Ja, ik schrik er echt van. Wij zitten ook midden in een brandhaard (rond 30 geregistreerde besmettingen binnen een paar km) in een omgeving die er geen moer om geeft. Gisteren hadden ze een plaatselijke enquête gehouden en 80% van de mensen vond het een hype, 50% wast wat vaker hun handen, en 65% geeft nog een hand. Maar dat komt puur door informatie tekort.
Ik zou even bellen naar degene die t onderzoek doet, heb ik hier met de fysio gisteren ook gedaan. Een baby zal niet voor niks een onderzoek krijgen en zeker de gevallen die op kdv of gastouder komen zijn lopende band verkouden. Laat hen de inschatting maar maken tussen risico corona v.s. noodzaak onderzoek. Baby's zijn ze echt heel voorzichtig mee, een noodzakelijk onderzoek zal zelden uitgesteld worden als er geen dringende reden is.
Helemaal mee eens. En dus ook helemaal niet om on beleid goed te praten, maar in aansluiting op bovenstaande: Singapore is een aantal jaar geleden hard getroffen door sars. Ze hebben “deze” situatie dus recent meegemaakt en weten nu veel beter hoe te handelen. Het is écht een fantastisch voorbeeld, dat we allang niet meer kunnen volgen - want in Singapore zijn wél preventieve quarantaines gedaan. Waanzinnig knap en werkelijk bewonderingwaardig hoe zij het aanpakken. Bijzonder jammer dat “wij” het voorbeeld niet volgen.
Een hype ook echt he, ik denk dan aan lelijke schoenen of een bepaald melk waterfles, niet aan een virus Hier lijken mensen van gedachten te veranderen, vorige week was het echt nog ‘gewoon een griepje, wat een heisa om niks’, nu werden gisteren al evenementen van lokale verenigingen afgelast met overgrote meerderheid van stemmen.
Dat is de eerste keer dat ik die werkelijk hoor. Nu had ik m zelf al ingecalculeerd. Overigens leek horizontale besmetting (moeder naar nog ongeboren kind) niet te gebeuren las ik in een onderzoek gebaseerd op china gegevens. Maar goed, die waren inmiddels geboren dus die stonden laat in de ontwikkeling pas "bloot" aan corona. Ik loop zelf ook bij t A.S. de komende periode omdat zoontje een T21 had, dus val in de vroegdiagnose onderzoeken, dus in die zin zie ik mezelf dan maar even als diagnostisch testgeval met sociale meerwaarde (zaten we nou eigenlijk net ff niet op te wachten)
Nou, vandaag in het ziekenhuis hing een rare sfeer. Het voelde een beetje als stilte voor de storm. Een kleine greep uit de maatregelen: - Restaurants in ziekenhuis dicht. Personeel mag afhalen in personeelsrestaurant, niet ter plekke eten. Eten in groepjes op de betreffende afdelingen wordt ook afgeraden: best in eigen administratieve kamers (die zijn meestal per 2 personen verdeeld). Idem voor patiënten. - Bezoekverbod op alle afdelingen. Alleen kinderen mogen (één symptoomvrije) ouder mee. Idem op verlosafdeling (één symptoomvrije partner/familielid) Meegekomen ouder/partner/etc mag vervolgens niet uit kamer weg. Eenmaal weg, mogen ze niet terug naar binnen. Op ambulance mag geen familielid ofzo mee. Idem voor spoedeisende hulp. Maar ook op alle poli’s zijn alleen de patiënten eenzaam welkom. Uitzonderingen worden gemaakt bij stervende mensen: dan mag één iemand afscheid komen nemen. - Veel onnodige operaties zijn al geannuleerd - om plekken vrij te maken op verpleegafdelingen (waar normaal postoperatieve patiënten terecht komen). O en dit:
Je hebt natuurlijk aan de ene kant gelijk, maar aan de andere kant ontregelen zulke maatregelen natuurlijk wel veel meer. Dus die wil je zo lang mogelijk uitstellen. Daarnaast zijn Nederlanders natuurlijk enorme vakantiegangers. Ik verwacht veel meer dan dat ze in Kroatië of Tsjechië zijn. Dus veel meer kans op besmettingen. Ook hoop ik dat de gezondheidszorg in Nederland beter is (voorbereid) dan in deze landen. En Nederlanders laten zich gewoon niet zo makkelijk sturen. Als je ziet hoeveel mensen gewoon nog zijn gaan werken met een verkoudheid de afgelopen dagen (Brabant). Het moet pas echt ernstig zijn, wil de gemiddelde Nederlander het ook echt geloven. Overigens zijn hier ook afdelingen gesloten na besmetting.
Enige waar ik wel blij om ben is de persconferentie van vanmiddag. He he eindelijk wat ballen en de realisatie dat je t niet meer onder controle hebt! Ons bedrijf gaat dan ook dicht. Onze werkgever wil ons, onze families en het bedrijf veilig houden en wij kunnen alle werkzaamheden remote. *top werkgever*
ik hoop het, natuurlijk. beschrijving van het event, ik quote “Helemaal klaar met dat corona virus. Kom allemaal samen om het die kl**tz*kk*n in Den Haag duidelijk te maken!” Die sterretjes heb ik zelf toegevoegd, geen censuur op die facebook. Voelt helaas nog vrij serieus
Oh wow, ik zit me even te bedenken hoe ik naast mn dochter van 3 zat in december, saturatie van 89 die niet omhoog kwam dus zeg maar aardig in de verkeerde hoek. Prima om met haar opgesloten te zitten. Maar in dr uppie hou je dr echt niet tenzij je banden gaat gebruiken, iets met een koppie er op. Zal maar zorgen dat mn weerstand op niveau xxl staat anders heeft niemand daar nog een leven of slaap.
Helemaal mee eens. Maar nee, dat was paniekzaaierij toch? Te idioot voor woorden allemaal. Dit gaat nog veel vergaande gevolgen hebben.
@Picaris aris zei: ↑ Zwangeren worden ook al een week aangeraden thuis te blijven daar de effecten op langere termijn nog helemaal niet bekend zijn - uit voorzorg Heb je een bron of link?