Ook stom om deze aantallen zo te publiceren. Want het grote publiek vaart hier natuurlijk op af.. "Maar 100 erbij per dag, moet hiervoor al die haisa?"
Er staat ook dat mensen met milde klachten niet getest worden omdat het advies is om binnen te blijven. Er wordt meer getest bij risicogroepen
“Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel om thuis te blijven bij de eerste klachten.” Minder getest, ja dan is het logisch dat het aantal afneemt. Aan die cijfers heb je ook niks meer.
Zelf heb ik intussen een verkoudheid met koorts te pakken. Geen hoest, een beetje snotteren en een beetje een “zwaarder” gevoel met ademen. Maar benauwd kan ik het ook niet noemen. Het gesnotter begon gistermiddag (nadat ik nog even lekker in IKEA was) en nu sinds een uurtje net boven de 38 graden. Gelukkig was er bijna niemand in de ikea gisteren De poli waar ik gister werkte is gelukkig niet zo noodzakelijk. En vooral jonge gezonde patiënten. Wel oudere collega’s, maar als die ziek worden en de poli sluit overleeft het ziekenhuis wel (dat zei ik niet hardop toch?)
Ik vermoed ernstigere gevallen. Ziekenhuispersoneel wordt niet overal meer getest net als mensen met milde klachten.
Nav. dit artikel even doorgelinkt naar deze: https://www.dvhn.nl/groningen/Chaotische-taferelen-op-scholen-half-lege-klassen-en-groepen-naar-huis-25459000.html Wat naar m.i. wel een goede van dit hele voorval is is dat het onderwijs hopelijk hier lering uit gaat trekken en tot een goede oplossing komt voor als de leraren ooit weer eens (onverwachts) in grote getalen via de computer les moeten gaan geven ipv. letterlijk voor de klas.
Ja dat klopt, maar ik bedoelde specifiek waarom jij denkt dat de overheid ons wil belazeren. Dat de cijfers niet kloppen omdat er niet meer getest wordt is namelijk absoluut geen geheim. Of had ik je verkeerd begrepen dan?
Ze zetten het er wel bij, dus belazeren vind ik niet van toepassing. Maar naar mijn mening kunnen ze de cijfers beter achterwegen laten. Ik lees zoveel verhalen van mensen die bijna zeker zijn het te hebben (in contact geweest met) en niet worden getest. Nu denken veel mensen vast: oh, daling tegenover gisteren dus het valt wel mee. Terwijl er sowieso een stijging gaande is. Wie weet raken er inmiddels wel 500 per dag besmet. Of misschien wel meer. Aan de cijfers heb je gewoon niks meer.
Maar dat is al vanaf het begin hè. Half Brabant liep te snotteren en kuchen, maar (bijna) niemand getest. Ik denk dat 30% van de Brabanders het virus misschien al wel (gehad) heeft. Er werd toen al geroepen meer te testen, maar dat zou niet nodig zijn. Die trend zetten ze voort, alleen nog strikter. Dus die 155 van nu zouden er vorige week misschien wel 300 geweest zijn, omdat ze toen nog meer testten.
Ja denk het wel. Ik geloof wel wat ze zeggen. Maar idd is geen geheim. Hmm weet even niet hoe ik het anders moet noemen dan.
Vind ook dat ze beter niet kunnen publiceren dan. Er wordt zo toch een verkeerd beeld geschetst. En er zijn zat mensen die verder niet lezen en denken, het valt allemaal reuze mee, laten wij een feestje houden etc.
Hoe zit dat trouwens in Italië. Volgens mij wordt daar wel meer getest toch? Het cijfer is natuurlijk niet helemaal betrouwbaar maar zal dan wel meer in de buurt komen van het daadwerkelijke aantal.