Coronavirus NIEUWS

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Jes88, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.509
    12.055
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh natuurlijk, maar ik vind het wel bijzonder positieve cijfers.

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Eens!
    Maar hier testen ze genezen patiënten zo mogelijk nog spaarzamer dan de zieke. Dus het gaat wrs nooit gebeuren :cry:

suus1983 en Fuddey vinden dit leuk.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.509
    12.055
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja maar duitsland test dus ook niet elke snotneus.

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.509
    12.055
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoe bedoel je spaarzamer? Als je een x aantal dagen geen klachten meer hebt ben je beter. Dan heb je geen extra test meer nodig.

5. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nee, maar wij hebben echt bijzonder weinig inzicht in hoeveel wel. Dus het enige dat ik zeg is: het blijft gissen en het blijven geruchten. De waarheid komt vast vanzelf boven tafel..

Spoetnik en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    “Als je 48u geen symptomen hebt ben je beter”.
    Ze worden niet getest- dus niet geregistreerd.
    (Maar dit is dus Zweden. Geen idee hoe t daar is?)

hummeltje5, GossipGirlxoxo en Huismuisie vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.509
    12.055
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    We gaan het meemaken... het viel me gewoon op toen ik over de kaart bij het who aan het kijken was.

Poolvos vindt dit leuk.
  8. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Vertel dan wel het hele correcte verhaal voordat alle hondenbaasjes ook gaan flippen. Het betreffende hondje was 17 (!!) jaar en is gestorven een dag of 2 nadat het na al die tijd uit een stressvolle quarantaine kwam zonder baasje. Beestje is dus niet overleden aan Corona maar aan de stress van de eenzame opsluiting in een vreemde omgeving.

Zara75, jada08, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.401
    5.309
    113
    Wat betreft de juiste cijfers van milde gevallen, die gaan er wel komen, zoals ik begrijp hieruit:
    Hoe weet je of je het coronavirus hebt gehad en dus geen risico meer loopt?
    "Dat kunnen we gaan bepalen door bij grote groepen mensen antistoffen tegen dit virus te meten", aldus Marc Bonten, epidemioloog bij het UMC Utrecht. "Als die er zijn, dan hebben ze de ziekte doorgemaakt. Die testen worden nu gemaakt en kunnen straks op grote schaal ingezet worden."

qwerty123, Zonnestralen, hummeltje5 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Is dat niet een geval van niet kunnen melden omdat ook daar niet genoeg testen voor zijn? Ik ben met je eens dat ik ook graag dat aantal genezen heel graag zie stijgen

11. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Even totaal ongerelateerd aan bovenstaande. Maar een voorbeeld met hoe voorzichtig je moet zijn met data en hoe makkelijk het verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Zweedse krant schrijft: “obv dit artikel uit new england journal of medicine krijgen kinderen <15jr geen longontsteking door corona”

Nou, dat artikel wilde ik (als bijna-kinderarts) natuurlijk lezen.

Hier een plaatje uit het betreffende artikel:
    AC6E4F85-31ED-4C1B-BA1C-A87A835BE2EF.jpeg
    bovenaan zie je de groepen met gemiddelde leeftijd. De range van leeftijd is alles tussen 15-89 jaar. (En er is niet eens gespecificeerd of er 1 of 40 15-jarigen waren).
    In dit onderzoek zaten dus geen kinderen jonger dan 15! Gewoon NUL stuks.
    Je kunt obv dit artikel zeggen “minder/geen kinderen met corona gediagnosticeerd”. Maar je kunt dus NIET zeggen dat kindjes met corona geen longontsteking krijgen.

qwerty123, gitta, SAARC en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Mooi voorbeeld inderdaad. En dat is wat er nu gebeurt wij leken gaan massaal cijfers uit de media interpreteren. Dat moeten we lekker aan de experts overlaten.

amdaa, Syane en Pien86 vinden dit leuk.
  13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.134
    113
    Vrouw
    Crp wordt bij ons in de praktijk getest in speciale cassettes, zover ik weet is daar (nog?) geen te kort in.
    Swaps zijn er zeker wel tekort! Vanmiddag heb ik onze laatste zak met 23 stuks bij jullie ziekenhuis ingeleverd. Wij gebruiken die normaal voor kweken, maar jullie gebruiken die voor de covid-19 tests en daar is dus kennelijk ook een tekort aan.
    Ik vraag me af wat de volgende stap is, oorstokjes uit de supermarkt?

