niet te doen...
Geloof dat in NL in bedrijven waar dat niet kan nog steeds wordt gewerkt, althans dat hoor ik om me heen. Want in veel sectoren zoals bouw en techniek werken ze samen en dichter op elkaar. Maar ben t met je eens hoor dat t voor volwassenen makkelijker afstand houden is en dat kinderen dat niet kunnen!
[ Zij zaten op dag 18 op ongeveer 2.500 besmettingen en rond de 80 doden. Daarna begon de harde stijging. Bekijk bijlage 645261 Bekijk bijlage 645262 [/QUOTE] Dat is zoals nu in Nederland: 2460/ 79 doden en wij zitten op pak m beet op dag 21.