Coronavirus NIEUWS

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Jes88, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Heerlijk!

Maar je mag je kinderen thuishouden he? Ongeacht ze ziek zijn of niet.

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Alles wat te maken heeft met verloskunde en gynaecologie draait volledig door uiteraard. Wel heel veel richtlijnen, zo is er geen bezoek welkom op de kraamkamers en in het kraamcentrum. Op de partner na.

Vero0504, hummeltje5 en Beausecret vinden dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.432
    113
    Mja zag t voorbij komen maar zonder verkoudheid ofzo thuis houden voelt ook niet goed. Ze gaan dan wel lessen missen

Edit: is dat rond trouwens? Ik las alleen at er een motie werd ingediend.

hummeltje5 en Jes88 vinden dit leuk.
  4. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Zo goed als. Zal straks eens opzoeken.

Ik ga thuis les geven. Montessori onderwijs en hij doet al zo een beetje wat hij zelf wil. Daarbij flinke voorsprong, dus ben absoluut niet bang dat hij wat mist.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Men geeft ook aan dat dit geen vakantie is! Dus ik denk (en hoop) dat er digitaal dagelijks wel taken doorkomen. Wij hadden deze morgen al een mail met de vraag om kinderen vandaag (laatste dag dat lessen doorgaan) een extra boekentas of zak mee te geven zodat alle werkboeken mee naar huis kunnen en leerlingen thuis kunnen werken.
    Mijn man en ik moeten werken, maar hebben gelukkig flexibele werkgevers die thuis werk en glijdende werktijden toelaten indien nodig, dus wij moeten ook puzzelen, maar toch volg ik de richtlijnen op. Beter safe dan sorry!

hummeltje5 en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.432
    113
    Nee geen vakantie maar ook geen opsluiting. En je kan thuis wel relaxter aan doen. Schoolwerk is ook niet dagvullend

7. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ja tuurlijk. Ik bedoelde het ook als aanvulling op jouw post, niet als aanval! ;)

toch3 vindt dit leuk.
  8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Nederland heeft welbeschouwd twee keuzen: “Ofwel er wordt vandaag nog besloten tot een verbod op alle verplaatsingen en sluiting van alle plekken waar mensen samenkomen, ofwel er zal over twee weken een noodsituatie zijn die potentieel erger zou kunnen zijn dan de ramp die Italië op dit moment treft.”

MyMiracle en SAARC vinden dit leuk.
  9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.857
    113
    Vrouw
    Haha sorry hoor wist niet dat je boos werd:oops: (oeps weer een haha)
    Ik neem het zeker wel serieus, maar het komt op mij over dat de halve regering het niet serieus neemt?? Lijkt alsof er alleen naar Brabant gekeken wordt, het gaat toch niet werken als iedere provincie/ bedrijf/ school anders handelt.
    En ik geloof niet dat iedereen zich in huis gaat opsluiten met 3 kuchjes terwijl dat wel zou moeten.
    Ik bedoel alleen te zeggen dat je de verspreiding toch niet meer tegengaat. Te veel gevallen zonder bron van besmetting

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb Brabant bij deze persoonlijk opgegeven...

Zojuist reed ik langs bomvolle meubelboulevaard nabij Eindhoven. Nog nooit zo volle parkeerplaatsen gezien daar op een vrijdagochtend. En nu hoorde ik van een familielid die bij de Mediamarkt werkt dat ze laatste dagen vol zitten met mensen die vanwege verkoudheid niet werken. En dus bij Ikea's en Mediamarkten gaan hangen :confused::rolleyes:

Ik kan hier zo slecht tegen... Mijn buurvrouw is verpleegkundige en zij en haar collega's zijn al bezig met zoeken naar opvang voor hun kinderen voor de tijd dat ze dubbele diensten moeten gaan draaien als het nog meer uit de hand loopt..

Gewooniemand en Mar76 vinden dit leuk.
  11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dit plus dat de economie ook nog énigszins draaiende moet blijven.

12. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Hoezo lijkt dat zo? Alle maatregelen die in Brabant zijn, gelden nu voor het hele land.
    Ik denk ook dat het niet werkt op deze manier.
    Er lijkt wel een tweedeling te zijn; de ene helft is in paniek en plunderen de supermarkten en de andere helft doet laconiek en gaan toch overal heen ook al hebben ze misschien een verkoudheid..

13. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw

Dit bedoel ik precies! Het lijken halve maatregelen zo omdat een groot deel van de mensen gewoon doet waar ze zin in hebben.
    Grote bijeenkomsten mogen niet, maar met zijn allen in grote winkels lopen wel..

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.915
    19.093
    113
    Vrouw
    Idd.
    Ondertussen werd al bekend gemaakt dat horeca gelegenheden die volledig moeten sluiten 4000 euro krijgen en zaken die in het weekend enkel sluiten 2000 euro.
    Dit ter compensatie en nog wat andere maatregelen.

15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat van die W vroeg ik me ook af :p

16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Zo ging het in Italië ook.

Na die laatste lockdown heeft de burgermeester van Milaan een boos bericht gestuurd naar de inwoners dat dit geen vakantie is dat ze gewoon binnen moeten blijven.

Soms zou Chinees regime hier ook goed werken, al is het voor een paar dagen..

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    :eek::eek::eek::eek::mad::(:rolleyes:o_O:|Te stompzinnig voor woorden

18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Laksheid van de overheid. Hoezo zijn deze winkels open?
    Denk overigens dat je niet enkel Brabant maar heel Nederland kan opgeven, een lakse regering en mensen die het niet beseffen.

hummeltje5, SAARC, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina