Inmiddels 804 besmettingen. En ja, 115 is als percentage ontzettend hoog. Dat komt natuurlijk omdat wij niet testen op de manier zoals andere landen testen. Als we uitgaan van 10% hospitalisatie, dan zitten we qua aantallen boven 1.000. Waarschijnlijk al op het dubbele ervan. Maar ik doelde meer op het vericht dat de ziekenhuizen al vol zijn. Als dat met 115 patiënten al zo is, op welke aantallen waren we dan voorbereid?
Bedankt voor je uitleg. Ik ken niemand die in de zorg werkt eigenlijk. En vanmorgen was ik in het ziekenhuis, (ortopodie poli en omgeving waar weinig besmettingen zijn) en daar hadden ze het rustig omdat veel mensen hun afspraak hadden afgezegd. Dus ik vroeg het mij oprecht af. Maar idd logisch met collega's die ziek zijn en ook die niet mogen komen. Ik vind het knap van jullie.
Ik blijf het jammer vinden dat je je zo achterdochtig opstelt in dit topic. Kan je normaal echt altijd goed volgen amdaa, ben het ook vaak met je eens, maar in dit onderwerp... Ons ziekenhuis ligt centraal in het land (academisch) en wij hebben ook nog een enkele Corona-patiënt opgenomen. Het zal idd zo zijn dat het vooral de ziekenhuizen in Brabant betreft.
Ja niet voorbereid als ik vd week een artikel las dat ziekenhuizen pas recent zijn gaan voorbereiden. Eerst werd trots op tv verkondigd dat wij wel 200 plekken hadden, meeeer dan genoeg..... toch?
Nee volgens mij weten ze er nog niet genoeg over om dat met zekerheid te kunnen zeggen. Of ze willen gewoon geen paniek zaaien. Of allebei
Fijn mn schoonvader wacht nog op een behandeling aan zn hart. 3 kransslagaders en de vertakkingen daar om heen. Was vorige week nog een spoedgeval en moest bypasses krijgen. Intussen wachten ze nog steeds op uberhaupt een telefoontje. Was of amphia of erasmus die t kon. Amphia kunnen ze in elk geval wel vergeten.
Dit is niet wat ze zei. Ze vertelde dat als je besmet bent met het virus maar nog geen symptomen hebt het wel zo is dat de virus in je lichaam vermeerderd. In dat geval moet je intiem zijn om het te kunnen verspreiden. Hoe ernstiger de symptomen hoe groter de kans dat een ander besmet wordt.
Probleem is dat je wel de ziekenhuis gevallen nu ziet maar de werkelijke besmettingen niet weet omdat veel niet getest en daarmee geregistreerd zijn. Ik zou de 115 afzetten tegen de percentages uit andere landen waar intensiever is getest en waar de ziekenhuizen het nog enigzins kunnen bolwerken om zo om te rekenen wat de geschatte besmettingsgraad is. (italie even er uit laten allicht omdat die overloopt in t ziekenhuis) Blijft speculatie overigens.
We hebben 1150 ic's waarvan 200 geschikt voor isolatie (met een sluis) begreep ik. Idee wat op was gekomen om juist de NIET corona gevallen in die isolaties te zetten en de corona gevallen op de andere.
De voorzitter van de vereniging voor intensive care (als die zo heet) zei inderdaad 1150, met daarin begrepen 200 isolatieplekken. Vanavond zei hij dat er normaal gesproken 70-80 procent bezet is in de winterperiode. Nu dus in totaal nog zo’n 250 bedden over. Vooral dat laatste was mij onbekend. Ik had mijn man overigens ook over 2000 plekken gehoord, heb dat zelf nergens gelezen of gehoord, maar ik heb ook niet gezocht, deze man kwam maandag al in Nieuwsuur met deze cijfers.
Ja, als er op een gegeven moment een groot aantal corona-patiënten in een ziekenhuis liggen, kan er voor gekozen worden om die patiënten juist bij elkaar te leggen.
ik had ergens gelezen dat er in de basis 1150 IC-plekken zijn in NL maar dat met een beetje improviseren daar eventueel 2000 plekken van te maken waren.
Ik werk in één van de ziekenhuizen die genoemd worden in het artikel. Dus in Brabant. Waarom worden medewerkers die echt zwaar ziek zijn wel getest? Want als je heel erg ziek bent, dan blijf je als medewerker sowieso thuis lijkt me. Is het wel de bedoeling dat je thuis blijft bij een koorts van 38 graden?
Niet specifiek medewerkers, als je echt zwaar ziek bent, maakt niet uit uit welke tak, dan word je pas getest. En uiteraard gaat niemand met 38+ temp werken, dat lijkt me logisch.
Eerste bericht over een kind van 2 op een IC in Duitsland. https://www.hln.be/nieuws/buitenland/kind-2-besmet-met-coronavirus-ligt-op-intensive-care-van-duits-ziekenhuis~a7e9cc4f/?fbclid=IwAR0S7VbWVx_tGEgRl7DijZsG69BB8_A4iQNDltd7OkKsjLQDsieU0wopbm0 Erg natuurlijk en ik hoop dat alles goed afloopt maar dit gaat de paniek nog erger maken.