Coronavirus NIEUWS

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Jes88, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar zijn dat de spieren in je longen ofzo die je dan ook weer moet trainen?
    Mijn man heeft 5 jaar terug 6 weken plat gelegen in het ziekenhuis. Het herstellen ging in stapjes, maar wel heel snel. Na een paar dagen liep hij weer kleine stukje, toen heeft hij moeten afwisselen met zitten, liggen en lopen, dat duurde ongeveer een week of 2-3 en na 6 weken was hij zo goed als helemaal hersteld en weer op vakantie en daarna aan het werk. En dat allemaal thuis zonder hulp verder.

2. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Ik erger mij echt aan die mensen die dit hele corona gebeuren lopen te bagatelliseren. Dan snap je er echt geen drol van.

qwerty123, hummeltje5, PenK en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Ja dat wel, maar ik bedoel meer specifieke gevallen.. mensen die niet constant het nieuws volgen, die onderschatten het en gaan er maar vanuit dat alleen hele oude mensen er heel ziek van worden.

4. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw

Nou dat is inderdaad zo. Ik dacht vanmorgen precies hetzelfde. Bijna 3 jaar geleden is mijn vader overleden, gelukkig waren we er allemaal bij op dat moment. Nu zou dat ook allemaal niet zo zijn gegaan.. en met de afscheidsdienst net zo..

5. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Dat is al heftig, was hij wel aanspreekbaar en kon hij ledematen bewegen?
    Er is namelijk een groot verschil tussen plat liggen (o.a. armen/ benen/ handen/ gezichtspieren/ kaakspieren, etc nog bewegen en zelfstandig ademen) en Coma (of op de IC in comateuze toestand worden gehouden). Dan gebruik je 0,0 geen spieren. Je ademt normaal gesproken met behulp van je spieren in de middenrif, buikspieren, etc,. Na langere tijd van inactiviteit neemt de spiermassa dermate af dat je het gewoon niet voor elkaar krijgt.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja hij was aanspreekbaar en kon ook gewoon zelf eten en drinken. Hij had vooral last van zijn beenspieren, die moesten opeens weer veel dragen.
    Als je het zo omschrijft is een coma echt wel veel heftiger, omdat je dan dus helemaal geen spieren hebt gehad. Maar vraag me alsnog wel af of je dan thuis kan herstellen of naar een revalidatiecentrum moet. Want ik denk dat alles vooral veel energie kost, thuis kan je rustig aan opbouwen met eventueel thuiszorg.

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Deze ligt idd aan beademing

8. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Hoe meer mensen het wel onder ogen willen zien, hoe beter. Maar ik erger me er niet aan. Er zullen altijd mensen zijn die denken dat de wereld LaLaPlopsa land is. Op zich is dat een mooie eigenschap, maar niet zo handig als overlevingsstrategie.

Waar je wel controle over hebt: jezelf en je gezin zoveel als mogelijk buiten die ketens van besmetting houden.

hummeltje5 en Huismuisie vinden dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Mammielove vindt dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Geen corona

qwerty123, Ysabella, Zonnestralen en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Anouk2005
    Als de antibiotica aanslaat zal het kloppen. Anders is ze misschien één van de vals-negatieven?
    De reden dat aanvankelijk iedereen twee keer werd getest, was dat de vals-negatieve testen écht schrikbarend hoog zijn.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.845
    5.589
    113
    Voor de mensen met kinderopvang;

Wie de komende periode zijn of haar kinderen niet naar de opvang kan brengen, omdat niet gewerkt wordt in een van de cruciale beroepen, krijgt de kosten daarvan terug. Het kabinet heeft beslist dat ouders die geen gebruik van de opvang of dagverblijf kunnen maken de eigen bijdrage van 6 maart tot en met 6 april krijgen vergoed. De rekening aan de opvang moet wel eerst worden voldaan, omdat hier de rekeningen en het personeel wordt betaald, zegt de staatssecretaris van Sociale Zaken. Anders komen de opvanglocaties in gevaar. Gedupeerden krijgen het geld later op hun rekening teruggestort. Als de crisis rond het virus langer gaat duren, wordt de termijn verlengd.

qwerty123, hummeltje5, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Ik ben echt heel erg bang voor Italië. Gister bijna 6000 nieuwe besmettingen en plus 627 nieuwe doden!!!!!

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Heftig hè... :(
    Wanneer is bij hun de lockdown ingegaan? Ze zouden toch eerdaags weleens een vermindering moeten kunnen verwachten?

15. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

'Brabantse ziekenhuizen: we redden het niet meer'
    Brabantse ziekenhuizen doen een noodoproep aan ziekenhuizen elders in het land en het kabinet: de toestroom van patiënten die zijn besmet met het coronavirus is in Brabant zo groot dat er geen zorg meer kan worden verleend aan andere spoedeisende patiënten. Dat meldt de NOS.

"Wij zijn in een crisissituatie, zien een enorme toestroom van patiënten en hebben het ziekenhuis moeten ombouwen naar een plaats waar alleen nog maar coronapatiënten worden opgevangen," zegt Caroline Heijckmann, medisch coördinator van het Bernhoven-ziekenhuis in Uden.

Mensen zonder coronaverschijnelen die moeten worden opgenomen, worden vanuit Uden verplaatst naar andere ziekenhuizen in de buurt. Maar dat gaat al bijna niet meer.

Ook het Amphia Ziekenhuis in Breda slaat alarm: "De Brabantse ziekenhuizen kunnen de stroom patiënten die we op korte termijn verwachten niet alleen aan. We moeten nu als land in actie komen," zegt hoofd infectiepreventie Jan Kluytmans.

Brabantse ziekenhuizen doen een noodoproep aan ziekenhuizen elders in het land en het kabinet: de toestroom van patiënten die zijn besmet met het coronavirus is in Brabant zo groot dat er geen zorg meer kan worden verleend aan andere spoedeisende patiënten. Dat meldt de NOS.

"Wij zijn in een crisissituatie, zien een enorme toestroom van patiënten en hebben het ziekenhuis moeten ombouwen naar een plaats waar alleen nog maar coronapatiënten worden opgevangen," zegt Caroline Heijckmann, medisch coördinator van het Bernhoven-ziekenhuis in Uden.

Mensen zonder coronaverschijnelen die moeten worden opgenomen, worden vanuit Uden verplaatst naar andere ziekenhuizen in de buurt. Maar dat gaat al bijna niet meer.

Ook het Amphia Ziekenhuis in Breda slaat alarm: "De Brabantse ziekenhuizen kunnen de stroom patiënten die we op korte termijn verwachten niet alleen aan. We moeten nu als land in actie komen," zegt hoofd infectiepreventie Jan Kluytmans.

16. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Ik had ergens gelezen dat zondag einde van de piek moet zijn. Ik hoop het echt met heel mijn hart.

hummeltje5, qwerty123, Huismuisie en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Daar ben ik dus ook huiverig voor.
    Ze heeft de test bij zichzelf afgenomen en vooral in de neus moet het kweekstaafje erg diep. Ik zou het niet bij mezelf kunnen. Ik hoop dat de ab snel haar werk zal gaan doen.

18. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Heftig hoor, nu al, we moeten nog even door....

hummeltje5 en Syane vinden dit leuk.
  19. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Zo om 19uur gaat de koning ons toespreken.

hummeltje5 en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina