Coronavirus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Poolvos, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw

Ze hebben ook pallets met wc papier! :roflmao:

maliro vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Maar de maatregelen in Braband staan toch los van de maatregelen voor mensen die tot nu toe uit risicogebieden kwamen? Ben het met jou eens dat je dat niet soepeler kunt noemen maar ook dat je dat niet kunt vergelijken. Zijn toch 2 op zich staande adviezen? En wat nu voor Braband geld is geen versoepeling voor de adviezen die al stonden voor echt positief geteste mensen toch?

3. Onje

Onje Niet meer actief

Landsmeer valt net als Diemen ook niet onder de gemeente Amsterdam

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb het over Nederland en niet over Italië. Ik dacht toch gelezen te hebben dat je bij afnemende klachten gewoon naar buiten mag maar dan zal Brabant de uitzondering zijn.
    Ik geloof sws niet dat het virus enkel overdraagbaar is bij symptomen.
    Daarom zijn er ook vast incidenten die niet een directe bron hebben. Je bent wschl al een besmettingsbron zonder symptomen.
    Is dweilen met de kraan open.

hummeltje5, NiVa0230, Zara75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

Dat verklaard dan het gevoel van @Jes88 dat ze achterlopen met de telling en dat er in het lokale nieuws al gevallen bekend zijn die nog niet in de telling zijn meegenomen.

Jes88 vindt dit leuk.
  6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Maar als dat dan echt uit een steekproef moet blijken en niet uit de klachten van mensen, betekent dan ook dat het voor het grootste deel van de mensen niet zo’n heftig virus is.

hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.976
    3.889
    113
    Vrouw
    Nee natuurlijk niet. In Nederland zijn mensenrechten belangrijker dan mensenlevens. o_O

hummeltje5, SAARC, Zara75 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die kunnen beter even wassen onder de douche, wordt zo’n schrale bedoening anders ;)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

Haha met mij hoef je geen medelijden te hebben hoor. Vind het wel lief van je ;) maar ik ben super gelukkig met de manier waarop ik leef en ook heel gelukkig dat ik in de positie zit om op deze manier te kunnen leven.

Ik zou juist knettergek of in ieder geval super onrustig worden als ik niet zo zou kunnen leven.

Diazz, Zonnestralen, Jes88 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Ja dat kan best zo zijn. Dat is ook niet de strekking van mijn post. Die gaat over dat je je gewoon kunt voorbereiden omdat het al weken aan de gang is (in NL maar ook wereldwijd) en nu overal verergert en ook de maatregelen strikter worden.
    Waarom zou je dan niet iets doen aan jezelf voorbereiden? Daar ging het over.

MaMa, Fuddey en Jes88 vinden dit leuk.
  11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Maar het gaat niet om vergelijken. Mijn post is een reactie op een opmerking over al dan niet jezelf voorbereiden.

12. GossipGirlxoxo

Wel nieuwsgierig vanuit welk oogpunt je medelijden hebt nav dit berichtje. Nav het groot inslaan bij de kruidvat? Die snap ik niet zo goed.

13. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Alleen de gedachten alleen al aan de producten die je inslaat ;) Het zou niet in me opkomen namelijk. Maar jij bent daar wel duidelijk mee bezig, vandaar ;)

14. GossipGirlxoxo

Leuke combi bij jullie, hamstertje en piep de muis :p zou ook wat knaagvoer inslaan in dat geval :roflmao:

hummeltje5, Madeliefste, Zara75 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw

Ohnee ik heb al 6 weken covid-19!
    Zucht.... Stomme verkoudheid.

Mammielove vindt dit leuk.
  16. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Echt bizar

17. GossipGirlxoxo

Ik vind het wel "jammer" dat het advies van NB niet in heel Nederland is gegeven. Ik heb besloten morgen mijn beide kinderen 1 met snotneus en 1 ziet witjes en is steeds moe (verminderde weerstand) beide thuis te houden van school ook al geld het advies niet voor onze provincie.

Jes88 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ga er gemakshalve van uit dat die persoon vast zelf maatregelen zal nemen. Stel dat ik een aanwezige kans zou hebben om Corona te hebben en ik ben ziek dan blijf ik thuis want dat zou ik normaal ook doen. Knap ik op dan ga ik heus wel een rondje met de hond lopen maar ga geen geanimeerde gesprekken met voorbijgangers houden. Ik zal mogelijk ook even de Kruidvat inrennen om mijn rollen wc papier te kopen en op gepaste afstand van mijn medemens blijven. Mensen moeten ook zelf blijven nadenken en niet afhankelijk worden van een test.

Palmpje, Zara75, suus1983 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Mee eens!

toevoeging: in onze regio best veel besmettingen. Ook in het dorp waar ik werk is nu een ‘bewezen’ besmetting. Ik hoop dat meer ouders voorzichtig zijn!

20. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Je laatste zin begrijp ik niet zo goed? Waarom niet kunnen? Ging mij om het willen eigenlijk.

Deel Deze Pagina