Maar dan nog moeten de regels vanuit de regering aangescherpt. Je mag nu met Max 100 mensen samen komen officieel. Social distancing en 1,5 meter afstand is een advies en niet dwingend opgelegd.
Ja maar ik zie ook nergens politie die mensen er aan herinnerd of met meestokken lopen? Alleen borden. op het jeugdjournaal was een van de reporters die met een meetlint stond en mensen denken dat 120 ongeveer 150 is. Vriendelijk verzoeken mag altijd. En schijnbaar hebben mensen die frequentie van het wijzen op nodig. Omdat hun eigen grijze massa niet zo best werkt.
Herinneren en aanspreken bij groepen doen ze zeker als ze ze zien. Maar zij draaien nu ook bijna enkel nooddiensten. Om zo deze op lange termijn bezet te houden.
Ik vind het ook wel lastig hoor. Er verschijnen nu allerlei oproepen op social media en in de traditionele media om thuis (binnen) te blijven. Maar op de site van RIVM vind ik deze informatie: en Er is geen samenscholingsverbod en geen totale lockdown. Ik zou nu niet naar een drukke plek gaan. Maar gun mijn kinderen (en trouwens ook mezelf) zoveel mogelijk normaliteit, nu het nog kan. Dus ik heb vanochtend hardgelopen. En vanmiddag willen we nog even met de kinderen gaan wandelen of fietsen. Gewoon in de beurt. Voetbal en jeu de boules mee. Hier en daar even stoppen bij een grasveldje of speeltuintje. Wel met afstand tot andere mensen. Ik heb steeds gezegd: ik volg de richtlijnen vanuit overheid / rivm. Dus we gaan ook gewoon. Maar ik voel me haast schuldig, als er dan wel weer oproepen langs komen waarin dan eigenlijk weer een strengere oproep wordt gedaan dan door rivm.
Pfoe zat net te kijken naar de bbc, die hebben een speciale coronazender. India is nu bij wijze van proef 24/48 compleet gesloten. Ze hebben een aantal zieken in het land, ongeveer 320. Maar er komen er dagelijks bij. Nog een stap verder kan het land niet aan. Ze staan daar echt aan de rand van de afgrond. Spanje is als een gek noodhospitalen uit de grond aan het stampen in beurshallen. Ik stel voor dat wij de RAI ook maar gaan verbouwen
Dit is gewoon met gezond verstand handelen. Als iedereen dat zou doen dan hadden we een stuk minder problemen.
Oke, ik zie het nog niet. Zie echt nergens politie, waar normaal wel zichtbaar. Bekijk bijlage 645669
Mensen kunnen prima naar buiten, ook in landen met een lockdown (in België mag je met je gezin gewoon wandelen). Zolang ze niet bij elkaar in de buurt komen. En dat geldt ook voor kinderen, er is nog nergens aangetoond dat kinderen het virus niet verspreiden. En as we speak een NL-alert, eindelijk!!!
Er begonnen hier een hoop telefoons te gillen joh Ik was even bang dat er in zou staan "totale lockdown vanaf nu van kracht." Maar gewoon het advies dat al gold. Hopelijk dringt het nu tot meer mensen door.
Ik schrok me ook een hoedje. Liet van schrik mijn telefoon vallen Heel blij dat het alert is uit gegaan nu!! Mag hopen dat er meer kwartjes gaan vallen bij mensen!
Ja ze zijn onderbezet en zullen inzetten op noodsituaties. Enkel als ze meldingen krijgen of op hun rondes groepen zien dan spreken ze ze aan.
Oh, ook gesproken noodoproep! Zoon was met vriendje via telefoon een spel aan het spelen, toen er ineens gesproken bericht uit zijn telefoon kwam. Dus ook hopelijk voor onzorgvuldige jongeren, blij mee!