Coronavirus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Poolvos, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik las net snel iets over extra zorglocatie’s en zorgpersoneel ik vraag me af waar de minister die vandaan wil gaan halen :confused:

hummeltje5, Gewooniemand en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Maar dat is niet besmettelijk? Snap niet zo goed waarom je deze vergelijking maakt.

GossipGirlxoxo, Madelie, Zara75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Over lyme bestaat toch ook allerlei voorlichting om het te voorkomen? Mag je mensen dan niet waarschuwen voor corona?

Madelie vindt dit leuk.
  4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In mijn stad staat in ieder geval één voormalig bejaardenhuis deels leeg. Er zijn ook tenten die speciaal voor noodgevallen als noodhospitaal ingericht kunnen worden. Die materialen liggen gewoon klaar.
    Qua personeel zou je o.a. kunnen kijken naar defensie. Die heeft ook artsen en verpleegkundigen e.d. in dienst. Of organisaties als het Rode Kruis, die veel vrijwilligers paraat hebben. Een deel daarvan heeft extra trainingen gevolgd om ook iets meer medisch onderlegd te zijn. Het zijn geen verpleegkundigen en mogen niet alle handelingen verrichten. Maar ze kunnen de verpleegkundigen wel ontlasten door de meer verzorgende taken over te nemen.

Fantykoekie en amdaa vinden dit leuk.
  5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nee, dat zei ik ook niet.

Testen heeft niks met praktijken te maken, huisartsen kunnen helemaal niet testen.
    Zij hebben zelfs geopperd om door de ggd test-klinieken op te zetten (wat ze in UK, Italië en Zuid-Korea doen - landen met veel meer bevolking en relatief minder artsen), en de huisarts als tijdrovende tussenschakel tussenuit te halen.

Op de huidige manier krijgen we als land toch helemaal geen inzicht in de besmettingsgraad en de ontwikkeling van het virus?

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind lyme trouwens ook eng hoor. Voor mezelf en mijn kinderen vind ik lyme wel degelijk enger dan corona. Over het algemeen kun je als gezond persoon (en dat zijn we) een besmetting met corona prima doorstaan. Maar lyme is lastiger aan te tonen. En als je het niet tijdig ontdekt, kan je lichaam er flink (en blijvend) beschadigd raken.

Maar als je naar de hele maatschappij kijkt, heeft corona veel meer impact.

7. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.982
    3.902
    113
    Vrouw
    Dit beleid is gewoon gevaarlijk.
    Wat denken de mensen met milde klachten dan? Oww corona is dus niet gevaarlijk dus een keertje boodschappen doen kan geen kwaad. Bij de kassa staat een oudje/iemand met diabetes/astma voor diegene met een milde vorm van corona. Die hoest en die persoon ervoor kan besmet zijn en in het ziekenhuis belanden met alle gevolgen vandien.

Als het Nederlands beleid weinig actie onderneemt gaat het volk ook denken dat het geen kwaad kan.

In hopelijk alle landen doen ze ontzettend hun best corona te bestrijden en Nederland wil het gewoon laten voorbijgaan.

Ik snap ook niet waarom Nederland dit niet aan kan.
    In België heb je bijna geen assistentes bij huisartsen. Daar moet je voor elke ziekte naar de huisarts gaan als je niet naar school of je werk kan en toch kunnen ze de corona er ook nog gaan bijnemen. Het enige wat de assistentes moeten doen is mensen doorverwijzen bij vermoedens. Zoals in andere landen.
    In België zetten ze gewoon extra mensen in en hebben extra bijgebouwd voor patiënten die vermoeden van corona hebben.

Hoewel het in België ook nog af te wachten is. Maar tot nu toe is België wel strenger.

SAARC en amdaa vinden dit leuk.
  8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mensen met milde klachten hoeven misschien niet te bellen, maar die worden wel degelijk aangeraden om thuis te blijven. En nogmaals; de mensen die anders de huisarts gebeld zouden hebben, blijven toch wel thuis. Dat zijn namelijk degenen die het niet onderschatten. Degenen die het wel onderschatten, gaan misschien wel het huis uit. Maar die zouden de huisarts er toch al niet voor gebeld hebben.

