Ja, ik weet dat er meerdere infectie ziekten zijn... En dat kan ook heel goed! Maar gezien het zo besmettelijk is en mensen toch echt een goede week tot 2 weken ziek zijn geweest in de afgelopen weken, vraag ik het me toch af! In onze buurt 2 weken terug nog een kindje van 3 met longontsteking geweest... Was er goed ziek van... Wie zegt dat ze niet al ergens iets van een onwetend iemand heeft opgelopen..
Precies, de karren die ik voorbij heb zien komen (met eigen ogen in de supermarkt) is paniekkopen. Iemand met 20 potten groenten, 3 kilo verpakkingen zout enz enz.
Hmm man had verhoogde ontstekingswaarde dus waarschijnlijk een longontsteking. Heeft gevraagd wat te doen ivm Corona maar de reactie van de arts was: ik zie nu geen rede om te testen en ook van dat virus knap je uiteindelijk op. Vind het een beetje vreemd maar goed! Hij heeft ab gekregen en dat is het, uitzieken nu!
Las net op omroep brabant dat een vrouw uit Helmond ook besmet is. Het rivm gaat nog maar 1x per dag aantallen doorgeven. Inmiddels stond de telling al op 11. Nu dus waarschijnlijk nog een paar meer.
Ik denk dat statistisch gezien de kans nog steeds het grootst is dat het gewoon om een griepvirus ging. Er zijn volgens mij deze tijd van het jaar altijd een stuk of 6000-8000 mensen met griep. En nu 'pas' een stuk of 10 bevestigde gevallen met corona. Aan de andere kant, zijn er nu -volgens mij- twee mensen die ernstig ziek zijn er waarbij in eerste instantie geen test is afgenomen omdat ze niet voldeden aan de voorwaarden om te testen; één iemand in het Beatrixziekenhuis in Gorinchem en één in het Maasstadzekenhuis in Rotterdam. Voor elke 20 mensen met dusdanig ernstig klachten dat ze opgenomen moeten worden, zoals deze twee, zijn er 80 met milde klachten. Je kunt je dus afvragen of ze, als ze deze 2 gemist hebben, ook niet 8 mensen met mildere klachten nog niet in beeld hebben. In ieder geval in Tilburg lijken ze er vanuit te gaan dat dat één van de mogelijke verklaringen is.
Volgens mij is het nu 11 met de broer van die man er bij en bij die uit maasstad wachten ze nog op e 2e test
Tot zover zijn vandaag 4 nieuwe gevallen naar buiten gekomen: - broer vd man in Loon op Zand - 1 medewerker Nike -> hoofdkantoor dicht -1 patient Maasstad zkh -> IC afdeling dicht - 1 vrouw uit Helmond -> zij + gezin in thuisisolatie Ik hoop dat nu echt het besef valt dat niet alleen terugkeerders uit Italië getest worden, of zich moeten melde . Er zijn in 2 dagen 2 IC-afdelingen dicht door dit beleid, terwijl juist de bedden en zorgverleners hard nodig hebben. Dit moet niet op deze voet doorgaan.. Ben blij met het gezin in Helmond, ze hebben zich meteen gemeld en zijn thuisgebleven. Deze 'nuchterheid' hebben we nodig, niet dat stoere 'ismaarngriepje' houding. Edit: 5 mensen, ook een werknemer van Engi Zwolle -> afdeling dicht
Ik heb niet hele voorraden staan maar ik heb altijd wel potten groenten, pannenkoekenmix, afbakbroodjes etc in huis. In de viezer ligt ook het een en ander maar dat heb ik standaard toch wel liggen zoals heel veel mensen dat hebben. Komt er in onze regio een grotere uitbraak dan zien we het dan wel weer en wat versta je onder groot? Hier gaan mensen al hamsteren bij 10 besmettingen in ons land waarvan 1 besmetting vlakbij onze woonplaats. Ergens vind ik het ook nogal aso dat mensen voorraden wasgel gaan inslaan waardoor mensen die het echt nodig hebben er geeneens meer aan kunnen komen. Lekker als je met je kwetsbare zuigeling uit het ziekenhuis komt en er is nergens meer iets te krijgen omdat een stel hypochonders denken het alleenrecht te hebben.
Wat wij hebben staan is heel gemiddeld hoor en weinig als ik weleens zie en hoor wat anderen allemaal hebben liggen en staan in hun kasten. Dus ja dat hamsteren en hele schappen leegkopen is overdreven.
Ja joh slaat werkelijk nergens op. Ik heb het gelukkig nog niet heel veel voorbij zien komen maar wel de lege schappen aan wasgel en dan krab ik ook even achter mijn oren.
Wij hebben dus ook noooit dingen op voorraad, simpelweg omdat het niet nodig is, de supermarkten zijn hier dagelijks open, dus ik zag die noodzaak ook niet. wij zijn inderdaad ook even wakker geschud, maar nog steeds, met een paar blikken soep en groente en wat eten in de vriezer, ga ik geen 2 weken voor 4 mensen eten kunnen maken. dus ik hoop dat wij niet in quarantaine komen. ik ga ook nog even geld pinnen de rest van de lijst heb ik denk ik wel liggen…
Kunnen we de topic aub niet weer duwen in de discussie 'hoe vaak was je je handen?' / 'hoeveel voorraad heb je thuis?' Want het wordt zo erg onoverzichtelijk..
Beterschap! Morgen moet ik weer werken bij de huisarts, ben benieuwd of wij ook belletjes gaan krijgen. We hebben ook mensen uit Delft in de praktijk en een arts die in Delft woont, eens horen hoe het ervoor staat inmiddels.
Ik denk dan ook: hoeveel pompjes wasgel gaan er bij die mensen doorheen? Wij hebben er hier 3 staan in huis (toilet, badkamer en keuken) en dan heb ik toevallig een voorraadje momenteel omdat de handzeep die wij altijd hebben een paar weken geleden 1 + 1 gratis was, dan koop ik er meestal een stuk of 6 (ik heb het liefst altijd dezelfde, vandaar). Zelfs zonder voorraad, hoef je er toch niet meer dan iets van 2 te kopen, het idee is toch puur dat je niet naar de winkel hoeft als je thuis moet blijven? Qua eten, moet ik misschien wel wat potten groenten kopen deze week, wij eten meestal alleen vers, maar dat is niet handig als je thuis moet blijven. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je je boodschappen bestelt en de bezorger besmet namelijk.... En een paar extra broden in de vriezer is misschien ook slim. Ik heb nog niet gehamsterd, maar nu het wat harder gaat qua besmettingen, misschien wel slim om het in ieder geval een weekje uit te kunnen zingen. Ik ben niet bang dat er niets meer te krijgen is, maar meer dat ik me aan de regels kan houden, mochten we zelf besmet raken.