Heb je toevallig een linkje naar waar je deze informatie hebt gevonden? Ik kan nergens vinden dat het medewerkers van Nike en Engi zou zijn Edit: krijg net een push van NU.nl.. jij wist het dus al eerder?
Precies dit. Bovendien, wanneer er een rampsituatie is (corona of wat dan ook) en er breekt massale paniek uit, gaan veel mensen zich lelijk gedragen, in slechtste geval wordt er geplunderd e.d. dan kan je maar beter iets in huis hebben. Nuchter zijn is prima, maar de grens tussen nuchter en achteloos kan heel klein zijn
En gisteren werd bekend dat er iemand uit de provincie Drenthe besmet is met Corona. Las ik op internet.
Fijn dat hij zulke stomme dingen roept juist, dat verkleint alleen maar de kans dat hij wordt herkozen.
Ik heb vandaag zelf de huisarts gebeld. Ik had sinds zaterdag al wat last van hoesten. Gisteravond steeds erg koud en sinds vannacht koorts en erg benauwd. Verder geen andere klachten. Ik ben de afgelopen 2 weken in verschillende plaatsen geweest (onder andere verjaardag met mensen uit allerlei plaatsen) Zwolle, Veenendaal, Nijmegen, dorpje naast Hoogeveen. Ik woon zelf in het Noorden. Maar de huisarts zei dat ik mij alleen zorgen hoef te maken als ik in China of Noord-Italie ben geweest. Het noteren van mijn klachten was ook niet nodig. Vind dat zelf best apart want zo loop je toch aardig wat besmette gevallen mis? Tuurlijk is de kans het grootst dat ik gewoon een normale griep heb maar toch... blijft apart
Wat leest die site van het AD afschuwelijk. Die vette letters om aan te geven wat belangrijk is. Alsof ik zelf niet kan nadenken.
Ik las ergens dat één van de symptomen van Covid-19 is dat je verward gedrag kunt vertonen. Dus ofwel de betreffende journalist is zelf al besmet. Of hij probeert te tekst leesbaar te houden voor patiënten.
https://www.1limburg.nl/kind-besmet-limburgse-vader-met-gezin-quarantaine?context=section-1 En daarom heb ik dus wel extra eten en zo in huis. Zodat ik niet afhankelijk van anderen ben.
Dit zijn 'verhalen' van de Duitse instanties/ ggd, dus ga vanuit dat ze dit niet zomaar op internet zetten.
Wij hebben hier al mail gehad van onze huisarts dat er voorlopig tot nader orde geen inloop spreekuur zijn, er geen handen worden geschud. En niet belangrijke klachten zoveel mogelijk uitstellen omdat ze het op dit moment zo ontzettend druk hebben ook met telefonisch vragen beantwoorden. En wanneer je hoest klachten hebt ook zonder koorts je wel direct moet bellen, maar niet zomaar mag langskomen voor het geval je de hele praktijk besmet.