Roos12, Gewooniemand, Fuddey en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Dit!
    Corona wordt ook gedood door handgel. Toevallig net op de radio gehoord ;)
    Een aantal virussen staan erom bekend ongevoelig te zijn voor de handgel - oa noro en calicii (laatstgenoemde doet zich altijd in Zweden de ronde en noemen ze hier “winterspuugziekte” - blehh. Dan weet je genoeg :’))

HooyoShimbir en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik had inderdaad niet aan defensie enz gedacht, ik had alleen zo iets van: ze krijgen het nu al niet voldoende aangevuld, hoe dan nu wel. Maar inderdaad vanuit die instanties zal er nog iets mogelijk zijn!

hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Er wordt expliciet geen thuiscarantaine aangeraden. En de huisgenoten hoeven op hun beurt niet thuis te blijven. Terwijl bijna in alle gevallen de huisgenoten ook besmet zijn.
    Dit zijn officiële adviezen van rivm

En niet te vergeten: in Italië zijn blijkbaar honderden random toeristen besmet. Die hebben helemaal geen intensief contact met zichtbaar zieke (met koorts >38gr en luchtwegproblemen) locals.
    Dus de verspreiding gaat JUIST via mensen met zeer milde klachten die gewoon ergens in de rij staan.

Vervolgens kom je alleen in aanmerking voor de melding bij ggd als je zelf uit risico-landen komt of in aanraking bent geweest met andere besmette (maar dit laatste weet je niet, want de meeste worden helemaal niet getest).

Dus ook al krijgt iemand zwaardere klachten door besmetting in NL, wordt ie niet getest tenzij direct terug van vakantie of familielid oid van die 20 mensen.

.

hummeltje5, HooyoShimbir, Madelie en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    En hoe gaan we om met toeristen in Nederland die vervolgens dus ook makkelijk besmet kunnen worden door alle niet geteste personen hier?

Stel dat Italië alleen mensen testte met directe link met China, en verder niemand?
    Dan zou vervolgens niemand in NL worden getest (want werd Italië niet als risicogebied aangemerkt).

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik ben blij dat het radboud laat zien dat ze durven af te wijken van de richtlijnen en op eigen initiatief de mensen met klachten gaan testen die op de spoedpost komen zonder dat deze in een van de risicogebieden zijn. Ik hoop dat in deze er meerdere zullen volgen waardoor ze misschien in kaart kunnen brengen waar het nu allemaal speelt!

Aan de andere kant bedenk ik me ook wel dat het misschien niet heel veel meerwaarde heeft omdat ik verwacht dat het toch niet meer ‘tegen te houden’ is en het dus een prijzige kwestie gaat worden!

hummeltje5, Madelie en Zara75 vinden dit leuk.
  14. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw
    Yay stelletje oldtimers whooooohoooo

Zara75 en Piep2016 vinden dit leuk.
  15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw
    Och wat sneu :cry:

Hopelijk knap je snel weer op en kunnen jullie volop knuffelen! :thumup:

16. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw
    Leegstaande kantoorpanden bijvoorbeeld, zijn er genoeg van.
    Sanitair en leidingwerk aanwezig, en evt noodvoorzieningen zo aan te leggen in de bestaande structuren.

17. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.982
    3.902
    113
    Vrouw
    Ja lijkt mij niet zo moeilijk. Het is niet zo dat ze een compleet ziekenhuis moeten bouwen in 2 weken tijd.

18. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw
    Anders even een stel Chinezen inhuren, die doen dat gewoon wel.

Oh en in Winschoten en Delfzijl staan nog ziekenhuizen leeg geloof ik.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Jawel hoor.

Gewooniemand en Nummer4 vinden dit leuk.
  20. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Ik wil net mijn wekelijkse boodschappen bestellen bij de ah en tot mijn verbazing zie ik dat bijna alle potten en blikken daar online op zijn! Bruine bonen, krootjes, erwtjes etc! Ook de broodbakmix is op en e handzeep ook maar dat was te verwachten, echt bizar dit

Deel Deze Pagina