Dus je hebt wel voorraad? Of jij duikt gewoon lekker de supermarkt in als er in jouw regio een grotere uitbraak komt of wanneer jij en/of je gezinsleden onverhoopt toch besmet raken?
Dit dus. Ik zeg nergens dat je zwaar moet inslaan of bij iedere nies thuis moet blijven maar waakzaamheid kan geen kwaad. En bij de mensen die er te makkelijk over denken... daar moeten we dan medelijden mee hebben als er WEL wat ernstigs gebeurd en er een familielid in blijft hangen.
Mijn tekst heeft betrekking tot mijzelf en ik denk dat doorgaans de meeste mensen wel iets hebben staan maar om nu karren vol wc papier te kopen, een voorraad aan wasgel, je wast heel je handen kapot waardoor je nog bevattelijker bent om iets op te lopen vind ik nogal overdreven.
Niet zo zeer voor dit, maar in principe wil de overheid dat je een dag of 3 zelfredzaam bent. Is ook wel logisch, als er echt iets is moet hulp op gang komen en dat kan even duren
Dat wordt hier ook niet beschreven, de meeste mensen hebben gewooneen kleine voorraad in huis om enkele dagen van te kunnen eten en leven, niemand hier zegt dat ze karren vol hebben aangeschaft (of ik moet datover t hooft hebben gelezen)
Oooh dus je hebt zelf ook een soort van gehamsterd. Weliswaar niet speciaal voor het Coronavirus, maar jij hebt sowieso voor een week genoeg in huis en hebt dus een voorraadje. Nou, veel andere mensen dus niet en die gaan nu hamsteren om 1 of 2 weken door te komen. Dus wat is daar zwaar overdreven aan?
Ja, dat begrijp ik. Ik dacht even dat ze specifiek ivm corona een ander advies hadden afgegeven. Dank je wel voor je reactie.
Dan bestaan er altijd nog washandjes en zeep. In het ergste geval voldoen grote zachte bladeren vast ook.
Vind er wel verschil in zitten of je altijd voorraad hebt of nu "paniekkoopt" en alles overdreven veel (5 zeeppompjes voor thuis bijv)
Ah ik snap hem! succes en beterschap! Hier zit ik nu ook thuis, voelde me niet top... Stond te hoesten tot kokhalzen toe.... Werk in de horeca (in een gebied waar ook een corona geval is geweest) denk niet dat het op prijs gesteld wordt als ik dan blijf werken! zoontje heeft vannacht ook lopen spugen, dus we zitten "gezellig" samen op de bank onder een dekentje... Ergens blijf ik me ook afvragen of we niet gewoon al een grote besmetting in het land hebben, met al die zieken de laatste weken..
Verder heb ik altijd voorraad dus komt wel goed indien nodig. Enige wat ik net zat te denken is extra bus voeding ga ik halen.
Enige wat ik echt op voorraad heb zijn verzorgingsproducten. Ook handzeep, wasmiddel ,s etc haha. Kast vol . Koop dat altijd in de actie. Dus kan ff vooruit. Verder heel veel pot en blik. Eten altijd vers maar ook dat neem in mee in de actie . Voor gemakdag of wnr ik ziek ben en wat moet koken . Ook bakmixen, pannekoekmix etc . Houdbare zooi. Kan wel maand overleven . Vind vooral medicatie nu belangrijk . Is van levensbelang . Water hebben we altijd veel in huis want drinken geen kraanwater . Ga nu niet persee hamsteren maar neem met boodschappen toch wel net extra zak rijst/pasta mee etc. Gewoon puur voor wat als ze wel alles dicht gooien net als in buitenland
Ik geloof nooit dat in Rusland, zn groot land grenzend aan China maar 2 gevallen zijn. De rest wordt gewoon niet getest en wordt als een griep gezien.
Ik raak wel een beetje in de war van de telling. De officiële teller staat nu op 10, dat werd gisteren tijdens die persconferentie gemeld. Maar volgend mij meldde de burgemeester van Loon op Zand vanochtend dat de broer van die 1e patiënt ook besmet is. En er is toch een geval in het Maaslandziekenhuis in Rotterdam? En die mevrouw uit Delft is toch ook pas ná die persconferentie van gisteren 'ontdekt'? Of wordt bij al die mensen nog op de 2e test gewacht?