Coronavirus NIEUWS

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Jes88, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Zijn dat dezelfde swaps als die van het uitstrijkje voor baarmoederhalskanker bijvoorbeeld? Toevallig nog zo een setje liggen en die ga ik niet gebruiken als ik na de uitslag nog niet verder kan bij de huisarts (mocht er hpv uit komen). Is het zinvol dit dus ergens af te leveren?

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.509
    12.055
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    oh dat zou zeker kunnen.

persoonlijk lijkt het me vrij zinloos met het gebrek aan testen om te testen voor de statistiek wanneer iemand niet meer hoest, verkouden is of koorts heeft.

Als je bijvoorbeeld de mazelen zou hebben dan kan het zijn dat je een labtest krijgt. Maar zijn de koorts en de vlekken weg en voel je je weer gezond dan ben je gewoon weer beter.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ben ik met je eens hoor, alleen dit is de reden die ik het begrepen waarom ons hersteld aantal zo laag blijft.

Huismuisie vindt dit leuk.
  4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.298
    113
    Centrum België
    Pffft, explosie in Belgie

Infecties van 1795 naar 2257 (+462) en overleden van 21 naar 37 (+16)

5. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ja, maar het gaat zo snel dat een reactie vaak pas pagina's later komt. Die van jou en deze van mij ook weer;)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Ouders kunnen eigen bijdrage voor kinderopvang terugkrijgen
    Ouders moeten de rekening van de kinderopvang blijven betalen, ook al mogen ze tijdelijk geen gebruik maken van de kinderopvang. Het kabinet komt snel met een oplossing voor de gemaakte kosten, zegt staatssecretaris Tamara van Ark (Sociale Zaken).

qwerty123 vindt dit leuk.
  7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Dat is een goed nieuws.

GossipGirlxoxo, Nehneh en Madelie vinden dit leuk.
  8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.135
    113
    Vrouw
    Geen idee, ik heb die sets nog nooit gezien, maar het zou goed kunnen! Neem anders even contact op met een ziekenhuis bij jou in de buurt, want als het de juiste swap is, dan zullen ze er daar dolblij mee zijn! Zo waren wij gisteren dol blij met een patiënt die 2 mondkapjes kwam brengen. :D

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.720
    2.524
    113
    Wat lief dat je dat aanbied. Ik kan ook goed rekenen, maar de didactiek erachter is best lastig. Dat werkt toch anders dan mijn eigen vak (biologie)

Vero0504 vindt dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.468
    113
    Vrouw
    Ik denk vooral omdat heb er niet snel vanaf bent.
    Als ik hoor dat mensen soms weken aan de beademing liggen voor er een beetje vooruitgang is, dan zijn de eerste zieken in Nederland nu nog maar net hersteld.
    En de mensen thuis uitzieken heb je geen cijfers van. Tenzij die allemaal hun huisarts gaan bellen met de mededeling dat ze beter zijn. Maar doorgaans bel je alleen wanneer het slechter gaat, of wanneer het langer duurt dan verwacht.

GossipGirlxoxo en hummeltje5 vinden dit leuk.
  11. Eabeltsje

Eabeltsje Actief lid

11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  12. maliro

maliro Niet meer actief

13. Eabeltsje

Eabeltsje Actief lid

11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Ja, we moeten vooral heel blij zijn.

14. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ik zag t ja. Om dat nou live te doen. We kunnen ook gaan overdrijven hè met t nieuws of ligt dat aan mij. :D

Spoetnik, hummeltje5, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Overplaatsing ic-patiënten in volle gang
    Meer dan dertig ernstig zieke patiënten met Covid-19 zijn donderdag overgeplaatst naar intensive care-afdelingen die nog capaciteit over hebben, en vrijdag volgen er meer. Dat meldt voorzitter Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC).

Vooral in Noord-Brabant, waar de meeste besmettingen zijn, is de toestroom op de ic's groot. Om de druk wat van de ketel te halen en bedden vrij te houden voor de volgende golf zieken, worden patiënten naar ziekenhuizen boven de rivieren gebracht.

16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind de genezingscijfers in Italië behoorlijk laag als we stellen dat mensen vaak maar een paar dagen of 1-2 weken zien zijn.

In Italië is obv de cijfers maar 10% genezen, net zoveel als gestorven.

Op de IC afdelingen blijven mensen erg lang liggen, maar de overige besmette patiënten van die 41.000 zouden hoop ik toch sneller genezen?

Ik verwacht dus dat zij ook alleen genezing van "ernstigere" patienten melden.

17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.509
    12.055
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je moet kijken hoeveel mensen 2 weken geleden ziek waren. Een ic opname zou ongeveer 2-3 weken duren.

14 dagen geleden waren er nog heen 3900 corona patiënten. De komende week moet blijken of er mensen van de ic kunnen die daar 14 dagen geleden aan de apparaten zijn gehangen.

18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Schrik er toch van... :$

Bijgevoegde bestanden:

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ook

20. Madeliefste

Madeliefste Actief lid

20 feb 2020
    178
    188
    43
    Ik ook.
    Ben benieuwd of er nieuwe maatregelen volgen.

Deel Deze Pagina