Coronavirus NIEUWS

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Jes88, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Nou daar vind ik ook zeker iets van ja!
    Ik stond echt verbaasd van.

tuc vindt dit leuk.
  2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Wat een mooie manier van onderwijs geven.
    Dan hou je tussen de kinderen ook wat binding en contact. Hier gewoon werkplanner en de opdrachten die er op staan maken. Verder kan je mailen met vragen. En dat is het dan....
    Voor een korte periode kan het als noodoplossing maar als de maatregelen verlengd worden voor de scholen na 6 april dan is dit echt te mager. We lopen er nu al tegenaan dat uitleg in de boekjes heel summier is. En dat we niet weten hoe de leerkracht dingen uitlegt of welke manier er achter zit. Dat is ook verwarrend voor kinderen. Zeker bij het aanleren van nieuwe lesstof.

hummeltje5 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.887
    8.517
    113
    Vrouw
    Wij krijgen half april de sleutel van ons nieuwe huis. Ik zie het totaal niet voor me hoe we moeten gaan klussen en verhuizen zonder samenkomsten... dat is toch niet te doen? Gelukkig hebben we de huur van ons appartement nog niet opgezegd dus mogelijk wordt de verhuizing uitgesteld maar toch... wat een gedoe.. (al begrijp ik de maatregelen heel goed hoor)

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Steeds een beetje verhuizen met zijn tweetjes. In jullie nieuw huis een kamer gebruiken om alvast dozen en spullen op te gaan slaan. Wij hebben zo met zijn tweetjes bijna alles verhuisd. Alleen op de laatste dag de grote dingen met een verhuiswagen en 2 verhuizers gedaan. Het kan best hoor. Maar vraagt planning, voorbereiding en wat meer tijd.

hummeltje5 en jessy77 vinden dit leuk.
  5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Ja hier ook. Oudste vraagt hoe ze bepaalde sommen uit moet rekenen maar ik heb dat totaal anders geleerd dan hoe hun het nu doen..
    Plus ik kan niet goed uitleggen dus dat wordt hem niet:|
    Ik ben daarom blij dat ze 2 dagen per week naar de opvang gaan. Dan worden ze onder schooltijd op school opgevangen door een juf van school en daarna naar de BSO. Onder schooltijd moeten ze hun huiswerk maken en juf kan wat helpen. En er zijn nog wat kinderen dus ze kunnen spelen.

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.841
    3.630
    113
    wij zitten in hetzelfde schuitje, met daarbij nog de hindernis dat we half april de overdracht van onze woning hebben en pas op zijn vroegst een maand later in onze nieuwbouwwoning kunnen.... Als er een echte lockdown komt hebben wij een groot groot probleem.

7. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    3.009
    4.008
    113
    Vrouw
    hummeltje5, Syane, Nehneh en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit is verwacht ik een puur wettelijke kwestie.

Een 12jarige kan een boete krijgen, een 11jarige niet.
    Ik hoop echt dat mensen daar rekening mee houden.

Een groep hangende 10-11jarigen op een bankje of voetbalveldje zijn net zo besmettelijk als 12-13 jarigen.

hummeltje5, Juffie26 en Jes88 vinden dit leuk.
  9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Goed voor België!

Helaas zie ik het hier niet gebeuren. UMCG had dit voor het noorden zelf besloten, en ze werden op het matje geroepen door rivm en de ministerie...

Fantykoekie vindt dit leuk.
  10. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    3.009
    4.008
    113
    Vrouw
    Voor wie het artikel wil lezen. Ik kan een pm doen met het artikel.
    Dan staat die tekst niet in het openbaar hè. Omdat het een +artikel is.

11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.556
    8.518
    113
    Als het om protestants christelijke huwelijken gaat, dat betreft een inzegening van het burgerlijk huwelijk. Geen burgerlijk huwelijk > dan ook geen kerkelijke inzegening van dat huwelijk mogelijk.

Dus ik ga er van uit dat de burgerlijke huwelijken gewoon doorgang kunnen vinden net als nu. En snap wel dat als je voor de wet op bijv. 1 april getrouwd bent, je graag op dezelfde datum ook voor God getrouwd wilt zijn.
    En dat zal voor Rooms Katholieken, Joden en moslims waarschijnlijk niet veel anders zijn?

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee, alles zit vol voor de komende weken.

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    AH zit hier vol tot half april. Geen pick up point in de buurt.
    Jumbo en ekoplaza bezorgen niet meer.
    Dus tja...

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik ben op de fiets. Ik scan gelijk de boodschappen en doe ze in plastic tassen.
    Pinpas even los in jas/vest zak.
    Er uit pakken en afrekenen met handschoenen. Pinpas schoonmaken, handschoenen zijn dan ook meteen gedesinfecteerd. Pinpas weer in vest/jas. Boodschappenkar opruimen. Handschoenen uit. Handen desinfecteren en handvat tassen. Tassen in fietstas.
    Weet niet of dit correcte wijze is of ik iets over hoofd zie....

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Zara75, Adje en Nehneh vinden dit leuk.
  16. Melief

Melief Niet meer actief

Voor wie het niet weet; met je telefoon kan je contactloos pinnen instellen. (Ik heb een iPhone en ing app)
    Dan druk je 2 keer snel achter elkaar op de home knop en zie je je digitale pas, houd je je telefoon bij het apparaat en kan je met je vingerafdruk bevestigen. Ook grotere bedragen. Dan hoef je dus geen knopjes aan te raken.
    Ik weet niet hoe het met andere telefoons en banken zit maar ik vind het nu een uitkomst! Ik hoef nu bijv ook niet het pinapparaat van de ah bezorger aan te pakken, hij houd hem gewoon vast.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Volgens mij kunnen ouders toch een boete krijgen?
    Die zijn verantwoordelijk voor hun n kinderen

hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    amdaa vindt dit leuk.
  19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    hummeltje5, amdaa en Zara75 vinden dit leuk.
  20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.621
    13.846
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Kwam omdat je zei "zij maken plaats in de ziekenhuizen voor die doedelzakken die zich nu niks van de maatregelen nodig aantrekken maar straks wel een ziekenhuisbed in beslag nemen".
    Misschien heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd maar zo kwam het op mij iig. over alsof je alle mensen die nu in het ZH komen te liggen een doedelzak noemt.
    Maar no offense verder. Ik begrijp dat je post voortkwam uit frustratie over de hele situatie dat er nu mensen zijn die schijt aan de regels hebben terwijl (o.a.) jij een risicopatiënt bent nu en niet uit onwetendheid :thumup:
    Begrijp dat het heel frustrerend is in jouw situatie. Hopelijk komt het niet zo ver dat je het ZH in hoeft.

Deel Deze Pagina