Coronavirus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Poolvos, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Vreselijk....

2. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    894
    1.757
    93
    Ik woon niet in Brabant, anders was het makkelijk. Van de week met mijn teamleider over gesproken. 1 ambulante collega is thuis, doet wat administratie, ze belde op om het te overleggen. Teamleider weet niet goed wat hij er mee aan moet. Hij zal sowieso niet verplichten om te komen werken, want ja als het wel Corona blijkt en “teamleider zei dat ik moest komen” dat is dan ook weer zo wat. Maar goed als alle collega’s thuis gaan blijven voor een verkoudheid of een hoestje, zitten we binnen de kortste keren met een probleem! Dag/avond/nachtdiensten en een klein team.... sowieso al 1 collega die 6 weken uit de running is.....
    ik weet dus dat de teamleider het aan mij laat

3. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Tsja, veel bedrijven zullen misschien moeten gaan werken met beperkte openingstijden of vertraagde levering. Het is even niet anders.

Mag ik er overigens op wijzen dat de algehele mening wel omgeslagen is? Vorige week moest je nog vooral geen vragen stellen over verkoudheid en griep, want dat was zo lastig voor de instanties. Nu moet je zelfs klakkeloos thuis blijven als je binnen arbitraire grenzen woont. Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen er vraagtekens bij zetten. Wat trouwens niet wegneemt dat ik me aan de adviezen zou houden als ik in dat gebied woonde.

WinterBird en Fuddey vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ja maar dat word ook allemaal uitgelegt in het stuk van de RIVM toch? Ben je verkouden / hoest / koorst vermijd dan sociale contacten of plaatsen waar je direct in contact komt met mensen (scholen, werk, evenementen). Was gisteren avond inderdaad niet zo aardig in mijn reacties omdat het op mij overkwam of mensen excuses zochten buiten deze groep te vallen omdat ze het vervelend vinden (wat het is). Lastig met geschreven tekst natuurlijk, maar ik ging van het slechtste uit dat is niet eerlijk van mij.
    Na wat langer nadenken snap ik dat er sommige uitzonderingen op de regel zijn die lastig te interpreteren zijn. Als ik bijvoorbeeld in NB woon en vandaag had willen werken maar had een snotneus dan had ik dat vast wel kunnen doen want op zaterdag zit ik alleen op kantoor. Of toch niet en de algehele richtlijn aanhouden? Mijn gevoel zegt sterk bij twijfel niet doen. Het is een heftige maatregel. En juist zo iets heftigs doen ze niet als ze het niet nodig achten. Maar zo kijk ik er tegen aan.

Syane, WinterBird, Fuddey en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Hmm lastig, ik zou over zo'n situatie ook echt piekeren hoor!
    Oke feitenlijk kun je gewoon gaan werken, je hebt zelf geen koorts enkel de verkoudheid, toch staat op de site dat veel mensen wel preventief thuis blijven( ook buiten Brabant). Ik heb het even voor je opgezocht:

Hoe lang moet je uitzieken als je thuis blijft met verhoging of verkoudheid?

Veel mensen blijven voor de zekerheid thuis als ze verhoging of verkoudheid hebben. Zodra de klachten voorbij zijn, kun je de werkdag erna weer gewoon naar het werk.
    Worden de klachten juist erger, krijg je koorts, hoesten of benauwdheid, en ben je ook in een ‘risicogebied’ geweest of heb je contact gehad met iemand met het virus? Neem dan telefonisch contact op met de huisarts

Gezien de doelgroep waar je mee werkt misschien toch even aankijken of je over een paar dagen klachten krijgt...? Misschien kun je bellen naar dat nu corona nummer? Nogmaals ik vind het ook echt een lastige!

hummeltje5 en Forumnaam vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

En betreft mijn reacties gisteren avond. Sorry aan iedereen tegen wie ik onaardig reageerde of op wie ik onaardig overkwam, ligt aan mij, ik zit zelf niet lekker in mijn vel en ben dan minder aardig niet alleen hier maar overal en tegen iedereen. Was niets persoonlijks en ik vind je niet echt dom of stom als je die drie regels niet duidelijk vind en in sommige gevallen twijfelt. Mijn advies zal dan ook zijn, neem bij twijfel contact op met GGD of RIVM. Er zal vast een nummer beschikbaar zijn voor vragen. Ik denk dat je daar sowieso betere antwoorden krijgt als je al twijfel hebt dan hier op een forum waar de 1 uit angst, de ander uit nuchterheid en weer de ander uit simpelheid reageert.

hummeltje5, Gewooniemand, MyMiracle en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Komt er in het weekend ook een update vsn de rivm? Om 14u toch altijd? Ik zie niks

8. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    DUURTLANG!!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wil iemand nog een wedje leggen over het aantal?

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Huh, de vindicat leden kwamen allemaal zonder klachten terug, toch? Maar nu de melding dat er toch 4 getest worden.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Vroeg ik me ook al af

12. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    616
    648
    93
    Vrouw
    Haha, hoeveel denk jij?

13. Mammielove

4 hebben er nu symptomen las ik

14. Mammielove

Ik schat rond de 170

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Jij bent optimistischer dan ik. Ik ben blij als het er rond de 200 zijn en niet meer.

Syane, Mammielove en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik zat ook aan die richting te denken, maar als we toch gaan gokken zeg ik: meer.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zouden er in Engeland al wedkantoren zijn waar je echt geld kunt inleggen?

hummeltje5, Gewooniemand, qwerty123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    616
    648
    93
    Vrouw
    Ik denk ook zo rond de 200

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.740