Nou idd. Staat in wat ik al dacht: bij mensen die bijv. thuis overlijden wordt niet getest of ze corona hadden ja of nee. En ook in Italië dus cijfers die niet volledig zijn, zowel de positieve gevallen als het aantal doden.
Niet de kraamtijd die je voor ogen had nee. Maar anderzijds: wat een rustgevend idee dat ze daarna dus wel alle kraambezoek kan krijgen, zonder zorgen over besmetting van mama of baby. Want die hebben t dan al gehad!
Ik las op internet (geen bron, dus of het waar is?) dat mensen daar met een onderliggende ziekte worden genoteerd als reden voor overlijden en niet corona.
Nee, weet je ook niet. Ik kan het me bijna niet voorstellen. Op onze overlijdensformulieren zou beide komen te staan. Je zou verwachten dat heel europa daarin wel min of meer gelijk is. En duitsland is niet het eerste land waar ik aan denk bij dit soort frauduleuze zaken Maargoed. Wie weet. Het zijn rare tijden
Klopt hoor. Zo denk ik ook. De informatie kwam van een inwoner van Duitsland, maar er wordt zoveel geroepen.
T zijn natuurlijk übermenschen in het Duitse rijk. Niet kappot te krijgen Ongelooflijk dat ze dit zo registreren.
de cijfers zijn wel enorm vertekenend als je naar de rest van europa kijkt. 14 dode en 8000 + mensen zien. Het zou wel te verklaren zijn op die manier.
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Fallzahlen.html 20 doden op 11.000 zieken. Er zijn gister 2800 nieuwe gevallen geconstateerd als ik het goed begrijp.
Ja, maar ook te verklaren zijn door gewoon veel milde gevallen in de statistiek. Plus dat het nog vroeg is, dus er komen (helaas) nog doden bij. Ik zeg niet dat Duitsland niet liegt. Maar ik ga ook niet meteen van die geruchten uit. Eerst maar eens bewijzen zien. En die komen dan vanzelf...
Mogelijk ook dat het in Dld meer <65’ers zijn? Bv door Carnaval dat het voornamelijk in de leeftijdsgroepen eronder is verspreid?
Overigens zou ik het fijn vinden als meer landen ook de gesloten zaken melden. Zag dat Italië dat wel doet. Dus mensen die zijn genezen ook benoemen. Want er zijn ook in NL alweer een paar honderd mensen gewoon weer beter.
IJsland heeft het HELE eiland getest. Alle inwoners. Zij hebben nu nul doden en 330 bewezen gevallen. Kun je ook makkelijk zeggen dat ze liegen omdat er toch zeeeker 3% had moeten sterven. Maar dat is dus gewoon niet zo. Als je alle milde gevallen meeneemt in je statistiek, wordt het sterftecijfer lager.