Maar zijn dat de spieren in je longen ofzo die je dan ook weer moet trainen? Mijn man heeft 5 jaar terug 6 weken plat gelegen in het ziekenhuis. Het herstellen ging in stapjes, maar wel heel snel. Na een paar dagen liep hij weer kleine stukje, toen heeft hij moeten afwisselen met zitten, liggen en lopen, dat duurde ongeveer een week of 2-3 en na 6 weken was hij zo goed als helemaal hersteld en weer op vakantie en daarna aan het werk. En dat allemaal thuis zonder hulp verder.
Ik erger mij echt aan die mensen die dit hele corona gebeuren lopen te bagatelliseren. Dan snap je er echt geen drol van.
Ja dat wel, maar ik bedoel meer specifieke gevallen.. mensen die niet constant het nieuws volgen, die onderschatten het en gaan er maar vanuit dat alleen hele oude mensen er heel ziek van worden.
Nou dat is inderdaad zo. Ik dacht vanmorgen precies hetzelfde. Bijna 3 jaar geleden is mijn vader overleden, gelukkig waren we er allemaal bij op dat moment. Nu zou dat ook allemaal niet zo zijn gegaan.. en met de afscheidsdienst net zo..
Dat is al heftig, was hij wel aanspreekbaar en kon hij ledematen bewegen? Er is namelijk een groot verschil tussen plat liggen (o.a. armen/ benen/ handen/ gezichtspieren/ kaakspieren, etc nog bewegen en zelfstandig ademen) en Coma (of op de IC in comateuze toestand worden gehouden). Dan gebruik je 0,0 geen spieren. Je ademt normaal gesproken met behulp van je spieren in de middenrif, buikspieren, etc,. Na langere tijd van inactiviteit neemt de spiermassa dermate af dat je het gewoon niet voor elkaar krijgt.
Ja hij was aanspreekbaar en kon ook gewoon zelf eten en drinken. Hij had vooral last van zijn beenspieren, die moesten opeens weer veel dragen. Als je het zo omschrijft is een coma echt wel veel heftiger, omdat je dan dus helemaal geen spieren hebt gehad. Maar vraag me alsnog wel af of je dan thuis kan herstellen of naar een revalidatiecentrum moet. Want ik denk dat alles vooral veel energie kost, thuis kan je rustig aan opbouwen met eventueel thuiszorg.
Hoe meer mensen het wel onder ogen willen zien, hoe beter. Maar ik erger me er niet aan. Er zullen altijd mensen zijn die denken dat de wereld LaLaPlopsa land is. Op zich is dat een mooie eigenschap, maar niet zo handig als overlevingsstrategie. Waar je wel controle over hebt: jezelf en je gezin zoveel als mogelijk buiten die ketens van besmetting houden.
@Anouk2005 Als de antibiotica aanslaat zal het kloppen. Anders is ze misschien één van de vals-negatieven? De reden dat aanvankelijk iedereen twee keer werd getest, was dat de vals-negatieve testen écht schrikbarend hoog zijn.
Omgekeerd deze keer Nlers blijven naar BE komen ondanks verbod... https://www.hln.be/in-de-buurt/zelzate/aangekondigde-controles-aan-grens-maken-weinig-indruk-op-nederlanders-een-verbod-ik-lees-geen-kranten-en-heb-geen-internet~ae51f38a/
Voor de mensen met kinderopvang; Wie de komende periode zijn of haar kinderen niet naar de opvang kan brengen, omdat niet gewerkt wordt in een van de cruciale beroepen, krijgt de kosten daarvan terug. Het kabinet heeft beslist dat ouders die geen gebruik van de opvang of dagverblijf kunnen maken de eigen bijdrage van 6 maart tot en met 6 april krijgen vergoed. De rekening aan de opvang moet wel eerst worden voldaan, omdat hier de rekeningen en het personeel wordt betaald, zegt de staatssecretaris van Sociale Zaken. Anders komen de opvanglocaties in gevaar. Gedupeerden krijgen het geld later op hun rekening teruggestort. Als de crisis rond het virus langer gaat duren, wordt de termijn verlengd.
Ik ben echt heel erg bang voor Italië. Gister bijna 6000 nieuwe besmettingen en plus 627 nieuwe doden!!!!!
Heftig hè... Wanneer is bij hun de lockdown ingegaan? Ze zouden toch eerdaags weleens een vermindering moeten kunnen verwachten?
'Brabantse ziekenhuizen: we redden het niet meer' Brabantse ziekenhuizen doen een noodoproep aan ziekenhuizen elders in het land en het kabinet: de toestroom van patiënten die zijn besmet met het coronavirus is in Brabant zo groot dat er geen zorg meer kan worden verleend aan andere spoedeisende patiënten. Dat meldt de NOS. "Wij zijn in een crisissituatie, zien een enorme toestroom van patiënten en hebben het ziekenhuis moeten ombouwen naar een plaats waar alleen nog maar coronapatiënten worden opgevangen," zegt Caroline Heijckmann, medisch coördinator van het Bernhoven-ziekenhuis in Uden. Mensen zonder coronaverschijnelen die moeten worden opgenomen, worden vanuit Uden verplaatst naar andere ziekenhuizen in de buurt. Maar dat gaat al bijna niet meer. Ook het Amphia Ziekenhuis in Breda slaat alarm: "De Brabantse ziekenhuizen kunnen de stroom patiënten die we op korte termijn verwachten niet alleen aan. We moeten nu als land in actie komen," zegt hoofd infectiepreventie Jan Kluytmans. Brabantse ziekenhuizen doen een noodoproep aan ziekenhuizen elders in het land en het kabinet: de toestroom van patiënten die zijn besmet met het coronavirus is in Brabant zo groot dat er geen zorg meer kan worden verleend aan andere spoedeisende patiënten. Dat meldt de NOS. "Wij zijn in een crisissituatie, zien een enorme toestroom van patiënten en hebben het ziekenhuis moeten ombouwen naar een plaats waar alleen nog maar coronapatiënten worden opgevangen," zegt Caroline Heijckmann, medisch coördinator van het Bernhoven-ziekenhuis in Uden. Mensen zonder coronaverschijnelen die moeten worden opgenomen, worden vanuit Uden verplaatst naar andere ziekenhuizen in de buurt. Maar dat gaat al bijna niet meer. Ook het Amphia Ziekenhuis in Breda slaat alarm: "De Brabantse ziekenhuizen kunnen de stroom patiënten die we op korte termijn verwachten niet alleen aan. We moeten nu als land in actie komen," zegt hoofd infectiepreventie Jan Kluytmans.
Daar ben ik dus ook huiverig voor. Ze heeft de test bij zichzelf afgenomen en vooral in de neus moet het kweekstaafje erg diep. Ik zou het niet bij mezelf kunnen. Ik hoop dat de ab snel haar werk zal gaan doen.