Coronavirus NIEUWS

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Jes88, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Wat triest he dat ze dat gewoon willen jatten uit een zh! Jij woont niet in nl toch?

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nee, in Zweden.
    Er is al veel gejat, ook uit voorraadkasten - dus door personeel. Echt erg

3. Picaris

Picaris Actief lid

12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
  4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Valt reuze mee hoor, mensen zelf in die landen worden helemaal niet "gestuurd". Zover lieten ze het niet komen. Alleen de besmette mensen en hun omgeving werden in quarantine gestopt. Als dat hier vanaf dag 1 de boodchap was, had niemand "nee" gezegd hoor.
    En in die landen hebben ze griepgolven meestal ook beter inder controle dan hier, omdat sneller wordt ingegrepen. Dus niet echt slechtere medische zorg. Vanwaar die aanname? .

Ik woon in hartje Brabant en ik zie helaas juist veel onwetendheid. Dat vergelijk ik niet met met eigenwijs, maar "kop in het zand" houding. Die ik eerlijk gezegd ook bij RIVM zag vanaf het begin. Toen Duitse minister van Volksgezondheid de derde dag riep dat er een epidemie is in het grensgebied werd ie gewoon uitgelachen door Nederlandse media.

Italië was daar ook goed in in de eerste periode.

Piep2016 en Fantykoekie vinden dit leuk.
  5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ja, erg hè. Hier al een paar weken geleden bericht gehad dat er geen spullen 'meegenomen' mochten worden voor eigen gebruik. En dat dat diefstal is.
    Regels zijn wel iets strenger dan hier, maar ik verwacht dat ze nog verder aangescherpt gaan worden.

6. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.130
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Nogmaals dank voor het delen, mag ik weten waar je de brief hebt gevonden? Ik kreeg de vraag toen ik de brief deelde.

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik denk juist dat er heel veel mensen 'nee' gezegd zouden hebben. Ik denk ook dat er heel veel mensen met klachten uit risicogebieden niet eens contact hebben gezocht met de huisarts/ggd. Stel je voor datvje carnaval mist:rolleyes: Dat uitlachen, daar is de Nederlandse bevolking/media inderdaad goed in. Ook toen er strengere maatregelen kwamen ('ik ga echt niet thuisblijven voor een hoestje'). Als meteen iedereen met klachten na een bezoek aan Italië/China enz thuis was gebleven, dan was het niet zo uit de hand gelopen. Maar zo zitten veel Nederlanders niet in elkaar. Nederlanders zijn eigenwijs en houden niet van 'betutteling'.
    En verder is het wel zo dat Nederland voorop loopt als het gaat om de gezondheidszorg, al denken veel mensen van niet. Misschien verkeerd gedacht, maar ik denk dat de gezondheidszorg in Kroatië van hetzelfde niveau is als dat van Italië. Dus ik hoop dat de Nederlandse gezondheidszorg deze epidemie beter kan managen.

Juffie26 vindt dit leuk.
  8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik zou het ook niet goed vinden. Waarom zou je bewust risico’s op gaan zoeken?

10. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    ”Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg låser ingångarna till akuten, och kommer i huvudsak att undersöka patienter utomhus innan de släpps in.”

Het ziekenhuis in Göteborg heeft nu de deuren op slot en onderzoekt patiënten buiten voordat ze naar binnen mogen

11. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ik vind dit behoorlijk schokkend eigenlijk. De maatregelen zijn nog niet eens voor jezelf maar meer voor een ander misschien kwetsbaarder persoon. Waarom snappen mensen dat niet...

hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Een vakantiepark vlakbij Harderwijk.
    Met mijn ouders die 60+ zijn en eigenlijk gewoon hadden willen gaan omdat die totaal niet bang zijn.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Stond ergens in een link op de website van een krant. Vaag antwoord haha, Trouw volgens mij. Kan het ook niet meer vinden

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat gebeurt hier ook hoor.
    Mondkapjes zijn opeens overal weg. Er zijn maatregelen genomen bij ons om meer diefstal te voorkomen. Zo mag je maar 1 doos per keer bestellen, en dit moet via een leidinggevende. Maskers worden op 1 plek centraal opgeslagen. En er zijn regels welke Categorie maskers door welke afdeling wel/niet besteld mogen worden.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.436
    10.362
    113
    Wij wonen niet in een gebied waar besmettingen zijn maar school heeft wel een bericht gestuurd met kinderen die verkouden zijn of niet lekker voelen moeten thuis blijven.

Mochten ze de scholen dicht doen hoop ik wel dat ze eerst werkboek rekenen, taal etc mee geven.

16. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.717
    6.623
    113
    Vrouw

Dat was in skåne twee weken geleden al zo als je op corona getest zou worden. In je auto blijven zitten, je mocht alleen je raampje omlaag doen.
    Als je verkoudheidsklachten had mocht je absoluut niet naar binnen.

Poolvos vindt dit leuk.
  17. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik vind dit echt asociaal :eek:

Jes88 vindt dit leuk.
  18. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.717
    6.623
    113
    Vrouw

Ik ga morgen mijn dochter wel naar school brengen, boekjes voor de oudste ophalen en dan weer naar huis.
    Zelf snotverkouden maar denk zelf aan hooikoorts, zoon snottert al ruim een week.
    School heeft nog geen bericht gestuurd n.a.v. de persconferentie.

Deel Deze Pagina