Coronavirus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Poolvos, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dat a-merken in China geproduceerd worden betekend niet dat dan alles op aliexpress of soortgelijke websites gelijk goed is ;)
    De A-merken worden in NL gecontroleerd. Alle namaak producten worden niet gecontroleerd en daar kan van alles in zitten waar je niet blij van wordt.

Zo’n 2? Jaar geleden bv las ik ergens op fb dacht ik dat mensen superblij waren met een eczeem zalfje wat een natuurlijke zalf zou zijn zonder hormonen ed, want hun eczeem ging heel snel weg. Iedereen met eczeem/huidklachten dat zalfje kopen natuurlijk en bij iedereen hielp het, waar andere zalfjes niet hielpen (dan moeten er al alarmbellen gaan rinkelen). Tot je op een gegeven moment dan ook leest dat mensen huid problemen kregen, dunnere huid ed. Waarschijnlijk een zalf vol hormonen dus.

Dus nee, klei, rammelaars, bijtringen, zalfjes etc. Etc. zou ik nooit op aliexpress of dat soort sites kopen. Dan maar wat meer betalen voor het merk, maar weet je wel dat je kind/jijzelf het veilig kan gebruiken.;)

Fuddey, GossipGirlxoxo en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dan hoef je je helemaal niet druk te maken hoor :thumup: lekker laten spelen met klei :)

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.473
    21.876
    113
    Nee, dat zeg ik ook niet. Het is uiteindelijk allemaal troep.
    Net zoals knetterdure verzorgingsproducten, ik las een keer een artikel waaruit bleek dat in het dure merk veel meer troep zat dan in Nivea.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.147
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat betreft de A-merken en andere spullen mrt C E-keurmerk die in Europa worden verkocht: daarvan wordt de kwaliteit wel gecontroleerd, maar steekproefsgewijs. Het is echt maar een klein percentage dat gecontroleerd wordt. Volgens mij glipt daar nog genoeg doorheen. Je leest vaak genoeg dat er bij controles toch iets ontdekt wordt dat niet goed was. En dat is dan van die, wat zal het zijn... 2-3% ? die gecontroleerd wordt. Kun je nagaan hoeveel er dan mis gaat. Goedkope productie en winst gaat helaas voor gezondheid en veiligheid.

Maar goed, bij die C E-producten zal er minder rotzooi tussen zitten dan bij spullen zonder keurmerk. Of met het misleidende CE-merk.

citroenrasp en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  5. rums

rums Niet meer actief

Oke ik neem het terug. Heb mij er toch verder in verdiept. Niet zo fraai wat er gebeurd .

Fantykoekie en bosi333 vinden dit leuk.
  6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nu vind ik het echt niet meer leuk. In Italië is het nu ook - en precies in dat gebied woont mijn peettante die momenteel chemo behandeling krijgt ivm borstkanker. Ik hoop echt dat zij het niet krijgt.

Zo komt het toch wel echt dichtbij hoor.

7. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.985
    3.913
    113
    Vrouw
    Aaai dat is inderdaad niet leuk nee.
    Hopelijk kunnen ze de verspreiding remmen. Zijn 50 000 mensen in quarantaine maar het is afwachten.

Poolvos vindt dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wat slecht als blijkt dat de incubate tijd echt 4 weken is. De mensen die terug naar nl zijn gekomen hoeven maar twee weken in quarantaine te zijn. Als zij met de terug rijd besmet geraakt zijn zullen ze dus pas klachten krijgen na dat Allang uit quarantine zijn.

9. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.985
    3.913
    113
    Vrouw
    En freaky. Dat je dat virus zo lang kan dragen voor je er iets van voelt. :(

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ja precies. Maar ook de vraag dan wie heeft het wel wie heeft het niet.

11. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.479
    6.093
    113
    Vrouw
    Nu zijn er ook gevallen bekend die niet in China zijn geweest of direct in contact met iemand die uit dat gebied komt. Ik vind het een eng idee dat je het virus kunt dragen en mensen kunt besmetten zonder zelf ziek te zijn. Het is op deze manier totaal onbeheersbaar. Het virus is trouwens al lang in Nederland, het is alleen wachten tot de eerste zich meldt. Zegt mijn nuchtere zelf.. Zeker omdat China zolang niks heeft gezegd erover..:eek:

NiVa0230, GossipGirlxoxo en Koektrommel vinden dit leuk.
  12. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.985
    3.913
    113
    Vrouw
    #372 Fantykoekie, 22 feb 2020
    Laatst bewerkt: 22 feb 2020
    Tja volgens mij is het nu helemaal niet meer tegen te houden in Europa. Ze hebben hun best gedaan naar tja.
    Nu is schoolvakantie dus veel mensen zijn naar Italië vertrokken.
    Afwachten
    Screenshot_20200222-140706.jpg

Leni88 vindt dit leuk.
  13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Wat is die creame of tartar?

14. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Met de huidige laksheid zie ik het hier niet goedkomen. Patienten worden alleen getest als ze symptomen vertonen en ze in china geweest zijn, of als ze contact hebben gehad met iemand die bewezen besmet is.
    Zo gaan we straks gigantisch achter de feiten aanlopen...

NiVa0230, SAARC, MaMa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Ik weet dat het virus voor oudere mensen (75+) vaker dodelijk kan eindigen.
    Maar weet iemand hoe het zit met baby's en kinderen? Ik vind er niet echt duidelijke informatie over.

16. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.985
    3.913
    113
    Vrouw
    Bij kinderen verkoopt de ziekte meestal heel mild.
    Dat is wel het rare bij dit virus.

Wel meestal he. Zijn altijd uitzonderingen bij. Kinderen met astma, suikerziekte,...hebben wel meer kans op een ernstig verloop.

Dit nu gevonden maar nog niet helemaal gelezen.
    https://www.npr.org/sections/goatsandsoda/2020/02/20/807483553/coronavirus-is-contagious-but-kids-seem-less-vulnerable-so-far?t=1582399370098

17. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

En wat zijn nou precies de symptomen van dit virus? Ik denk namelijk dat het allang in NL is, en misschien wel in je eigen familie. Maar wie gaat er met die klachten naar een huisarts? Of wie wordt er, als ze gaan, maar huis gestuurd met uitzieken? En doet dat dus ook?

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat vraag ik me inderdaad
    ook af, zelfde trouwens voor China en andere landen; hoeveel mensen hebben een milde of zeer milde variant en dachten met een hoest en snotneus niet gewoon dat het een verkoudheid of gewone influenza was? Paracetamolletje en door? Gezonde, sterke mensen kunnen er gewoon van genezen, maar zouden zo heel goed het virus flink kunnen verspreiden... En kinderen al helemaal, die lijken vooralsnog heel goed te herstellen, maar met hele milde symptomen kan ik me voorstellen dat het überhaupt niet eens ontdekt wordt bij ieder kind.

19. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Wat betreft kinderen had ik gelezen dat kinderen onder de 2 wat meer kans hebben op ernstigere symptomen.

Net als bij MERS en SARS zijn mogelijk bepaalde etnische groepen meer vatbaar. Die virussen (en het lijkt nu met dit coronavirus ook zo te zijn) binden zich ondermeer aan de ACE2 receptor die zich bevindt in oa luchtwegen, zo kan het virus de cel binnenkomen.
    Bepaalde etnische groepen hebben vanuit hun genetica meer van die receptoren en hebben dus meer kans op infectie en ernstiger beloop.
    Ook is bekend dat mensen die roken veel meer van die ACE2 receptoren hebben in hun longen, mogelijk geldt dat ook voor luchtvervuiling. En mannen zouden ook meer van die receptoren hebben in vergelijking met vrouwen.
    Allemaal theorie, maar wel met enige onderbouwing (vanuit eerdere studies bij oa SARS)

Bijgevoegde bestanden:

Fuddey vindt dit leuk.
  20. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    In mildere gevallen lijkt het op verkoudheid of griep, dus snotteren, keelpijn, hoofdpijn, hoesten, spierpijn.
    Sommige mensen krijgen diarree, waarschijnlijk afhankelijk van waar het virus "binnenkomt".

In ernstigere gevallen komt er na ongeveer 7-10dagen benauwdheid bij, wat wijst op een longontsteking die vaak tweezijdig is, waarbij dan ook bacteriele infecties mee gaan spelen. Ook kan nierfalen voorkomen, hartritmeproblemen etc.
    De meeste mensen die overlijden zijn al eventjes ziek, gemiddeld 12-14 dagen na begin van de symptomen.

Deel Deze Pagina