Dat is een aanname en nee, niet iedereen zou dit doen om leerplichtige kinderen van school te houden ivm mogelijke besmetting. Die mensen zijn verstandig geweest en zijn de deur niet uit geweest dus kans op besmetting in jouw wijk is nihil. Ik zou mij daar niet door tegen laten houden. Je blijft toch een paar meter bij ze uit de buurt omdat ze binnen zitten? Dan is er echt niks aan de hand. Niet wat betreft hun, andere mensen die besmettelijk zijn is natuurlijk een ander verhaal.
Maar op zich is dit toch een prima advies. 98% van de mensen doorloopt dit COVID-19 prima. Gewoon net als een normale griep. Dan gooien we toch ook niet iedereen in strikte thuisisolatie? De mensen met een zwakkere gezondheid moeten oppassen inderdaad, maar dat moet bij een golf van Influenza ook, daar is hier niks anders aan. Laat ik voorop stellen dat wanneer ik of mijn huisgenoten ziek zijn, wij zo min mogelijk de deur uitgaan. Hier gaan we pas naar werk of school als we bv 48 uur geen buikgriepverschijnselen meer hebben gehad. Wat 90% van zp trouwens grote onzin vond een poosje terug en als wij een "gewoon" griepje hebben gaan we ook de deur niet uit.
Dit is dus echt triest. Deze meneer is een risicogeval en piest naast de boot doordat anderen grote ladingen inslaan en tegen woekerprijzen weer verkopen. Gisterenavond ook, bij een of ander nieuwsprogramma. Een snotaap die trots aan het vertellen was dat hij nu een goede handel had. Vind dat echt schandalig dat daar niet tegen wordt opgetreden.
Ik ben dat niet helemaal met je eens, het gaat er ook om dat je een epidemie wilt voorkomen n Oals het hier boven beschreven wordt, is verdere besmetting wel heel simpel. De huisgenoten (grote kans dat die het ook krijgen) zijn nog vrij om te gaan en staan waar ze willen...
Ik zit ook niet op een epidemie te wachten, maar nog veel meer op een paniekuitbraak of ontwrichting van de economie. Als je het nu zo strak gaat stellen zoals hier gesuggereerd wordt dan gaan mensen dus overtrokken reageren qua boodschappen doen en andere maatregelen. Ik zou dat toch echt willen voorkomen
maar als ze in thuisquarantainr zit maakt het toch niet uit. Ook als is het je buurvrouw. en waarom zou je haar veroordelen. Omdat ze corona heeft. Die eerste zin snap ik. Net of die vrouw ervoor gekozen heeft om eens lekker de coronadampen te lopen.
50% of meer van de bevolking dusdanig ziek dat ze niet kunnen werken is óók ontwrichting van de economie. Ik heb dan liever een soort gecontroleerde uitbraak zodat de economie minder schade oploopt. Van een paniekuitbraak is in NL echt geen sprake.
Nee, van een paniekuitbraak is (nog) geen sprake. En dat komt denk ik juist ook doordat onze overheid redelijk evenwicht reageert. Dus aan de ene kant isolatie / quarantaine van bekende gevallen en contactonderzoek. En natuurlijk -nogmaals- benadrukken dat goede hygiëne belangrijk is. Maar aan de andere kant geen paniekvoetbal door iedereen met een verkoudheid te vragen om thuis te blijven.
het zou werkelijk niet in mij opkomen om de ggd voor zoiets te gaan bellen. Die hebben op dit moment echt wel iets beters te doen. Overigens maakt het totaal niet uit waar ze woont. Je buurvrouw kom je misschien nooit tegen, terwijl je tegen deze mevrouw wellicht aanloopt in de supermarkt. Allemaal schijnveiligheid.
Nog niet nee. Omdat het RIVM en de GGD e.d. rustig reageren en dus niet meteen mega strakke isolaties hanteren. Anders verwacht ik dat we er anders voor gestaan hadden. Maar iedereen die griep heeft adviseren zoveel mogelijk thuis te blijven vind ik altijd een goed idee. Maar de post waar ik op reageerde suggereerde dat dat advies niet voldoende is.
Als het virus bij jullie op het kdv of school was gecontracteerd dan had je dat wel via intern gehoord. Is dat niet het geval dan loop je op een willekeurige school net zo veel ‘risico’ als op het winkelcentrum aan de andere kant van het dorp. Dat bedoel ik dus dat ik het echt onzin vind, al die details die soms in de media naar buiten komen. Paniekvoetbal
Thuisblijven" is geen thuiscarantaine, daar zijn strikte regels voor. Rivm stelt ook dat je dan niet naar school/ werk gaat, maar wel bijv boodschappen doen. Bij gewoon thuisblijven worden de huisgenoten doorgaans ook besmet, en deze hoeven helemaal niet thuis te blijven. "Mijn huisgenoot is teruggekomen uit gebied waar COVID-19 heerst en heeft gezondheidsklachten. Moet ik nu ook thuisblijven? Nee, u hoeft niet thuis te blijven. Voor zieke huisgenoten geldt dat deze fysiek contact met anderen moeten beperken. Dat betekent dat ze niet naar het werk/school mogen. Thuiswerken kan eventueel wel. Ze mogen wel even naar buiten om bijvoorbeeld boodschappen te doen, maar moeten er daarbij op letten dat ze op afstand van anderen blijven en geen lichamelijk contact maken." Het ging om dit stuk. Ik begrijo dan niet dat bij verdenking op corona enkel thuisblijven wordt geadviseerd, waarom geen test afnemen en wel thuis quarantaine? Ik vind dit nogal mild... dat is mijn hele punt. Vele landen doen er van allea aan om besmettingen te voorkomen en nederland vind thuisblijven een goede optie, dat begrijp ik gewoon niet
Oke prima. Maar daarom reageerde ik dus op iemand die duidelijk vindt dat de aanpak hier niet goed is.
Nee, zou ik niet willen weten. Kom op zeg. En alleen je eigen kids en jouw gezondheid? Nou sluit je lekker op zou ik zeggen.
In België gaan ze iedereen testen bij de minste aanwijzing van het virus. LIVE. 5 nieuwe coronapatiënten in België: in totaal 13 besmettingen https://www.hln.be/buitenland/live-5-nieuwe-coronapatienten-in-belgie-in-totaal-13-besmettingen~a1432729/