Coronavirus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Poolvos, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Nu in Italië heb ik er over na zitten denken.
    Water komt wel uit de kraan. We hebben genoeg eten in huis, alleen de melk, dat zou een probleem zijn.
    Verder genoeg eten en net toevallig 10kg aardappelen binnen. Zat vlees en groente oom.
    Ohja brood, hebben we ook niet in de vriezer.
    Wij komen de komende 14 dagen wel door.

2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Vind ik ook. En andersom dus ook, als je je daar goed bij voelt, moet je het zeker doen!

3. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Als we een beetje gespreid inslaan is de kans ook groter dat er steeds wat in de supermarkt ligt ;)

Mammielove vindt dit leuk.
  4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als het zo erg wordt, kus ik mijn man gedag en mag hij voor twee weken boodschappen inslaan. Die kan hij dan achterlaten voor de deur. Ik zet wel een tentje voor hem op in de achtertuin. :roflmao:

bozoe vindt dit leuk.
  5. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Ben ik de enige die zich totaal niet druk maakt hier om en het grotendeels bangmakerij vind?

Liva en Mammielove vinden dit leuk.
  6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113

Ik ook hoor.

7. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Nee hoor je bent niet de enige.

8. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Neehoor:)

9. Tulipa

Tulipa Niet meer actief

Ik maak me er totaal niet druk om. Ben druk genoeg met m'n eigen sores en ik ga ook geen boodschappen doen voor 2 weken.

10. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Zeker niet

11. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.469
    21.871
    113
  13. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.984
    3.910
    113
    Vrouw
  14. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.984
    3.910
    113
    Vrouw
  15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat een treurigheid zeg. Ik hoop dat ze toch nog aangifte doet en dat die sneue mannetjes in hun kraag gegrepen worden. En dan geen strafvermindering vanwege 'verminderd toerekeningsvatbaar door alcohol' maar gewoon de volle mep. Als je met een mes rondloopt, heb je duidelijk gemaakt waar je wilt staan in de maatschappij.

Gewooniemand, SAARC, Louise11110 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.984
    3.910
    113
    Vrouw
    Al het treinverkeer tussen Italië en Oostenrijk wordt volledig stilgezet.
    In een trein zaten 2 mensen met het coronavirus. Wat met de andere passagiers van die trein gaat gebeuren weten ze nog niet.

17. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Vind dit als hartpatiënt toch wel eng. Ik heb van mijn eigen al hartritme problemen maar toch. Maar ook nu ik zwanger ben vind ik dit soort nieuws wat enger als anders.

Ik heb zelf altijd voor minimaal een week eten in huis liggen. Mischien dat mocht het in Nederland ontdekt worden ik voor meer in ga slaan voor de zekerheid.

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Maar je kan dan toch ook besmet zijn zonder dat je het weet..
    Zeker hier nu in nl, veel mensen zijn ziek/verkouden.

19. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.984
    3.910
    113
    Vrouw
    #419 Fantykoekie, 23 feb 2020
    Laatst bewerkt: 23 feb 2020
    Ik vind het raar dat er nog mensen zijn die zich er totaal niet druk om maken.
    20% van de coronapatienten komt terecht in een kritieke toestand. Sterftecijfer is 2% wat ontzettend veel is.

Wij zijn misschien sterk genoeg maar de mensen om ons heen misschien niet. Mijn vader heeft bijvoorbeeld astma. Verder wel gezond en fit, heeft ook geen medicatie nodig maar als dat virus hier komt pik ik de autosleutels van mijn ouders. :cool:
    Idem met vriend. Diabetespatiënten lopen ook meer risico. Ook hij is verder gezond. Suikergehalte is al anderhalf jaar stabiel zonder medicatie maar dan nog.

Als het hier komt bekijk je het niet meer zo nuchter.
    In Italië riskeert je nu een celstraf als je het quarantainegebied verlaat. Dit is niet voor niks.

Panikeren is niet nodig. Ook niet als het hier is maar dan dien je wel voorzichtig te zijn. Letten op ziekteverschijnselen. Bij droge hoest, koorts niet zomaar in de volle wachtkamer gaan zitten bij het inloopspreekuur van de huisarts, wel bellen. Extra hygiëne toepassen, boodschappen eventueel online bestellen, drukke plaatsen vermijden. Meer kan je denk ik niet doen.

Ik zie ook dat keelpijn tussen de verschijnselen staat hier op het forum maar keelpijn en snotteren is geen symptoom. Dan heb je waarschijnlijk naast het coronavirus gewoon nog een verkoudheid erbij wat niet zo gek. Gewone verkoudheden gaan altijd rond. 5% van alle coronapatienten heeft wat keelpijn.

20. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik snap wel dat er mensen zijn die zich niet zo druk maken, de meerderheid zelfs. De meeste mensen hebben nooit sitiaties meegemaakt waarbij het dagelijkse leven ontwricht raakt en denken dat de supermarkten automatisch gevuld raken of zo.

Door de gigantische druk die een epidemie als deze kan leggen op de gezondheidszorg (zowel de fysieke bedden als personeel om voor mensen te zorgen, maar ook de middelen zoals medicijnen, zuurstof, beschermmiddelen voor personeel etc) is de kans op ernstig beloop bij andere aandoeningen ook veel groter. Kom maar eens met je blindedarmontsteking aanzetten bij een overvol ziekenhuis. Ik heb ook sterk mijn twijfels of de normale zorg doorgaat zoals anders, zoals chemotherapie voor kankerpatiënten, om een voorbeeld te noemen. Zo leidt een pandemie tot heel veel nevenslachtoffers.

Tweede zorg is de economie die deels stilvalt. Geen opdrachten meer voor bedrijven, dus mensen komen zonder inkomsten te zitten maar vaste lasten gaan gewoon door.
    Als veel mensen ziek zijn (of in quarantaine thuis zitten) vallen productieprocessen van dingen die we nodig hebben ook stil. Blijkbaar gaan veel mensen er vanuit dat straks de rekken van de supermarkt vol blijven, maar dat gebeurt niet automatisch. En ook de cassière heeft mogelijk geen zin om haar leven te wagen om jou van boodschappen te voorzien.

Dus; ik hoop dat het een storm in een glas water is, maar ik denk dat als dit toch met een sisser zou aflopen dat we dan gewoon heel veel geluk hebben gehad...

marina kl, NiVa0230, Fuddey en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina