Ben ik de enige die zich af vraagt waarom scholen bij jullie gaan sluiten maar crèches open blijven in BE (en mogelijk straks ook NL)? Wat begrijp ik niet wat anderen w.s. wel begrijpen?
Enige verschil is wel dat je nu eigenlijk geen kant op kan en al helemaal niet als er iemand verkouden is.
Geen idee, maar heb ergens gelezen dat dit virus dood gaat bij 26/27 graden en volgens mij zitten we meestal wel ergens in juni met zo'n temperatuur. Misschien mei als we geluk hebben.
Mijn man werkt samen met 2 anderen. Daar zie ik het eerlijk gezegd nog niet zo heel gauw gebeuren. Weet wel dat Sanoma ook de beslissing tot thuiswerken heeft genomen sinds gister. Al hun medewerkers werken thuis tot iig. 31 maart.
Dit is van het WZC van mijn moeder: Als voorzorgsmaatregel zullen ook de deuren van onze woonzorgcentra tijdelijk gesloten zijn. Enkel de vooraf bepaalde contactpersoon (mantelzorger) mag het woonzorgcentrum betreden tussen 15.00 en 18.00 uur of op afspraak. ik ben niet geregistreerd en zou eens moeten nagaan of mijn broer ook officieel als mantelzorger geregistreerd staat. Maar ik mag dus niet binnen en de kinderen al helemaal niet. Onder de 16 jaar kom je er niet in
Heel vervelend ja maar het is niet anders. Ik heb ook zo'n aapje wat gek wordt tussen 4 muren maar ik zal hem dan toch moeten vermaken als we verplicht thuis komen te zitten. Iemand opperde het al en ik vond het wel een goed idee. Dan maar meer tablet/pc/tv tijd, knutselen, spelletjes doen, in huis wat verzinnen. Misschien schoolopdrachten doen of zoeken. Zet dat creatieve brein maar aan het werk.
Volgens mij geven ze in België gewoon mee of het in Vlaanderen, Wallonië of Brussel is. Meer details dan dat niet... Dus of het dichtbij is? Geen idee!
Ja dat hebben we hier afgelopen week gehad met de jongste. Maar nu de 5e dag begint het haar wel op te breken, terwijl ze de rust heel goed kon gebruiken. Ze heeft nu even nergens zin in en is vooral heel boos dat ze niks mag (niet naar buiten), vooral over paardrijles is ze heel boos en verdrietig.
We staan pas aan het begin hè. Dit is nog lang niet het hoogtepunt. Met China en Italië in het achterhoofd is een beetje voorzichtigheid niet verkeerd. En als het nu een standaard griep was.....Bij patiënten met een ernstig verloop is het ook echt heel erg. Lees de berichten uit Italië maar. Mensen die gesedeerd worden om ze twee weken op hun buik aan de beademing te leggen...... Of bij binnenkomst al geïntubeerd moeten worden. En met de wetenschap dat ons zorgsysteem getallen als in Italië niet aankan, maak ik me echt wel zorgen.
Is het nog verstandig de stad in te gaan? ( kleine stad) of toch liever thuis blijven. ik wil nog wat tandpasta halen bij de Hema
Inmiddels ook een patient in Australie waarvan ze niet weten waar die het op heeft gelopen (in ieder geval is ze niet Australie uitgeweest), dus ik weet het niet of dat klopt hoor. Wel zijn de meeste gevallen tot nu toe op het zuidelijk halfrond mensen die hebben gereisd, maar niet allemaal.
Dat is net het punt: het is géén vakantie. Wij hebben géén vakantie. Ik had zelf voor de paasvakantie 2 dagen verlof voorzien. Maw, we zitten weken thuis met kinderen maar moeten zelf ook werken. En zelfs al was het vakantieperiode: dan nemen we max 3 van de 9 weken op. De overige weken "schoppen" we ze naar kampjes of grootouders. Met 30 verlofdagen overbrug je geen 75 dagen standaard verlof. En nu komen er daar dus nog eens 15 dagen bovenop...
Er zijn 15 weken schoolvakantie op een jaar en dat worden er nu dus 18 vrije weken in totaal. De kans lijkt mij klein dat iemand die werkt altijd kan thuis blijven .
Wat ik zeg, laat je niet gek maken. Ik ga zeker geen berichten lezen van hoe erg het wel niet is in Italië. Ik schiet er zelf niks mee op en het is alleen maar angstaanjagend. Ik denk dat mensen met de goede maatregelen (thuis blijven/werken etc) en voorzichtigheid (geen kwetsbare mensen bezoeken etc.) al een heel eind komen.
Maar ik las ook, dat men in veel Westerse landen nu overal airco heeft en het dus ook veel langer zou kunnen aanhouden.... Dus ik weet het zo nog niet. Let's hope the best!
En soms brengt het ook het goede in de mens naar boven! https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-samentegencorona-deel-jouw-video-of-initiatief-om-anderen-te-steunen~a6b76905/
Met contact persoon bedoelen ze denk ik de gene die bij hen opgegeven is als er wat gebeurd met je moeder. Vind t wel een vreemde gang van zaken, dan mag dus helemaal niemand meer op bezoek, ze zijn dus echt in quarantaine...