Kijktip op Netflix : Pandemic. Soms een beetje saai maar best interessant. Kijk nu wel heel anders naar een “griepje”
Dat zei een huisarts gisteravond ook. Hun veiligheidsrichtlijnen worden voortdurend versoepeld, door tekorten. Nu moeten ze 6h met 1 masker doen, dadelijk 5min consulten zonder bescherming. Ze gaf ook aan dat dit hartstikke gevaarlijk is, omdat vrijwel alle opgenomen corona patiënten in Nederland eerst een huisarts hebben gezien. Ik hoop dat de nieuwe ladingen materiaal hier snel verandering in gaan brengen. En anders zelf maken
Inderdaad Zoveel mensen die nu een extra risico lopen en dat door een tekort aan beschermingsmiddelen. Zo triest
Meen je niet!! Wat slecht! Weigeren hoor (indien verantwoord). Als wij corona patienten krijgen, hebben we ook echt een probleem, wij hebben geen enkel mondkapje of chirurgisch schort
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/22/berekeningen-die-je-niet-meer-op-een-bierviltje-doet-a3994580 Heel interessant artikel over hoe complex de rekenmodellen van het RIVM in elkaar zitten. Voor de liefhebber
Opnames in Zkh weet ik niet. Opnames op de IC kun je hier bekijken: https://www.nvic.nl/ Wordt iedere middag ge-update. T/m gister dus 405 opnames op de IC. We zullen vanmiddag kunnen lezen hoeveel daar zijn bijgekomen.
Ik weet uit mn hoofd niet van welke site het ook alweer komt, maar las al diverse keren het bericht dat 25% van de mensen die nu opgenomen worden op de IC er NIET levend vanaf komt (dus 75% WEL). Mocht ik het bericht weer tegenkomen zal ik het wel plaatsen hier.
Gister toen de cijfers bekend gemaakt werden stond het aantal ic patiënten nog op 327 en zijn er al dus een hele hoop bijgekomen helaas.
Nee, van de overleden patiënten tot nu toe is 25% opgenomen geweest op de IC. Hier zijn de IC opnames nog relatief kort om echt uitslag te kunnen geven. Maar wereldwijd zijn tot nu van de geregistreerde gevallen (en dat is per land verschillend), van "afgesloten" gevallen 87% genezen en 13% overleden. En dar zijn vervolgens alleen geregistreerde. Ik neem aan dat de registratie van de sterfgevallen veel nauwkeuriger is dan van de genezen, dus zal de % genezen mensen veel hoger zijn. In Italië is de zorg begreep ik anders: daar wordt iedereen doorbehandeld, koste wat kost. Hier zijn veel oudere mensen die zelf ervoor kiezen om niet naar de IC te gaan.
Ik denk dat je wel gelijk hebt hoor maar vind dat wel een lastige. Ze is wel goed genoeg om met risico groepen te werken maar mag daarna niet voor zichzelf zorgen (dmv eten te kopen).