Haha, kan ik me voorstellen. Ik heb 'm met hulp van missle alsnog kunnen delen. De brief werd in twijfel getrokken als een 'hoax'. Zucht..
De ben je al vroeg met de hooikoorts. Gelukkig nog geen last van de berk (klopt hard af) voor je het weet denken mensen dat je corona virus bij je draagt. Slim om gelijk even boekjes mee te nemen, lopen ze tenminste niet gelijk achter.
Staat al genoeg in bloei hier, mijn ogen zijn gezwollen en ik krijg een loopneus en nies me een ongeluk. Zometeen even een pilletje om te kijken of het minder wordt en anders 14 dagen binnen blijven
Pppfff dan heb ik nog geluk! Inderdaad misschien moet je een pilletje nemen en een koude doek op je ogen. Nu hopen dat het morgen beter gaat anders ben ik bang dat je toch op je voorraden moet gaan leven, als je die tenminste als hebt aangelegd
Hier wordt het gezellig thuis. Ik zal al met griep thuis, partner moet tot einde maand verplicht thuis werken, jongste hoest en moet dus thuis blijven, oudste snottert en moet dus thuis blijven...
Vind het zo eng als ik de beelden uit Italië zie, mensen aan de beademing op hun buik... Ben echt zooo bang dat we het ook allemaal vatten of zo'n grootschalige noodtoestanden hier krijgen... Het lijkt toch echt een graad erger dan een gewone griep, ook al wordt het hier niet als levensbedreigend beschouwd... zo verdrietig allemaal.
translate.google.nl kun je de tekst in kopiëren dan rolt er het volgende uit: Angst voor corona-infectie: het Hoofdstedelijk Gewest vraagt zwangere vrouwen om thuis te blijven Zwangere vrouwen mogen in maart geen geplande auditoriumlessen volgen, stelt het Hoofdstedelijk Gewest. Dit wordt gedaan om de mogelijke verspreiding van infectie te verminderen. Zwangere vrouwen mogen geen kraamzorg bijwonen op de geboorteafdelingen van het Hoofdstedelijk Gewest. Foto: NILS MEILVANG / Ritzau Scanpix 10 maart 2020 om 08:58 Luister naar het artikel Luister met ReadSpeaker focus Magnus Anchor Star journalist Het Hoofdstedelijk Gewest schrapt de rest van de maand groepslessen voor zwangere vrouwen - tot nu toe. Om de verspreiding van corona-infectie te verminderen, zijn daarom alle geplande geboortepreparaten in auditoria afgeblazen in alle voedselafdelingen van de regio. In plaats daarvan wordt er gewerkt aan de mogelijkheid dat zwangere vrouwen de opleiding via video krijgen. Dit staat in het Hoofdstedelijk Gewest in een persbericht. Lees ook Coronavirus-tips: doe het bij twijfel "We doen dit omdat we de verspreiding van infectie zo lang mogelijk willen verminderen en vertragen", zegt Svend Hartling, CEO, en vervolgt: - We hopen dus dat de zwangere vrouwen begrijpen dat we voor een bepaalde tijd voor deze oplossing zullen kiezen. Het is echter belangrijk om te benadrukken dat kleinere teams voor kwetsbare zwangere vrouwen elkaar nog steeds ontmoeten. De voedingsafdelingen in het Hoofdstedelijk Gewest zullen zelf via e-mail contact opnemen met de zwangere vrouwen en hen mededelen dat ze in maart geen geplande auditoriumtraining zullen volgen. Hoe de zwangere vrouwen video-educatie krijgen, weet de regio nog steeds niet. In het persbericht schrijft het Hoofdstedelijk Gewest echter dat ze "de mogelijkheid onderzoeken". Lees ook Media: Deens echtpaar ontplofte in corona-quarantaine en reisde naar vakantie-eiland - nu geïsoleerd in hotel Beschouwd als een bijzonder risico Volgens de National Board of Health zijn er momenteel geen aanwijzingen dat zwangere vrouwen een bijzonder risico lopen op infectie en ernstige ziekte in verband met coronavirus. Maar op basis van een voorzorgsbeginsel kiest de Raad er niettemin voor om zwangerschap en borstvoeding als een bijzonder risico te beschouwen. - We raden daarom dezelfde voorzorgsmaatregelen aan als beschreven voor personen in speciale risicogroepen, volgens de website van de National Board of Health. Het advies van de National Board