Coronavirus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Poolvos, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113

Hoop het ook maar denk het niet. Ik merk dat regels meestal voor anderen gelden en dat veel mensen denken dat ze een uitzondering zijn.

hummeltje5, Sherbet, Jes88 en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik snap alleen niet zo goed dat ze alleen kiezen voor Noord Braband. Tenminste ik snap wel dat daar nu veel gevallen zijn maar kunnen ze dit advies niet beter landelijk geven en het testen dan wel daar houden en in mindere mate steekproefgewijs door het hele land ook?

hummeltje5 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat was nog niet duidelijk toen ik het postte ;)
    Maar inmiddels helder dus.

hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    In Zuid Holland zijn veel meer gevallen, maar die zijn allemaal te herleiden aan bezoek aan het buitenland of met contacten uit het buitenland. In Brabant is het niet te herleiden en daarom willen ze dat nu beter uitzoeken.

hummeltje5, Fuddey en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Nederlanders zijn Nederlanders. En Brabanders zijn ongelofelijk eigenwijs (ik ben er 1 van).
    Ik heb verder geen klachten, geen verkoudheid of wat dan ook. Maar na een kleine boodschap en even wat luiers halen in de ochtend, verwacht ik wel dat ik gewoon lekker thuis blijf. Op het uitlaten van de honden na.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Ik werk in brabant leuk de helft van het verplegend personeel en artsen kunnen dan wel thuis blijven. Hoe dan?

hummeltje5 en Novi vinden dit leuk.
  7. Novi

Novi Niet meer actief

Wat een vriendelijkheid hier :| ik zie mezelf niet als uitzondering op een regel. Ik wil juist geen misbruik van de situatie maken en "lekker" thuis zitten ipv op mn werk terwijl ik me goed voel. Maar er wordt hier blijkbaar vanuit gegaan dat zulke opmerkingen uit egoïsme gemaakt worden.

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Buiten Brabant kunnen ze vrijwel alle gevallen herleiden. Binnen Brabant niet.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

Dat mag ook gewoon, advies hou wat afstand van je medemens. Niet naar school, werk, feestjes enz waar veel mensen dicht op elkaar zijn.

10. GossipGirlxoxo

Niemand noemt je egoistisch, maar wat is je niet duidelijk?
    Verkouden, hoesten, koorts... voldoe je aan 1 dan thuisblijven tot nader bericht.

Jes88 en Madelie vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Nou dat idd. Zo'n virus brengt wel het beste in de mens naar boven zeg:(..
    Het is voor veel mensen vaag en nieuw en ik vind het dus helemaal niet raar dat er vragen over komen. Wat een ontzettend onaardige reacties zitten er tussen.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.708
    113
    Precies. Ik ben nu verkouden, zoals elk jaar wel een keer.Net als een collega die al vanaf nov verkouden is. Geen koorts of wat dan ook en voel mij niet extreem ziek. Ik ben dus gaan werken. Want werk ik niet dan moet een ander die ook al zo overbelast is en zomaar personeel vinden gaat niet.. Ik heb extra vaak mijn handen gewassen. Na elke zakdoek weer. Meer kan ik ook niet doen, de mensen hebben ook zorg nodig.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Nou de toon kan ook wel even anders bij de meesten.

Gewooniemand, hummeltje5 en tuc vinden dit leuk.
  14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.708
    113
    Foutje

15. tuc

tuc Niet meer actief

Inderdaad, wat hebben een aantal hier een verschrikkelijk, naar, kleinerend, irritant toontje.
    Dat het allemaal zo duidelijk is...tuurlijk joh, zo'n advies als nu maken we toch dagelijks mee:rolleyes:

16. tuc

tuc Niet meer actief

Heel anders ja. Ik ga stoppen met lezen hier, bah bah zeg!

Gewooniemand, suus1983 en Novi vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

Maar voor mensen in de zorg geld een ander advies toch?

https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/informatie-voor-professionals

En ik vind dat iedereen zich daaraan hoort te houden in de zorg.

18. GossipGirlxoxo

Vind jij het echt onduidelijk dan? Het zijn maar 3 dingen, en niet drie dingen die lastig te herkennen zijn.

Sherbet, Jes88, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Het gaat er niet eens om of iemand het onduidelijk vindt of niet. Er bestaan geen domme vragen, het gaat over de bijzonder denigrerende manier waarop sommigen daarop menen te reageren. Dit soort nieuws roept vragen op, heel normaal.

Buiten dat is een verkoudheid voor mij wél lastig te herkennen, aangezien ik een heel groot deel van het jaar met dergelijke klachten loop, die niet (!) door een verkoudheid worden veroorzaakt.

20. GossipGirlxoxo

Ja heb je gelijk in, misschien mijn eigen irritatie dat ik niet snap dat drie (in mijn ogen simpele) dingen voor velen zo lastig te begrijpen zijn.
    Het RIVM snapt ook wel dat dit een heel heftig advies is en dat zullen ze echt niet voor niets geven. Ik denk zelfs liever niet dan wel. Dus het zal wel nodig zijn. Ik vertrouw er in ieder geval op dat mensen die hier voor geleerd hebben en er 24/7 mee bezig zijn weten waar ze over praten en dit niet doen om de Noord Brabanders lekker te pesten.

Zwierezwaai en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina