Ik werk in het ziekenhuis en wij mogen ze echt niet zomaar bij de action of iets dergelijks gaan halen. Hier in huis liggen se ffp1 en ffp2 masker nu wel centraal opgeslagen. Geen idee hoe groot de voorraad nog is. Wij gebruiken ze niet zo vaak op de poli.
Bij ons in het ziekenhuis zijn de ffp1 en ffp2 ook continu in backorder. De griep heerst ook overal, vandaar dat ze in het ziekenhuis regelmatig op zijn omdat je er zoveel gebruikt. Daarbij, als de leverancier ze aan particulieren kan verkopen voor een vermogen dan gok ik dat geld toch belangrijker is. Maar dit is een aanname van mij dus geen waarheid. Nou heb je voor dit virus ffp3 met luchtventiel nodig geloof ik. Ik kwam die nog tegen op een site..
Ik dacht gelezen te hebben het beste zonder luchtventiel omdat je via het ventiel weer gemakkelijker besmet kan worden. Maar ik kan het fout hebben he. Ben totaal niet bekend met die maskers.
Voor de mensen die extra inslaan.... hoeveel dan? Ik dacht eraan om voor een maand op voorraad te hebben (sowieso wordt dat aangeraden, who knew haha), maar dan moet je toch al extreme hoeveelheden opslaan lijkt me. Laat staan dat je twee maanden vooruit wilt kunnen. Wat hebben jullie dan in huis?
Ik denk dat inslaan echt niet hoeft. Als er op een gegeven moment misschien een uitbraak is gaan ze vanuit de overheid echt wel mensen helpen met voedsel als dat nodig is. Het is 2020...en niet 1940. Daar zijn echt wel noodplannen voor.
Wij hebben nu voor twee weken in huis. Gelukkig hebben we een flinke vriezer, want vooral een voorraad brood voor 2 weken neemt veel ruimte in beslag. Wij eten gerust een heel brood per dag. Verder een la met diepvriesaardappeltjes en wat zakken diepvriesgroente. We hebben een paar potten en blikken met groente en soep. Paar potjes pastasaus en zakjes nasikruiden. En wat pasta en rijst op voorraad. Het is al met al misschien 1 plank in m'n voorraadkast. En de vriezer ligt goed vol. Maar dan schijnt ie ook nog beter te werken.
Verbazingwekkend genoeg, zijn die plannen er nog niet. Las ik gisteren in een artikel uit de mond van een baas van de koepel levensmiddelen. Dat plan maken ze pas, als het nodig is. Persoonlijk plan ik liever vooruit Verder ga ik er 100% vanuit dat je gelijk hebt: er gaat heus niemand van de honger omkomen. Maar ik heb liever zelf wat op voorraad, dan dat ik afhankelijk ben van anderen. Ik hou er niet van om afhankelijk te zijn. En ik hou niet van lange rijen. Sterker nog, ik heb er een hekel aan. Dus ook daarom heb ik liever vast het nodige in huis. Als er iets is, hoef ik voorlopig mijn huis niet uit.
Doen ze dit dan ook in Italië? Volgens mij word een gebied in quarantaine gezet, gaan niet alle winkels open en zoek het maar uit.
Hier ingekocht maar weet niet voor hoe lang. Gewoon een krat vol. Moet wel nog bijkopen voor diepvries en koelkast. Brood eten we niet graag, alleen zoon dus dat valt mee. Eventueel beschuit kopen.
Ik heb nu ook een krat vol, vriezer (bijna) vol en wat extra potten groente/peulvruchten. Extra rijst, bonen, linzen dat soort dingen. Maar niet extreem veel. Ik denk dat we het hier zeker twee weken mee moeten kunnen doen maar als je die preppers websites ziet dan gaan ze uit van heeeeeeeeel veel. Ik denk ook wel dat de overheid gaat helpen maar als de pleuris uitbreekt komt alles stil te liggen. En t is wel fijn als de bevolking niet achterover hangt maar ook een beetje zelf meehelpt. Een beetje zoals de kleuterjuf de kindjes de jassen zelf dicht laat doen en de billetjes zelf laat vegen haha. Lekker makkelijk om af te wachten totdat de overheid komt helpen, we hebben zelf ook een beetje verantwoordelijkheid zeg maar. Niet lullig bedoeld overigens hoor, zo voel ik dat een beetje. Ik ben zelf zeker een risicogeval en ga straks dus de deur niet meer uit dus dan is een supermarkt bezoekje ineens uit den boze. Fijn dat ik mijn kinderen dan gewoon te eten kan geven en niet op hulp hoef te wachten.
Overigens voel ik me Af en toe ook wel een beetje belachelijk. Stel je voor dat het allemaal meevalt denk ik dan. Maar better safe than sorry toch?
Hier ook eens de voorraadkast opgeruimd en daar kan wel wat bij. Ik ga geen brood kopen, daarvan kan ik niet zoveel kwijt. Dus koop ik broodmeel, hebben we ook nog iets te doen hahahaha Het is een kwestie van tijd dat het hier is. Overigens zorg ik wel dat ik genoeg kattenvoer en grind in huis heb
Ik heb de voorraad weer aangevuld tot hoeveel ik normaal wil hebben staan. Wat er nu vooral anders is is dat er meer bloem, suiker, boter en gist ligt.
Hier is dochter nu ziek. Hoge koorts, pijn bij de longen, hoesten, vermoeid, hoofdpijn. Op zich niet vreemd bij een griep,maar e dokter wou wel even naar haar longen luisteren. Dus om 11 uur even heen. Maar toen bedacht ik me ineens... mijn man werkt in een bedrijf waarvan 80% chinees is en velen daarvan zijn met chinees nieuwjaar in china geweest. Dus ff teruggebeld en dit gemeld aan de assistente en nu moeten ze even bepreken welk protocol ze nu moeten volgen. En dat de huisarts desnoods even de ggz moet gaan bellen voor advies. Als ik niks meer hoor, dan mag ze gewoon om 11 uur komen. Als er iets anders gebeuren moet, dan wordt ik nog teruggebeld. Ik denk aan een normale griep, maar mijn man vind het toch wel wat spannend. Overigens is hij of een vd collega's niet ziek geweest.
Waarschijnlijk een griep maar toch goed dat jullie dit hebben gemeld aan de huisarts. Je weet nooit he. Toch wel spannend. Veel beterschap aan je dochter.
Wij hebben er nu wel voldoende maar ze zijn inderdaad niet meer te bestellen. Mensen hebben echt geen benul. Doen maar wat en gaan hysterisch allemaal dingen bestellen terwijl ze geeneens de functie ervan begrijpen.
Klinkt als een griep maar wel goed om het te melden. Het lijkt mij niet dat er een risico is op Corona omdat het vrnl veel via via contacten zijn. Beterschap !
Je kunt ook broodmix kopen. Kun je zelf brood bakken. Langer houdbaar en neemt minder ruimte in. Heb zelf overigens geen voorraad. Zien we dan wel weer.
Nou ik hoorde ongeveer soortgelijk van een collega die chirurg is in Nederland. Dus het is echt niet alleen bij jullie zo...