Coronavirus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Poolvos, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Dat is de ellende van het hedendaagse internet. Alles wordt erop gegooid en voor waar aangenomen.
    Ik denk dat het internet gevaarlijker is dan heel dat virus. Het is zó makkelijk om paniek te veroorzaken. En dan niet alleen met het coronavirus, maar in het algemeen...

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Jouw reactie begint met "en zo kwam het ook in Nederland." Als ik dan het artikel lees en die filmpjes bekijk, zie ik niks over Corona in Nederland. Sterker nog; van een groot deel van de filmpjes is onduidelijk of ze überhaupt iets met het Corona-virus te maken hebben. Dat een filmpje uit China komt, wil niet zeggen dat het corona-gerelateerd is.

Gewooniemand, citroenrasp, Whoopy en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Hoe weet je nou eigenlijk of je het virus hebt?

4. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    volgens mij doormiddel van een test, bloedonderzoek in het lab.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Officieel alleen door bloedonderzoek. Maar als je in aanraking bent geweest met een Corona-patiënt en je krijgt zelf griep / verkoudheidsklachten met flink klachten aan de luchtwegen en rond dag 9 een longontsteking, dan kun je op je klompen natellen dat jij ook besmet bent.

6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    5B8C062C-16FE-4F63-BD97-6B44CE8FE4BE.jpeg

Dit is hoe ze de verspreiding en mortaliteit nu schatten. Ben benieuwd hoe we er over een paar maandjes tegen aankijken.

plaatje uit de NY times.

Louise11110 vindt dit leuk.
  7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik vind de eerste zin onnodig stemmingmakend, net als het artikel van de Telegraaf. De vrouw had koorts en is naderhand zelfs door een arts "fit for travel" verklaard. Er is ook al meermalen gezegd dat het virus niet overleeft op voorwerpen (al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik die stoel wel ff had schoongemaakt, want een virus is niet meteen dood, en ook bijvoorbeeld norovirus wil je niet grootschalig aan boord hebben).
    Hoe dan ook, dit is weer typisch des Telegraafs.

Ik geef dan liever aandacht aan een interview met de familie Blok.
    https://nos.nl/artikel/2322463-familie-blok-uit-zeeland-zit-in-quarantaine-veiligheid-boven-alles.html

Gewooniemand, Whoopy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Misschien een hele domme vraag en wellicht erg ver gezocht, maar zou zo’n virus infectieus kunnen blijven in/op play doh klei? Zag vandaag dat het klei waar mee peuterdochter speelt geproduceerd wordt in China. Ik las dat pakketjes en verpakkingsmateriaal geen gevaar opleveren, maar klei is gemaakt van bepaalde ingrediënten en is ook wat vochtig? Met mijn nuchtere verstand denk ik dat het niet kan, maar vroeg het me toch af.

9. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.479
    6.093
    113
    Vrouw
    Klei wordt niet door mensen verpakt, dat gaat machinaal, het virus zweeft ook niet door de lucht. Dus zou me daar echt geen zorgen over maken.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  10. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ach ja natuurlijk, dom dat ik daar niet aan gedacht heb. Bedankt!

Beausecret vindt dit leuk.
  11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.896
    5.151
    113
    citroenrasp, Mississippi en Poolvos vinden dit leuk.
  12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #332 tupp, 11 feb 2020
    Laatst bewerkt: 11 feb 2020
    Nou ja, ook dat dan meer even relativeren... elke dode is er natuurlijk 1 teveel. Maar terrorisme veroorzaakt niet zo heel veel dodelijk slachtoffers. Tenminste; niet als je het vergelijkt met zoiets als autorijden. Maak jij je daar veel zorgen om?

Aanvulling:
    (Bron: Volkskrant)

Zo'n vergelijking met terrorisme klinkt wel lekker spectaculair... maar in bed liggen zonder bedrekje, is menig Westers land gevaarlijker.

Raket78, GossipGirlxoxo, Whoopy en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Volgend jaar is er wel weer een ander virus en kunnen ze weer miljoenen vaccins weggooien, net zoals de vaccin tegen de Mexicaanse griep.

Whoopy en Mammielove vinden dit leuk.
  14. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ik maak me wel een beetje zorgen over het risico voor zwangeren...

Ik werk in een publieke functie waar ook internationale bezoekers komen en reis ook met het ov naar mijn werk.

Kan me zo voorstellen dan de overlevingskansen voor zwangeren lager liggen en de effecten op het kind niet goed zijn...

Maar ik zie ook niet in hoe een besmetting goed voorkomen kan worden in zo'n setting. :$

Lynne182 vindt dit leuk.
  15. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.479
    6.093
    113
    Vrouw
    Ja snap wel dat hij dat zegt hoor, het is ook zijn vak, zijn passie, zijn roeping etc. Weet niet hoe ik het moet uitleggen maar.. natuurlijk is dit een big deal en moeten we het serieus nemen. En ik vind het ook zijn taak om ons zo te waarschuwen.

Ik word er niet meer ongerust door, ik denk dat hij wel gewoon een punt heeft. Door overbevolking is het risico op virussen groter, wordt een steeds groter probleem en is dus inderdaad een grote vijand omdat de mens daardoor kan uitsterven. Zeker wanneer een virus heel dodelijk is.

16. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.479
    6.093
    113
    Vrouw

Ja snap dit heel goed. Vaak wordt daar pas ook iets over duidelijk zodra er meer bekend is over de invloed op zwangeren. En pas nadat een geval is gesignaleerd hier, eerder is het gewoon vooral goed voor jezelf zorgen. Vaker je handen wassen, oplettend blijven. Maar jezelf ook niet gek maken. Heerst sowieso een griepepidemie in nl nu.

PieterKonijn vindt dit leuk.
  17. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.896
    5.151
    113
    Ja ik snap het ook hoor. Ik was over het algemeen heel kalm over het virus maar ik merkte dat dit artikel me wel wat deed. Als ik het zelf krijg, maak ik me niet al te veel zorgen. Maar ik heb eerder een kind verloren door iets wat begon met een griepje. Dat zo’n vaccin dan 1,5 duurt, stelt me niet echt gerust. En vanaf nu probeer ik de berichten ook maar iets te ontwijken

18. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Waarom draagt iedereen dan mondkapjes als het virus niet door de lucht zweeft?

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #339 tupp, 13 feb 2020
    Laatst bewerkt: 13 feb 2020
    Vooral omdat mensen het gevoel willen hebben dat ze in ieder geval ìets kunnen doen om zichzelf te beschermen.

Het idee van de mondkapjes is dat je minder vaak per ongeluk met je handen aan je gezicht / mond komt (in de praktijk valt dit tegen: mensen zitter juist vaak aan het mondkapje om hem weer goed te doen.) En het dragen van een mondkapje helpt enigszins om zelf minder virus te verspreiden als je hoest en niest.

Het virus zweeft echt niet zomaar door de lucht. Als iemand hoest of niest kan het een paar meter overbruggen. Maar het is niet zo dat als er iemand in een grote fabriekshal niest, dat dan alle lucht in die hal besmet is en het virus op de klei terecht komt. Daarvoor moet iemand echt recht op de klei hoesten / niezen of er met virus-handen aanzetten.

Als je het nu geen prettig idee vindt om klei uit China te gebruiken, moet je het gewoon weggooien hoor. Maar dat heeft niks met mondkapjes te maken.

20. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Knuffel voor jou!

Deel Deze Pagina