of Health aan de bevolking met een speciale risicogroep We raden u aan na te denken over hoe u uzelf het beste kunt beschermen tegen infectie. We weten bijvoorbeeld dat plaatsen met veel mensen die dicht bij elkaar staan een risico op infectie kunnen opleveren. U moet daarom overwegen of u dergelijke plaatsen, zoals b.v. grotere evenementen met veel mensen dicht bij elkaar op één plek, en we raden het gebruik van het openbaar vervoer tijdens de spits af. Als u niet uit de weg kunt gaan, zorg dan voor extra goede handhygiëne en was of schud bijvoorbeeld uw handen. het handvat hebben aangeraakt en wanneer u thuiskomt. U moet ook voorkomen dat u uw neus, mond en ogen aanraakt als u geen schone handen heeft, omdat virussen zich gewoonlijk verspreiden van de handen naar de slijmvliezen van de neus, mond en ogen. Houd mensen zoveel mogelijk uit de buurt, vooral als ze ziek lijken te zijn. We raden dit aan omdat besmetting zich vaak verspreidt door druppeltjes van hoest en nies die zich in de lucht verspreiden op een afstand van 1-2 meter, waar ze anderen kunnen infecteren via de mond, neus en ogen. Ze vallen echter snel op de grond en blijven niet hangen in de lucht. We raden u ook aan bijzondere aandacht te besteden aan de algemene hygiëne en het gemeenschapsadvies waarover u hierboven kunt lezen, zoals het vermijden van handdrukken, knuffels en wangkusjes. Als u speciaal advies nodig heeft over uw specifieke ziekte, bespreek dit dan met uw behandelend arts. Bron: National Health Board
Jullie lopen qua reactie net een paar dagen achter op Nederland (mondkapjes inslaan, conserven en wc papier, stoppen met testen etc.) dus bereid je voor op extreme hamsterpraktijken de komende dagen. Daar waar de Friezen redelijk nuchter waren lijkt nu zelfs hier de chaos toegeslagen te hebben. De winkels zijn half leeg. Vanmorgen is men begonnen te hamsteren na melding van de pandemie en vanmiddag na de persconferentie was het ineens druk op straat, files op parkeerterreinen van supermarkten en toen ik (vriend wilde hamsteren hahaha) in de supermarkt aankwam was er geen brood meer te bekennen. Alle houdbare spullen zijn geplunderd: aardappelpuree, Brinta, suikerklontjes (? Terwijl er voldoende kristalsuiker lag). Men is bang om de koffie zwart te moeten drinken denk ik. Ik schaamde me in de winkel met een volle kar. Pfffttt...
Hier al zeker een paar week weer met de medicijnen moeten beginnen helaas. Ben dan ook wel allergisch voor zowat alle pollen (en nog andere dingen).
Er gaat weer een persconferentie komen. België. LIVESTREAM. Nationale Veiligheidsraad stelt nieuwe maatregelen voor om coronavirus in te dijken https://www.hln.be/binnenland/livestream-nationale-veiligheidsraad-stelt-nieuwe-maatregelen-voor-om-coronavirus-in-te-dijken~ae51a56a/
Dank je! Goede tip! Vriend lijkt kalm maar ondertussen heb ik dankzij zijn gehamster: 2 trays houdbare melk 3 pakken crackers, 5 pakken Brinta, 4 dozen cornflakes, 7 pakken aardappelpuree, een lade vol conserven, Paar pakken pannenkoekmix 10 pakken vleesvervangers (€1 per stuk, had ik anders ook gekocht hoor) Diepvries groenten En een lege vriezer die de komende week met brood gevuld gaat worden (en patat en frikandellen als t aan vriend ligt). Komt goed, kan wel een maandje thuis blijven dus.
Ik hoop echt dat we er hier flink van leren. Wat een wanhoop moet zo'n verpleegkundige voelen. Terwijl er een paar weken geleden niks bijzonders aan de hand was. En ik hoop ook dat degenen die het allemaal 'maar een griepje' vinden, dit ook gaan inzien.
Ja. In Frankrijk is vanavond beslist dat de scholen sluiten. Benieuwd wat ze dadelijk in België zeggen. Vanmiddag zeiden ze nog dat de scholen open blijven maar dat kan snel veranderen hè. Wel vanavond nog een brief gekregen dat kinderen die verkouden zijn moeten thuisblijven. Net zoals in Brabant dus. Ik woon in Limburg/Nederland