Coronavirus NIEUWS

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Jes88, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik mag toch hopen dat wanneer er iets ernstigs aan de hand is met onze hond dat we naar een dierenarts kunnen.
    Vaccinaties stel ik wel uit maar nood is nood.

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    ik voorzie trouwens ook dat veel schoolklassen uit elkaar worden getrokken.. kinderen die op hun tenen lopen maar het net wel redden zullen nu toch minder mee kunnen komen. de ene ouder is ook niet de andere ouder. ik zit bovenop het huiswerk. maar klasgenootjes spelen hele dag buiten hoor en zie ik van andere ouders.. nu zijn dat ook de ouders waarvan ik denk oja hmm jullie zijn druk in je eigen bubbel

hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Toename van de opnames op IC is wel hoger dan verwacht en gaat harder dan gehoopt.
    Afgelopen dagen was het 70 patiënten erbij per dag, dat moest dit weekend even afvlakken, maar dat zien ze niet.
    (Hoofd IC van Erasmus gisteravond bij Jinek)

IC is de allergrootste zorg tot nu toe. De toename mag niet sneller gaan dan dat we kunnen opschalen (zie ook nieuws van Phillips, ook daar zorgen)

Die verdubbeling elke 2 dagen geldt voor het aantal besmettingen volgens mij. Als dat voor IC-opnames zou gelden zitten we donderdag op 2.000 bedden die we nog niet hebben..

hummeltje5, Zara75, Nehneh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.951
    5.257
    113
    Home
    Ik ben erg benieuwd hoe ze het met de scholen gaan doen ik denk dat het er ook vanaf hangt hoe lang ze nog dicht blijven

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.614
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zara75 vindt dit leuk.
  6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Vieze smaak heb ik twee weken geleden ook gehad bedenk ik me nu opeens! Daarna begonnen idd de ‘klachten’ die ik schaar onder hooikoorts gerelateerd. Zou dat Corona kunnen zijn geweest? :eek:

Anouk2005 vindt dit leuk.
  7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Idd de opnames op de IC is de maatstaf niet de dagelijkse aantallen van het RIVM die zijn nietszeggend. Wat belangrijk is en blijft zijn de IC daar wordt naar gekeken

amdaa vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik hoop toch echt wel dat de kinderen straks weer naar school kunnen. Ze verblijven iedere dag met dezelfde kinderen en als je thuis de algemene maatregelen in acht neemt dan lijkt mij de kans op verdere verspreiding nihil. Als ze groepsimmuniteit willen creëren moeten ze daar wel mee aan de slag. Iedereen angstvallig binnen houden maakt het alleen maar een tikkende tijdbom.
    De maatregelen die nu zijn genomen vind ik prima maar ben wel blij te lezen dat de kapper hier tot nader order tot 6 april sluit en nog niet zeker tot 1 juni ;)

hummeltje5, Mississippi en Strandbal vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.505
    12.054
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Geen centrale examens :(

10. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Wij krijgen als het goed is maandag de sleutel van ons nieuwe huis. De notarissen staan vooralsnog niet op de lijst vitale beroepen, maar dat kan bij anders dan veranderen. De volledige eigendomsregistratie ligt bij hen en het Kadaster, testamenten moeten worden opgesteld en uitgevoerd, bedrijven ontbonden/samengevoegd noem maar op. Echt heel gek dat ze er nog niet op staan.

En dan moet het huis nog verbouwd worden, we gaan nu alleen de allernoodzakelijkste dingen doen: de muren beneden moeten echt gestuukt worden, de huidige eigenaar is een kettingroker en ik heb astma:(. De keuken is net twee weken geleden besteld, geen idee of die nog geleverd kan worden, maar anders doen we het voorlopig nog met de twintig jaar oude. Het zou heel fijn zijn als de kamers van de kinderen opgeknapt kunnen worden, dan zijn ze ook echt van hen. We hebben hier al een nieuwe CV-ketel staan, die kan mijn man zelf aansluiten. Ook verf al ruim ingeslagen, vloer, badkamer en aanbouw stellen we natuurlijk uit. Ik hoop dus dat de bouwmarkten voor professionals in elk geval openblijven en dat we eind mei ons huidige huis ook nog kunnen laten overdragen.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat is niet het doel van de maatregelen, het kan daar een gevolg van zijn maar dat is zeker niet het hoofddoel. Het doel is de verspreiding uit te smeren/ af te remmen zodat ze zorg het blijft aankunnen.

MyMiracle en Nehneh vinden dit leuk.
  12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.614
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ben het eens dat het makkelijker zou zijn als de regels voor heel het land hetzelfde zouden zijn.
    Toch vind ik het desondanks voor de economie goed dat niet noodzakelijke winkels in ieder geval nog open mogen zijn mits ze voldoende maatregelen nemen om hun klanten de minimale afstand te laten houden.
    De economie stort nu al aardig in elkaar maar zal helemaal als een kaartenhuis in elkaar storten als dit soort winkels voor langere tijd moeten sluiten.
    Voor de gezondheid van de mensen en vooral het personeel vind ik het wel kwalijk verder. Maar dat blijft natuurlijk ook lastig nu in zo'n bijzondere situatie als deze: veel beslissingen die moeten worden genomen is echt kiezen uit twee kwaden.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Notaris gaat gewoon door hoor. Wij zijn afgelopen vrijdag geweest.
    Ik vond het eigenlijk een beetje onzin, niet echt noodzakelijk, maar men vindt blijbaar van wel, vanwege de hypotheek enz dus wij moesten gaan.

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.614
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik snap je punt.
    Maar vraag me wel af wanneer het dan wel ''oke'' zou zijn om de scholen weer open te gooien in jouw ogen?
    Zoals het nu verwacht wordt duurt het nog ongeveer 1 jaar voordat corona uit ons land is. Wil je dan echt dat al die tijd de scholen dichtblijven?

Mammielove vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat weet ik en na 6 april kunnen ze zeggen of het voldoende effect heeft gehad maar dan nog blijft groepsimmuniteit belangrijk.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja wie weet. Als dat zo is dan heeft ons hele gezin inmiddels Corona gehad, zo jammer dat dit niet kan worden getest.

hummeltje5 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  17. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nou idd!

Anouk2005 vindt dit leuk.
  18. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik heb met ze gebeld, bij een volledige lockdown zouden ze dicht moeten, want ze staan niet op de lijst vitale beroepen. Dat moet wel veranderen, het kan niet anders.

En idd, bij een hypotheek moet je er of zelf heen voor de akte zelf of voor een volmacht. Dan maar voor de akte, volmacht is 195 euro. Bij verkoop is wel een volmacht nodig, maar die kan wel per mail/post.

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat zal bekeken moeten worden hoe en wat en als het straks wat meer onder controle is de scholen gepast weer openen. Bijzondere situaties vragen om bijzondere maatregelen. Geen jaar dicht maar wel nu voorlopig nu we er vollop middenin zitten. Met de nieuwe maatregelen lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat voor scholen iets anders wordt bepaald. Zoals ik al zei je hebt toch ouders bij elkaar, wij als leerkrachten zijn bij elkaar dat gaat de verspreiding niet afvlakken. Ik zou het op zijn minst over de meivakantie heen tillen maar goed we horen het wel.

Daarbij zijn in ons team nu 7 leerkrachten ziek thuis de school zou niet eens open kunnen als ze dat zouden willen want er zijn te weinig leerkrachten

20. tuc

tuc Niet meer actief

Maar er is toch helemaal geen sprake van een volledige lockdown?? Verder dan dit komt het hier niet hoor.

Deel Deze Pagina