Wat ik me afvraag: Als veel zieke patiënten niet getest zijn, en vervolgens overlijden (toch als gevolg van corona). Wat is dan de officiele doodsoorzaak? Zouden deze getallen ook bijgehouden worden? Bij ons in de omgeving hebben we naast heel veel corona besmettingen, ook een uitzonderlijk aantal longontstekingen op dit moment. Dat zijn mensen die niet getest worden.
Goede vraag. Maar als de situatie dusdanig ernstig wordt dat iemand dreigt te komen te overlijden, dan is dat toch ook reden om diegene te testen? Ik vraag me af of dit in de huidige situatie wel gebeurt, op een enkeling na die zich niet meldt.
Ja, dat maakt uit. Met grenzen die gesloten zijn komt zelfs transplantatie beenmerg amper de grens over. Wij ervaren daar al de problemen van. Dus als apparatuur van elders op de wereld moet komen...
Meer dan 2.000 doden in Spanje, patiënten liggen op de grond in overvolle ziekenhuizen https://www.hln.be/buitenland/meer-dan-2-000-doden-in-spanje-patienten-liggen-op-de-grond-in-overvolle-ziekenhuizen~a262a951/
Jeetje die beelden.. Kan het zijn dat het gezondheidssysteem in Italië en Spanje hier grote rol in speelt? Dat mensen maar massaal naar de ziekenhuizen trekken en daar hutje mutje op een rij in de wachtkamers gaan zitten (in plaats van bellen naar een ha)? Dat zie je ook op die beelden, rijen mensen met maskers tegenover die mensen die op de grond liggen... En zeer hoge % besmette zorgverleners. Edit, ook deze tekst: Toch wordt mensen met milde symptomen gevraagd zich niet meteen bij het ziekenhuis te melden, omdat de vraag te groot is.
Komt er ook nog iets van een persconferentie? Vanavond weer? Ik stoor me ondertussen heel erg aan de grote groepen jeugd da rondhangt. Ik begrijp dat ze dat willen. Maar dat kan gewoon nu niet. Waar zijn die ouders?
Gisteravond had Lubach een goede uitzending, incl in "Jip en Janneke" taal uitleg over het afstand houden. Wellicht zouden ze die filmpjes maar moeten delen via "jongeren-kanalen": stuk-TV, bekende DJ's en rappers, instagram e.d.?
Ja, dat geeft toch wel wat aan. Het zou in Nederland bij de meeste mensen niet opkomen om zich in het ziekenhuis te melden met lichte klachten, toch?
Helaas wel de grootste stijging wat betreft het aantal ziekenhuis opnames. De afgelopen dag kwamen er 242 ziekenhuisopname bij de grootste stijging tot nu toe. volgens mij is dat ook zo'n beetje waar naar gekeken wordt omdat van belang is dat ziekenhuizen het aan blijven kunnen. Dus die cijfers elke dag zijn ook nietszeggend. Van belang is of de zorg het nog allemaal kan blijven bolwerken.
Mijn puberdochters moeten thuisblijven sinds de scholen gesloten zijn. Ze mogen wel met elkaar naar buiten, maar mogen niet meer afspreken met hun vrienden. Vooral mijn oudste dochter had een druk sociaal leven (met veel ‘hangafspraken’) en ze vertelde me ook dat zij de enige is die niet meer mag afspreken. Haar vrienden treffen elkaar nog geregeld...
Ik denk dat dat in meer landen het geval is. Kijken wel eens naar tv programma over de SEH en ambulancedienst in Engeland. Daar verbaas ik me dan al over voor wat voor zaken de ambulance aan komt rijden, waar we in Nederland eerst even aanzien en dan pas huisarts of HAP (nacht/weekend) bellen. Dit is reactie op @Mystiek post #4451, ik kan op de één of andere manier niet meer quoten.
Ik denk + mag hopen dat dat minder een probleem is als overheden de middelen nodig hebben ter bestrijding van Corona, aangezien de maatregelen voor datzelfde doel zijn ingesteld. Dus wil een overheid die apparatuur kopen, dan komt het er wel doorheen, toch?
Vond je dat goed? Ik vond het afgrijselijk om naar te kijken. Het kan dan satirisch zijn en de bedoeling van het programma, maar nee... niet mijn manier om serieuze dingen uit te leggen. Het leek bijna alsof hij (en die Dex) er de spot mee had.
Inmiddels steeds meer bekend over de eerste symptomen: https://m.hln.be/nieuws/buitenland/plots-smaak-en-reukverlies-mogelijk-eerste-symptoom-van-coronabesmetting~a5551462/
Ik help het je hopen. Je zou zeggen dat mensenlevens van leukemie-patiënten ook tellen, maar dat lijkt dus nu ook anders.
Ons kabinet moest heel wat zijlen bijzetten om een lading mondkapjes door de gesloten grenzen heen te krijgen. Bruins vertelde dat uitgebreid tijdens zijn laatste debat vorige week. Helaas gaat dat steeds moeilijker.