Wat ik niet snap trouwens is dat ze niet ook voor kinderen zeggen met maximaal 3 kinderen buiten spelen. Dat was pas echt duidelijk geweest.
Ik ben 10 dagen geleden bevallen, heb tot nu toe alle kraamvisite geweerd. Maar zouden onze ouders nou tot 1 juni onze baby niet mogen zien?
En scholen is ook zo breed. Mochten kinderen minder besmettelijk zijn (wat ik niet geloof) dan moet je weer rekening houden met hogescholen en universiteiten, met jongvolwassenen. Blijven die dan wel dicht? Zij maken ook weer enorm veel gebruik van het ov.
Nou ik snap dat het bepaalde vragen oproept, ik vond het ook niet allemaal even duidelijk. Want buiten lopen mag (liever alleen) maar het mag t/m 3 personen buiten het gezin, dus simpel gezegd met opa en oma op 1,5 afstand. Ik vond dat allemaal niet duidelijk.
Jawel. Je mag maximaal 3 mensen op bezoek laten komen. Ze moeten dan wel 1,5 meter afstand houden. En uiteraard alleen als ze geen klachten hebben.
Buitenshuis toch niet met nog eens 3 personen extra naast je gezin. Volgens mij waren die 3 extra in huis op bezoek. Maar zo zie je maar hoe onduidelijk het kan zijn. Nog maar even op de site opzoeken dus.
En alle hangjeugd (tot 18 jaar) vindt zichzelf nu buitenspelende kinderen en kan dus niet tegen op getreden worden
En wat nou als het blijkt dat... ik zeg maar iets positiefs... over 2 a 3 wk er een enorme daling is. Wonderen zijn de wereld nog niet uit. Waarom gelijk zo drastisch een dikke 2 maand vooruit, waarom niet eerst tot 1 mei...
Dit staat er nu op nos.nl. Dus liever ook niet als ouder met je kinderen naar buiten. Luchtje scheppen in je eentje Kinderen kunnen wat het kabinet betreft nog wel met elkaar buitenspelen, op adviezen van het RIVM. Maar volwassenen moeten zo min mogelijk naar buiten. Grapperhaus: "Om boodschappen te doen, of om een luchtje te scheppen, maar dan wel in je eentje. En ga naar de winkel als het daar rustig is." Ook voor mensen thuis worden de regels aangescherpt. Het kabinet wil dat mensen maximaal drie mensen op bezoek ontvangen, en ook dan moeten ze 1,5 meter afstand houden.