Overigens lijkt het er ook op dat mensen een tweede keer geinfecteerd kunnen raken, dus eerst ziek zijn en positief testen, dan opknappen en negatief testen, om vervolgens weer ziek te worden en weer positief te testen. In dit geval lijkt het dan ook veel ernstiger te zijn. Dus of 2e infectie mogelijk wat betekebt dat je dus niet immuun wordt, en de tweede keer nog zieker wordt (slecht nieuws), óf mensen blijven veel langer ziek/besmet dan initieel gedacht (wat ook slecht nieuws is). Sowieso is al gebleken dat de tests weinig betrouwbaar zijn, ongeveer 1 op de 2 klopt niet. Sommige mensen moeten 3 of 4 keer testen voordat de test positief uitslaat. Je kan bijna net zogoed gewoon een muntje opgooien...
Man en ik beide dit gehad, kids ook ziek, maar minder erg. Vandaar ook dat ik het aangaf hoor. Wij zeggen hier al 2 weken dar we corona hebben
Volgens mij is het nog niet in Nederland. 40 artsen in Nederland controleren op het coronavirus. Als het virus in Nederland zou zijn zou er denk ik toch al 1 geval gevonden zijn. In België ben je verplicht om naar de huisarts te gaan als je niet kan werken of naar school kan gaan vanwege ziekte. Als het in België was was het hopelijk ook al bekend maar met die oo zo betrouwbare Maggie de Block weet je nooit. Hoe het in andere landen is weet ik niet. Of ze wel of niet verplicht naar de huisarts moeten met ziektes. Keelpijn komt volgens mij niet of zelden voor bij dit coronavirus. Dacht ik vanmiddag gelezen te hebben.
Ben geen taal expert maar er zijn er hier wel enkelen. Mochten er taalfouten in het artikel staan, het artikel is door Google automatisch vertaald naar Nederlands.
Ik denk dat er in NL meer niet dan wel naar de huisarts gaan met griepklachten, dus artsen kunnen dat natuurlijk niet controleren. Het zou mij iig niet verbazen, maar zolang het beestje geen naampje heeft zijn mensen ook niet angstig. Dat worden ze pas gemaakt als het bij naam genoemd wordt. En niet dat ik het onderschat, maar voor nu ben ik er iig niet bang voor.
Waar heb je deze informatie gevonden, @Fluss1984? Ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt. Zou de Nederlandse overhei ook overgaan op massale quarantaine als het hier opduikt? Ik zou het fijner vinden als daar meer duidelijkheid over wordt gegeven. Dat virus maak ik me niet zo druk om. Nogmaals; griep is spannender. Maar een eventuele quarantaine is ook niet niks. Ik snap dat de overheid geen paniek wil veroorzaken en niet wil dat mensen massaal gaan hamsteren. Aan de andere kant kan het denk ik geen kwaad om ervoor te zorgen dat je vriezer en voorraadkast de komende tijd goed gevuld blijven en dat je een voorraad wc papier in huis hebt. Een deel van de huishoudens zal dat ook echt wel gedaan hebben of nog gaan doen de komende dagen. Maar ik denk dat lang niet iedereen zich daar zo van bewust is. Onze overheid heeft het er graag over dat ze willen dat de bevolking zelfredzaam is. Maar dan moet je wel weten wat je kunt verwachten als dit virus in jouw stad opduikt. Er zijn nu heel veel groepen mensen dicht op elkaar vanwege carnaval. Daar kan zo’n virus zich razendsnel verspreiden, En een hoop mensen zijn nu op (ski-)vakantie. Het zou me verbazen als het virus de komende dagen / weken niet in Nederland opduikt. Wat dat betreft vallen carnaval en de voorjaarsvakantie ongunstig.
Ik ben de berichten aan het volgen op twitter. Er zit veel ruis bij, maar tussen de berichten van complottheorieën en zo door zijn er wel zinvolle berichten en referenties naar wetenschappelijke artikelen. Het lastige is dat het zo nieuw is dat de gevolgen etc nog niet te overzien zijn. Maar ik krijg wel het idee dat de dreiging veel groter is dan dat in onze media wordt afgespiegeld. Ik heb dus inderdaad ook wel voorraad eten ingeslagen (en wc papier haha), baat het niet dan schaadt het niet...
Ben ik de enige die bang is dat er dadelijk hier ook spooksteden komen en mensen weigeren te werken? Ik heb wat rijst en blikvoer ingeslagen stel het word druk in de winkels wil ik er niet tussen staan met mijn lengte van 1,50 haha. Maar echt bang ben ik niet maar ik koop ook al een berg als het gaat vriezen
Ik heb wel al gehamsterd. Niet alleen eten en wc papier maar ook voer voor de honden en medicijnen. Daarvan komen de grondstoffen uit China en die raken op. Overheid maakte dat laatst bekend maar niet heel groot. Denk dat ze idd bang zijn dat er gehamsterd wordt. Ik heb paracetamol, diarreeremmers, hooikoortspillen ed op voorraad gekocht.
Hoezo zie je daar de meerwaarde niet van? Je ziet toch wat er gebeurt? Hele steden die dicht gaan en dus ook de supermarkten. Hoe ga je dan aan je eten komen?
Ik ga ook maar gewoon telkens wat rijst, pasta en groente in pot/blik meenemen denk ik... Was ik hoe dan ook al van plan, altijd handig om wat op voorraad te hebben voor een grote storing of in dit geval dus een virus waarbij je mogelijk afgesloten wordt. Italië vind ik dichtbij genoeg om er toch een beetje op te anticiperen qua voorraad.
