Oh dat zal ook wel geen turnwedstrijden zijn aanstaande zondag? Inclusief bezoekers zo'n 150 man in 1 zaal...
Oke, ik dacht bij sociale contacten aan visite / feestjes / familie aangelegenheden enzo. Maar kan dat dit daar inderdaad ook bij hoort.
Als ik het voor mijzelf resumeer: - thuiswerken - geen sociale contacten: dus geen restaurant, bioscoop, training ed - geen evenementen - veel bedrijven in andere provincies ontvangen liever geen Brabanders op bezoek (= zijn we nu een risico-gebied?) Een halve lockdown al eigenlijk
Wat een goede actie! Ik hoop dat ze dit in heel Nederland door trekken, want Corona houdt zich natuurlijk niet aan de provincie grenzen
Ja ik vind het ook twijfelachtig. Maar de eerste rots en water training van de jongste gaat ook niet door ivm corona. En dat zijn hooguit 10 kinderen, wordt wel veel direct contact. Ben wel blij, want dochter is verkouden en anders zou ze meteen de eerste keer niet kunnen.
Nou, dat het belangrijkste is dat vitale structuren (noemden ze dat zo?) door kunnen gaan. Zorg wordt hierbij steeds als eerste genoemd, maar dat geldt natuurlijk ook voor politie, brandweer etc. Verder wordt er een oproep gedaan naar het basisonderwijs om geen klassen naar huis te sturen, zodat zorgmedewerkers niet met een opvangprobleem komen te zitten.
Dus dat betekent dat binnen Brabant evenementen worden afgelast, maar Brabanders wel andere evenementen in andere provincies mogen bezoeken? Of valt dit ook onder sociale contacten.
Ze hebben natuurlijk het advies bij verkoudheid, hoesten, koorts binnen te blijven dus die besmettelijke brabanders zullen niet op de evenementen in andere provincies zijn.
Burgermeesters hebben een best duidelijke oproep aan alle Brabanders om "hun sociale contacten en bewegingen zoveel mogelijk te beperken, een "periode van onthouding", en hun gezond verstand te gebruiken om deze epidemie te beperken". Aangezien het woord minstens 10x genoemd is kunnen we denk ik stellen dat in Brabant de uitbraak van Corona-virus als epidemie aangemerkt is.
4 procent geteste ziekenhuismedewerkers Brabant heeft coronavirus, alleen mensen met klachten getest #omroepbrabant http://feed.omroepbrabant.nl/share/3169445 Misschien mosterd na de maaltijd, maar de uitslag van de steekproef is bekend. Er staat ook in dat er gekeken wordt naar extra maatregelen.
Nouja dit en het feit dat ze de persconferentie om 4 uur uitzenden.. Onder werktijd. Zal vast vanavond wel herhaald worden maar.. jonge generaties kijken alleen nog maar series, geen tv? Niet om te generaliseren, maar vraag me gewoon af hoe ze jongeren bereiken in deze. Want als ik dit topic niet zou volgen zou ik of mijn man het niet weten, laat staan opzoeken..
Even een rekensom Er zijn 2,5 miljoen inwoners van Brabant. 4% van het zorgpersoneel heeft een positieve test gehad. Als dit zich doortrekt naar de rest van de inwoners van Brabant zijn er 100.000 besmette Brabanders!! Mag hopen dat dit niet klopt en er meer zorgpersoneel besmet is, omdat ze meer met patiënten in aanraking komen. Maar zelfs al is het daar nog de helft van, dan nog is 50.000 wel veel.