Coronavirus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Poolvos, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.315
    36.177
    113
  2. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Bij ons in het ziekenhuis gaat ook iedereen die met luchtwegklachten binnenkomt getest worden op Corona.

hummeltje5 en Madelie vinden dit leuk.
  3. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik denk dat politieagenten ook in dit rijtje thuis horen. Maar je hebt inderdaad gelijk.

4. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Hier in de regio zijn meerdere Coronageval bekend, maar geen in onze woonplaats.
    Nou, sommige ouders in ons dorp zijn gewoon hartstikke gek geworden.
    Iedere kleine snotneus die een keertje hoest of 37.2 "koorts" heeft, MOET op Corona getest worden (vinden de ouders, he).
    De labs hier hebben geen capaciteiten voor dit soort onzin, aangezien 20 km verderop meerdere gevallen bekend zijn en hun directe contactpersonen dus wel getest moeten worden.
    Je wil niet weten hoeveel gal er wordt gespuugd op de zorgverleners die zogenaamd nalatig zijn omdat ze niet ieder kind met lichte verkoudheidsklachten meteen op Corona testen. Ben het nu wel beu :-/

Gewooniemand, Nummer4, chrystel73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.982
    3.903
    113
    Vrouw
    Het is in ieder geval veiliger dan het virus maar laten verspreiden zoals ze in Nederland doen.

In China zie je nu wel wat er gebeurd als ze strenge maatregelen nemen. Of Japan.

In Iran en Italië zie je wat er gebeurd als de maatregelen laks zijn in het begin. Net zoals bij China in het begin.

Hoeveel mensen waren er 10 dagen geleden besmet in Italië? 1,2 of misschien 10? En nu meer dan 2000.

Welke aanpak zou dan beter zijn? De 'laat maar komen' of de 'we doen er alles aan wat we kunnen' ?

6. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Het rode kruis heeft ook verpleegkundige en artsen

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja want je test pas positief bij verschijnselen, maar niet tijdens de incubatietijd.

Syane en suus1983 vinden dit leuk.
  8. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik denk niet dat ze in Nederland het virus maar laten verspreiden, maar dat de zorg onderbemand en slecht gecoördineerd is. Er is al jaren te weinig personeel door de slechte arbeidsvoorwaarden en hoge werkdruk in de zorg (lees: de regering wil er geen geld in stoppen, net als in onderwijs en reguliere veiligheid), en nu de nood net iets hoger is doen zich meteen problemen voor.
    Daarnaast is duidelijk dat niet iedereen een soortgelijk protocol volgt. Op de ene plek zijn zorgverleners bezig mensen naar huis te sturen die met luchtwegklachten uit Italië komen, en twee kilometer verderop zijn ze druk bezig alle sociale contacten van een patiënt op te sporen en tests te doen waar (nog) geen klachten zijn. Dat is dweilen met de kraan open. Het virus wordt nu binnen de landsgrenzen doorgegeven, en pas als dat onderkend wordt kunnen zorgverleners gericht handelen.

Ik denk dat het virus uiteindelijk gewoon Nederland doorgaat. En ik denk ook dat dat niet veel gevaarlijker zal zijn dan een gewone griep; daar kunnen mensen ook aan overlijden als ze een zwakke gezondheid hebben.

hummeltje5, suus1983 en Louise11110 vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Ze laten het hier niet zomaar verspreiden. Maar geven voorrang aan de duidelijke gevallen die dan iig geen vals negatief geven dan wanneer je mensen test die nog in de incubatietijd zitten en in België dan dus al negatief getest zijn, terwijl ze het virus dus wel hebben.

hummeltje5, suus1983, merah en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Onhandig, zeker. Toch snap ik wel dat als je net een onverwacht sterfgeval in je meest dichtbije kring je angsten hebt niet irreeel zijn. Dat is niet raar. Maar het is fijn als er mensen in de buurt zijn waarmee je kunt spiegelen ipv het op deze manier aan te pakken.

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Who heeft herhaaldelijk en nadrukkelijk aan landen verzocht om alle nodige actie te ondernemen om de epidemie zoveel mogelijk te beperken.

Daarnaast zijn data nodig om de besmettingsgraad in kaart te brengen (want die oercentages komen niet van landen met de houding 'laat maar gaan, we zien alleen ernstige gevallen als ze zich melden".

Ik begrijp die lakse houding nog steeds gewoon niet. Er zijn in 2 dagen al 3 (!) IC afdelingem dicht door dit beleid.
    Wat is nog meer nodig?

hummeltje5, HooyoShimbir, jada08 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Louise11110

Maar, dat de afdelingen dicht zijn is toch goed? Dan betekent het toch dat er rekening gehouden word met mogelijk verdere besmettingen? Wat hadden ze dan moeten doen toen bleek dat er een patient met corona lag? Lekker alles door laten gaan en draaien?
    En waarom zou je naar de huisarts gaan als je alleen lichte symptomen hebt? Als je in zo'n gebied bent geweest, zoals die vrouw uit Helmond, dan is het verstandiger om dezelfde acties te ondernemen als dat zij doet. Als je zelf verkouden bent maar niet in dat gebied bent geweest en ook niet met besmette mensen in contact bent geweest is er geen reden tot paniek. Lijkt mij.

suus1983 en tuc vinden dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Zij is niet de enige die zoiets meemaakt he? Zou wat zijn als we dan allemaal zo reageren zeg!
    Fijn dat jij er begrip voor op kan brengen, ik kan dat niet. Niet voor deze buitensporige reacties.

Gewooniemand en suus1983 vinden dit leuk.
  14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    3 kilo zout, mijn god wat wil iemand daarmee doen. Gaan ze niet dood aan Carona maar omdat hun nieren ermee stoppen.

hummeltje5, NiVa0230, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.982
    3.903
    113
    Vrouw
    Met lichte symptomen kan je het virus verspreiden richting de zwakkere personen.

Als je getest wordt met lichte symptomen weet je zeker dat je het virus wel of niet hebt en ga je direct in quarantaine. Als je het niet zeker weet ga je waarschijnlijk denken dat je verkouden bent en je verplaatsen in de maatschappij.

hummeltje5, wwrr en Madelie vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

:roflmao::roflmao: dat is meteen wat ik dacht toen ik het zag.

Gewooniemand en Madelie vinden dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor als je lichte symptomen hebt kan het zijn dat je nog in de incubatietijd zit. Je test dan negatief en denkt dat je je dus kunt verplaatsen in de maatschappij. Terwijl een week later ws gebleken had dat je wel Corona hebt en je vanaf dan dus zou isoleren. Maar als je negatief test ga je er ws vanuit dat het dus (gewone) griep is en is er van isolatie helemaal geen sprake.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Joh, die zijn voor heel de buurt groenten aan het pekelen. Attent juist! ;)

Gewooniemand, Piep2016, Madelie en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.982
    3.903
    113
    Vrouw
    Als je hoest ben je besmettelijk. Het virus zit in je keel.

20. Louise11110

En dsat is dus precies wat er met andere ziektes ook gebeurd. Griep, mrsa, tbc noem maar op. Je kan gewoon niet iedereen die lichte symptomen vertoond gelijk testen. De risico gevallen en de ernstig zieke patiënten met luchtwegklachten gaan nu gewoon voor.

Deel Deze Pagina