Ik verwacht gewoon niet dat het zover gaat komen. En zo wel, dan heb ik echt nog tijd genoeg om mn boodschappen te halen voor die periode. Maar ik ga me niet gek laten maken om nu mn zolder vol te stouwen met het idee van; straks heerst er een virus en kan ik de deur niet meer uit. Er zullen allicht mensen zijn die dit wel doen, maar die hebben hoogstwaarschijnlijk sowieso al een overlevingspakket in huis.
In China mogen koeriers nog wel over straat. Ze zetten het voor de deur en vertrekken gelijk weer. Bij een kennis was er ook een automaat neergezet met wat gratis basisdingen.
Dat moet iedereen voor zich weten. Ik ben ook echt niet bang om van de honger om te komen. In Wuhan zijn de supermarkten open en worden blijkbaar gewoon bevoorraad. Dus als je niks in huis hebt, komt het alsnog wel goed. Maar mocht het zo zijn dat er een quarantaine wordt ingesteld (voor ons gezin of de hele stad) dan zal dat niet voor niks zijn. Dan vind ik het persoonlijk wel lekker om ook echt een tijdje niet de deur uit te hoeven. Meestal hebben we toch wel voor een week voorraad in huis, zelfs de dag vóór 'boodschappendag'. Alleen dingen zoals smeerboter e.d. kan dan wel eens bijna op zijn. Dus voor nu gooien we de voorraadkasten maar even extra vol. Hopelijk onnodig, maar dan gaat het uiteindelijk ook wel op.
Overigens is twee weken eten geen zolder vol hoor Wij hebben een grote vriezer. Eén la is eigenlijk standaard gevuld met diepvriesaardappeltjes. Een andere met vlees en vleesvervangers. En in de zomer 1 la met ijsjes. De rest van de lades zit vol brood. Groente kopen we normaal gesproken vers. Dus nu wordt 1 broodla even vervangen door een la met diepvriesgroente. Daar alleen al kunnen we makkelijk een week van eten. In de voorraadkast hebben we eigenlijk altijd wel wat pasta en rijst staan, paar blikken soep, paar potjes pastasaus en nasikruiden. Ik denk dat we even een paar blikken / potten groente bijkopen. Dan kunnen we zeker twee weken vooruit zonder de deur uit te hoeven. Ik houd van voorraad. We hebben toen we net samen woonden een paar keer misgegrepen als we na een vakantie thuis kwamen en niks in huis hadden. Sta je daar doodmoe op de parkeerplaats bij MacDrive van die ranzige rotzooi binnen te schuiven. Of we waren een keer allebei ziek, moest m'n moeder potten appelmoes en beschuit brengen. We houden het nu beter bij, zodat we eigenlijk nooit mis pakken.
Ik vind t toch wel dichtbij komen nu het in Italië ook als een lopend vuurtje gaat. Halverwege april zit ik een weekend in Rome maar begin me toch af te vragen of t wel handig is om.daarheen te gaan ook al is alles al betaald.
Als iedereen tegelijk gaat hamsteren (als er vanuit bovenaf toe wordt geinstrueerd) zal de supermarkt snel leeg zijn (en supermarkt heeft ongeveer voor 3 dagen voorraad). Daarnaast zit ik er niet op te wachten om in lange rijen te gaan staan als er zo'n besmettelijk virus rondgaat...
En dat laatste wordt ook aangeraden door de overheid. Je moet je zeker 3 dagen kunnen redden zonder hen. Maar als jij het niets vindt dan moet je het vooral niet doen.
maar je hoeft toch niet je zolder vol te stouwen? dat is weer het andere uiterste. hier staat gewoon een flinke voorraad in de voorraadkast. gewoon genoeg eten om zeg, 2 weken door te komen. Is nooit verkeerd. er kan altijd wat gebeuren waardoor het van pas kan komen. en reken maar dat je echt geen tijd hebt om in te slaan als het zover is hoor. want dat gaat iedereen dan massaal doen. als er eenmaal hysterie uitbreekt dan gebeurd het ook goed Hier sowieso altijd een voorraad waar ik een paar weken mee vooruit kan. nog geen eens met het idee dat er wat kan gebeuren. Maar gewoon omdat het handig is. grijp nooit mis, als ik geen zin heb om boodschappen te doen, geen tijd heb of ziek ben dan kan ik het zo pakken. en als voordeel, als er om wat voor een reden dan ook de winkels dicht gaan dan kan ik vooruit. ik heb geen zin om wekelijks te slepen dus 1x per maand wordt alles voor rest van de maand gebracht. verder doe ik alleen wekelijks boodschappen voor de verse dingen. fruit, melk, enkele keer groente. scheelt dat wij veel diepvries en potgroentes eten. dus de voorraad bestaat uit minstens 4-5 potten appelmoes, bonen, doperwten/wortels, rode kool, bietjes enz. vershillende pakken drinken, rijst, macaroni enz. voorraadje flessen water voor wanneer het water (tijdelijk) afgesloten is. wat hier al eens gebeurd is. toen had ik helaas niks in huis.... flinke voorraad wc papier en verzorgingsmiddelen. heb ik sowieso. koop ik groot in als het in de aanbieding is of 1+1 gratis. en verder veel in de vriezers.. dus veel pakken diepvriesgroenten, brood en vlees.