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.054
    15.075
    113
    Als ik en mijn man gelijktijdig werken, zit zij op de kdv. Als ik of hij vrij is, is zij thuis. Wij moeten gewoon onze uren draaien, lessen gaan door. Mijn klanten bellen ook gewoon met hun storingen en vragen. Lang niet alles kan maar naar de avond en wat wel kan zegt niet dat t gewenst of handig is.
    Beeld van IT is wat lastig te begrijpen allicht dus ik waag een poging:

Probeer voor de gein eens een belastingrecht boek te lezen, niet scannen écht lezen en de constructies er achter te begrijpen, tot pak m beet 22:00. Na een volle dag met je kleine of na een volle werkdag (die van ons is nogal een energiedrainer). Ik vermoed dat t snel gaat dansen voor je ogen. Daarom zou zij ook naar de kdv gaan. Mijn werk komt daar redelijk mee overeen namelijk (ervaring met studie belastingrecht, vandaar t voorbeeld). En dat kan dus ook overdag zijn als je een storing hebt. Dus stel je voor je probeert die teksten te begrijpen en picture een klein kind die vervolgens samen met jou wil dansen en niet van mening veranderd. Best lastig :D

We redden t uiteindelijk wel hoor, maar ik weet wel weer waarom ik stopte met thuiswerken bij mn oude werkgever. :)

NiVa0230 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Oh wat goed zeg. En ze hebben 365.000 inwoners zie ik. Aangezien ze daar verspreider wonen (m.u.v. Reykjavik) kunnen ze het hopelijk beter tegenhouden. Maar wel interessant om dan te gaan zien hoe het verloop gaat zijn, ook al zijn er nu nog maar 330 gevallen. Te weinig voor goede statistiek maar ik denk alsnog interessant als ze tenminste blijven testen bij mensen die alsnog klachten gaan vertonen?

Syane, Vero0504, Huismuisie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.054
    15.075
    113
    Als er rekenhulp nodig is oid, stuur maar een pb. Zowel mijn man (docent) als ik zijn vrij vaardig met rekenen. Topografie moet je bij mij niet wezen in elk geval! Biologie 1,2 en wiskunde a1, a2, b1 en b2 kunnen we ook prima. Scheikunde is te lang geleden, natuurkunde weer ff uitzoeken.

17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.509
    12.055
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    #3357 Huismuisie, 20 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2020

nee maar mensen waarbij de klachten weg zijn zijn genezen. En mensen die dood zijn zijn eh... dood.
    Beide staan in NL op de lijst van besmettingen. Maar het is aannemelijk dat het grootste deel van de nu besmette mensen over ongeveer 2 weken beter is. Maar die blijven dus wel in de lijst staan. Wat een behoorlijk vertekend beeld geeft.

75A4437A-9753-4890-9DE0-2939F98E7348.png

18. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Wat fijn dat je die hebt ingeleverd maar wat belachelijk dat het moet hé...
    Ik ben benieuwd met wat voor alternatieven ze gaan komen. Wattenstokjes zou nog zomaar kunnen. Als z emondkapjes gaan steriliseren dan zouden ze die ook nog wel kunnen steriliseren gok ik.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ondertussen zijn de wetenschappers keihard aan het werk:

https://www.ukrant.nl/magazine/coronamedicijn-bestaat-misschien-al/

Heel misschien ligt een medicijn tegen het coronavirus al op een labtafel van de RUG. Onderzoeker Paul Hagedoorn werkt als een paard om het geschikt te maken voor een test op proefpersonen. Mogelijk al over vier weken.

qwerty123, Louise11110, Whoopy en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

Ja en toch vermoed ik dat in de landen waar de getallen wel op de lijst staan dat gevallen zijn die getest zijn en dus nu negetief getest zijn na eerder positief getest te zijn. Mij werd namelijk een week geleden hier uitgelegt dat ze alleen cijfers naar buiten brengen die ze kunnen meten. Niet testen is niet meten en daarom geen cijfers naar buiten.

hummeltje5 en Fuddey vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina