De man van mijn zus zit momenteel in zuid Korea. Hij merkt er helemaal niks van de corona crisis ook niet vanuit zijn werkgever naar het personeel toe. Alleen moeten ze elke dag hun gezondheid door geven. Toen hij een aantal dagen verkouden was moest hij binnen blijven tot het over was en als het erger werd getest worden. Verder zijn de maatregelen zoals in Nederland kwa binnen blijven. Het grote verschil is dat ze daar wel luisteren als er wat vanuit de regering gezegd word. En mensen hier gewoon niet luisteren. Overigs de jongen van 16 uit Breda is wakker geworden lees ik net!! Zag dat het bericht van zijn familie gedeeld werd.
Nee die oproep is voor vandaag. Omdat ze nu ongelooflijke drukte verwachten in het weekend. De stukken waar ik kom kom ik echt amper iemand tegen. Ik ga dus ook niet in het Amsterdamse bos lopen.
Mijn moeder woont in Spanje en op veel sites en facebook pagina's word gedeeld dat de Spaanse premier het inderdaad met 2 weken wik verlengen maar volgens mij moet dit woensdag besproken worden met iedereen die erover gaat voor toestemming. Kijk eens op facebook naar INspanje.nl pagina, daar vind je zoveel informatie. En ook de pagina N332 en spanjevandaag.. dese pagina's delen veel informatie die ook kloppende is.
Wij gaan ook elke dag 5 of 7 km wandelen in het bos in Gelderland. Kom je echt nauwelijks een mens tegen, wel herten Zolang dat nog kan, blijven we dat doen.
En ik ook. Gister nog ergens geweest waar we alleen een verdwaalde mountainbiker tegenkwamen. Nee dan blijf ik dus niet thuis.
Wij zijn vanmorgen vroeg een rondje gegaan! Niemand tegen gekomen! Wel bij een imker in de buurt honing gekocht, ik ben met de Kids netjes buiten op afstand gebleven, terwijl mijn man binnen af ging rekenen...
Nee precies, je kan met je gezonde verstand zelf wel inschatten of dat kan of niet. Ik zou natuurlijk niet een bos inlopen waar al 30 auto's geparkeerd staan ofzo. Maar er zijn hier in de omgeving zat plekken te vinden waar je geen sterveling tegenkomt. Daar zie ik geen gevaar in.
Probleem is dat iedereen vindt dat hij/zij een uitzondering is waar het verzoek niet voor geldt. Hoe duidelijker kunnen de natuurorganisaties zelf zijn? Het bericht is niet "vermijd drukte", maar "blijf thuis". Het probleem wordt niet opgelost als vandaag 17mln man de natuur intrekt naar plekken "waar niemand komt", dat zorgt alleen voor de verspreiding van drukte.
Ik heb ook een stuk gewandeld, wel anderen tegengekomen, maar er met een ruime bocht om heen gelopen. De supermarkt is drukker inderdaad (en daar kom ik dus niet).
wij doen alleen blokje rond het huis, zoontje is niet fit keelpijn en koorts (temp tussen de 38-38,5). hij moet van mij toch ook even naar buiten even frisse neus halen zeker met dit weer. zodra ik mensen zie aankomen steek ik over naar de andere kant van de straat en zo komen we niemand tegen. op speelpleintjes is het nogsteeds mega druk hier.. ik snap het niet, echt ik snap het niet.
Nog enkele dagen terug zei Rutte dat hij niet achter het sluiten van de scholen staat maar dat het volk het wilde. En dat aangezien wij in een democratie leven hij de keuze heeft gemaakt. Niet gek dat er mensen zijn die denken dat spelen in de speeltuin geen kwaad kan...
Snap de mensen hier in Nederland echt niet.. we hebben allemaal een huis,bank,tv,internet,eten,tablets en ons huis tot de nok toe volgestapeld met entertainment ( en toiletpapier) en nog met zijn allen de adviezen negeren... misschien helpt een weekje dit:
Ik kom deze zojuist tegen maar kan er niets over terugvinden op andere sites, ook niet die van de WHO zelf? Wereldgezondheidsorganisatie: 'Lockdowns verslaan het virus niet' https://www.nu.nl/coronavirus/6039417/wereldgezondheidsorganisatie-lockdowns-verslaan-het-virus-niet.html (via @NUnl)
Het virus verslaan is het doel nu ook niet, maar enorm afremmen wel, zodat de gezondheidszorg het kan opvangen waar nodig.
Ik heb ook liever dat mensen niet meer naar het strand komen. Het strand is mijn achtertuin en gisteren konden we dus geen blokje om doen, omdat het erg druk op en om het strand was. Vandaag blijven we dus ook maar thuis. Wat dit betreft was het handiger geweest als het slecht weer was geweest.
Mijn gedachten zijn ook bij mensen die ook vrezen voor Corona in oneindig veel penibeler situaties als wij. En als we Corona onderschatten, denk aan kanker, onze volksziekte nummer 1. In iedere familie is er wel een patiënt. Ook deze behandelingen, operaties en chemo’s komen onder extreme druk. Wij hebben gelukkig een tuin en een park voor de deur waar keurig niemand komt op een verdwaalde hardloper of honden bezitter. Laat de overheid vanavond ajb alle non-food retail sluiten.
Nee dat snap ik en ik sta daar ook achter. Waar het mij om gaat is dat de WHO waarschuwt dat een lockdown er juist voor zal zorgen dat het virus daarna weer opduikt wanneer deze wordt opgeheven en dat het daarom dus niet zal werken. Na het lezen hiervan zit ik me nu af te vragen of ik zaken door elkaar aan het halen ben, of dat ik het verkeerd interprteer want ik was nl in de veronderstelling dat ze eerst juist landen opriepen om in lockdown te gaan. Wilde ik opzoeken maar kon er niets over vinden dus mijn vraag of iemand anders daar wel iets van tegengekomen was.