Coronavirus NIEUWS

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Jes88, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ook scholen moeten opvang blijven voorzien voor ouders die door omstandigheden moeten blijven werken. Dus daarom blijven crèches in principe ook open. Er wordt wel gevraagd om kinderen thuis te houden indien mogelijk en zeker geen verkouden kinderen te brengen.

hummeltje5 en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Ja joh, gewoon afstand houden

3. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Ik belde net over zwemles en vertelde dat mijn dochter keelpijn had
    Ze zei de regel is dat u dan gewoon u geld kwijt bent van de les

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    De school van mijn zoon sluit volgende week. Eerst een week en dan verder kijken

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik had net m'n familie op de app en toen zei ik al: nou, genoeg leuks te doen in/om huis met kinderen.. en gelukkig heb ik nog een rol behang en een grote pot lijm achter de hand voor als ik ze eens zat ben ;) :roflmao:

Diazz en NiVa0230 vinden dit leuk.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Klopt idd. (maar is vast reeds door anderen gezegd).

Wat ik me nu af vraag: stel 1 van de kinderen is verkouden/hoest/heeft koorts en de ander is kerngezond: mag je dan wel je ''zieke'' kind meenemen als je je gezonde kind wegbrengt/ophaalt?

Hier (op de PSZ, die van mij zitten nog niet op de basisschool) mag je vooralsnog gewoon mee de groep in en je mag zelfs nog gewoon het eerste kwartiertje blijven.

Edit: het laatste nieuws van ergens zojuist heb ik nog niet gelezen dus het kan zijn dat ik nog wat achterloop ;)

7. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Belachelijk. Is toch onmacht.

hummeltje5, Syane en Jes88 vinden dit leuk.
  8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Ik denk dat we het zo ook moeten doen met zijn allen. Elkaar uithelpen. En dan beter de kinderen in de gezinnen opvangen kleinschalig dan op de opvang of op school.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bizar - dat is hier niet (bij Sportfondsen baden) : Mijn kind hoest en is verkouden, kan het naar zwemles komen?
    Nee, houd je kind thuis om uit te zieken en meld je kind af voor de zwemles. De leskaart wordt met een week verlengd. Neem volgende week opnieuw contact op met het zwembad om de situatie te bezien

hummeltje5, Syane en WinterBird vinden dit leuk.
  10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Hopelijk dan een keer weer eerder een piek qua temperatuur. Is wel eens voortgekomen de laatste jaren dat het ineens in het voorjaar vroeg warm was.

hummeltje5 en PotjeGoud vinden dit leuk.
  11. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Hier kunnen ze nog helemaal niet zeker van zijn. Momenteel zijn het allemaal verschillende aannames.

SAARC en Jes88 vinden dit leuk.
  12. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Hebben ze dat zelf bepaald

13. Emilie69

De Vlaamse Minister-president riep op om ook hierin solidair te zijn. Als iedereen nu z'n geld terug gaat eisen wegens annulering, gaan er veel organisaties, restaurants, bedrijven,... gewoon overkop. Onze minister-president vroeg om, in de mate van het mogelijke, te overwegen niet direct alles terug te eisen. Voor een individu is het misschien balen, maar beter soms beter te dragen. Dat is ook iets om over na te denken natuurlijk, tenzij je het echt moeilijk hebt natuurlijk.

hummeltje5, Athina, Melief en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik las het net ja. Heftig! Maar wel begrijpelijk.
    Alles is afgelast maar met 200 kids in de kantine kan wel.
    De oudste zit op de grootste middelbare in de stad, en die gaat ook gewoon naar school. Met duizenden tegelijk o_O

Jes88 vindt dit leuk.
  15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.298
    113
    Centrum België
    In NL is er nog zwemles... Hier is echt àlles on hold: zwemmen, turnen, jeugdbeweging, sportcentra, culturele centra, Center parcs.. En dan nog 5 weken regen bovenop (moet het weerbericht dringend bekijken) en we zijn gesteld! :confused:

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik snap je standpunt en ben het in die zin ook wel met je eens. Al snap ik ook de keerzijde en ben ik het ook daar mee eens.

Vwb. je laatste regel: ik denk niet dat onze knappe koppen het zogezegd beter weten. Denk alleen dat de insteek hier in nederland nogsteeds is: de gevolgen voor de economie moeten we ook niet onderschatten en daarom laten we scholen open, zodat ouders gewoon aan het werk kunnen zodra zij zelf of hun kind niet ziek is.
    Als we de scholen dichtgooien betekent dat dat er ook heel veel bedrijven moeten worden dichtgegooid met alle gevolgen van dien.

Cindy1977, MyMiracle en Jes88 vinden dit leuk.
  17. Emilie69

https://www.meteovista.be/Europa/Belgie/Brussel/4053951
    Je kan er ook gewoon het beste van maken! ;)

hummeltje5 en Kwek vinden dit leuk.
  18. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Ik persoonlijk vind dit echt een nadeel van leven in een rijk land. Het is zeker fijn dat er genoeg voorzieningen zijn en dingen goed geregeld zijn financieel maar op dit soort momenten merk je dan ook wel weer hoe bekangrijk geld in onze maatschappij speelt....

hummeltje5 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  19. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.298
    113
    Centrum België
    Commentaar van een viroloog:

Opvang
    Intussen worden de lessen hier opgeschort, maar wordt nog wel opvang voorzien voor de kinderen. Blijft het doorgeefluik op die manier niet gewoon in stand?

“Daar bestaat toch wat verwarring rond”, luidt het antwoord van Goossens. “Ik heb dinsdag experten uit heel Europa samengebracht in Amsterdam om daarover te debatteren. We zijn niet tot een consensus gekomen. Italianen en Nederlanders vonden dat we de scholen niet moesten sluiten, Fransen waren iets genuanceerder.”

“Kinderen zelden besmet”
    “Ik vond ook dat een sluiting niet nodig was. We hebben heel veel epidemiologische informatie uit China en andere landen die duidelijk aantoont dat kinderen zelden besmet geraken. En als dat gebeurt, hebben ze weinig symptomen. Ik heb er heel wat mails over gekregen, maar de leerkrachten lopen dus eigenlijk weinig risico.”

“Ik denk dat men uiteindelijk een soort van compromis gesloten heeft waar ik me wel volledig kan in vinden. Zorg voor de tweeverdieners, zodat ze via de opvang toch een oplossing voorhanden hebben. En zorg vooral dat verpleegkundigen en artsen nog altijd hun werk kunnen blijven doen.”

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Amen! En dat terwijl ik niet eens in het onderwijs werk (wel voormalig zorg).

Overigens heb ik Merah d´r post ook geliket, maar dan omdat ik het -buiten het nogal denigrerende ''dat is nou typisch de onderwijs-sector'' om- wel eens was met de rest van haar post.

Deel Deze Pagina