Mensen die zich niet aan de maatregelen houden zijn toch waarschijnlijk ook de mensen die de maatregelen overdreven vinden, dat schrijft ze toch ook
DIT!!! Als er nog steeds mensen zijn die het allemaal "paniekzaaien" vinden, hoop ik tenminste dat ze aan jullie denken. Hebben jullie een sterk sociaal netwerk? Een buurtapp? Of contact met de supermarkt in de buurt? Wij hebben deze week in de buurtapp afgesproken dat de rest van de buurt binnenblijft als buren in de zorg naar buiten willen om een frisse neus te halen. Want jullie gaan nu voor! En boodschappen halen moet ook geen moeite zijn voor de rest van de buurt. Jumbo maakt bijv boodschappakketten klaar voor de ziekenhuismedewerkers hier in de buurt, ze hoeven hun lijstje alleen maar achter te laten en betalen bij het ophalen. Gewoon doen wat we kunnen!
Hier dus overduidelijk wel. Op de lokale nieuwszender een afgeladen markt. In werkelijkheid een foto van een marktkoopvrouw van een lege markt waar amper kramen staan. De video die gebruikt is was duidelijk van een dag of 4 geleden en niet van gisteren.
Natuurlijk is dat ook relevant. Alleen worden de genezen patiënten niet apart geregistreerd, daarom ook geen publicatie er over. Wat ik tot nu toe hoor zijn er vrij weinig mensen ontslagen uit de ziekenhuizen, bij zwaardere gevallen duurt de ziekte vrij lang. ( daarom zijn ook zoveel over zkh-plaatsen -> weinig verloop) Milde gevallen die vrij snel genezen blijven nu onder de radar: niet getest, en de genezing ook niet geregistreerd.
Nee, jij zegt dat de communicatie eenduidig is. En dat is het niet. Wees maar niet bang; ik was niet één van die covidiots die in file over het strand wandelde of door het bos sjokte. Want natuurlijk moet je nu niet in grote groepen bijeen komen. Maar feit is, dat de overheid zelf zegt "Je mag naar speeltuinen, strand, bos." Vervolgens doen mensen dat. En dan krijg je de oproep "Ga niet naar speeltuinen, strand, bos want het is te druk." Vervolgens wordt dat door sommige mensen vertaalt in "Je moet thuisblijven." Maar het RIVM en de overheid zijn hierover duidelijk: je mag best nog naar buiten. Maar houd afstand. Dat is heel wat anders dan mensen die nu op twitter en op het forum roepen, dat je helemaal binnen moet blijven. Dàt zorgt voor onduidelijkheid.
Hmm nooit misschien is zo'n foto ook tijdsgenonden, als.hij echt nep is en hij komt op t nieuws zijn ze echt verkeerd bezig!
Welk gedeelte van 'vermijd grote groepen' is nog onduidelijk dan... Sorry hoor, maar de halve tekst van een advies benoemen en de rest voor eigen gemak weglaten, maakt dat advies nog niet onduidelijk.
ik was vandaag even buiten. En het viel mij op dat de meeste mensen wel hun best doen om genoeg afstand te nemen. En iedereen op fb en zo loopt maar te roepen dat mensen dingen aan hun laars lappen etc. maar laten we ook realistisch zijn, in een kleine etos is het toch best lastig om van iedereen 1,5 meter afstand te nemen. tuurlijk zijn er mensen die het allemaal niet zo serieus nemen en gewoon denken dat alles gewoon kan als normaal. misschien ben ik naïef, maar van wat ik zie doen de meeste mensen wel hun best. En het is echt veel rustiger op straat dan normaal.
Jij snapt toch ook wel dat 1 ervaring van jezelf niet meteen andere verhalen onjuist maakt? Hier lagen de parken vol met studenten, die deden echt niet hun best om afstand te houden.
En dat vind ik dus jammer, om het complete beeld te schetsen. En ik weet dat milde gevallen vrijwel niet getest worden, daardoor dus nog een schever beeld van de aantallen. Nouja, het is bekend bij iedereen.
Minder grote stijging in aantal besmettingen en minder grote stijging aantal mensen opgenomen op de ic afgelopen 24 uur. Mag ik een beetje hoop hebben? Of kan iemand me uit de droom.helpen?
Ik merk dat hier in de omgeving ook echt. Zorgt wel voor ongemakkelijke situaties in de supermarkt . Maar ik zou willen dat het in heel Nederland zo zou zijn. Want de oproepen van de overheid en natuurmonumenten waren natuurlijk ook niet voor niks.
Ik zeg ook niet dat dat onjuist is. Maar dat de meeste mensen echt wel rekening houden. Ik woon midden in grote stad en je merkt echt verschil hoor. en jaa al die strandgangers is niet zo slim inderdaad. Maar om te doen alsof iedereen maar doet waar die zin in heeft is ook niet waar.