Coronavirus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Poolvos, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Als iedereen nu mondkapjes gaat dragen, dan hoef ik niet! lol!

Ik heb alleen extra zeep in huis gehaald, ik ga niet beginnen aan gel etc.
    Verder vind ik het vooral interessant qua ontwikkeling.

2. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik denk dat je je daar echt een beetje op verkijkt.
    Natuurlijk is het niet over heel China het zelfde...maar in veel steden is het echt wel hutje mutje. En aangezien een aantal van die steden groter zijn dan Nederland...

Zara75 vindt dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.479
    21.882
    113
    Klopt, maar dan heb je het over bepaalde steden en niet China in z'n geheel.
    Dat is net zoiets als zeggen dat er in Afrika geen vaccinaties tegen kinderziektes bestaan, terwijl in het Afrika waar ik woon bv vaccinaties zelfs verplicht zijn.

MyMiracle vindt dit leuk.
  4. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nee, eens. Maar in de steden natuurlijk wel. En niet alleen in China. Er zijn waarschijnlijk nog wel wat steden te bedenken met een behoorlijke bevolkingsdichtheid.
    Aan de andere kant: volgens mij valt het met de bevolkingsdichtheid in noord Italië dan wel weer mee. Dus tja, wat zegt dat dan?

citroenrasp vindt dit leuk.
  5. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Klopt, je kunt inderdaad niet stellen dat mensen in China in bij elkaar gepropt wonen.

6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.479
    21.882
    113
    Klopt, dat zegt niet altijd veel idd. In Algerije zijn nu ook besmettingen vastgesteld en dat is ook niet een erg dichtbevolkt land. Ik woon aan de Algerijnse grens dus hoop eigenlijk dat die besmettingen niet erg dichtbij zijn. Scheelt gelukkig wel dat er hier geen open grenzen zijn zoals in Europa.

Poolvos vindt dit leuk.
  7. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Wij hebben een paar weken geleden ook griep gehad met hoesten etc, bleef bij mijn man ook lang hangen terwijl hij ook nooit echt ziek is. We zijn niet naar de huisarts gegaan. Dus tja... wie weet hebben een boel mensen het al gehad.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik kwakkel al een tijd met hoesten, dan weer koorts erbij, dan weer overgeven, gisteren gigantische oorpijn, vandaag weer buikpijn. En ondertussen snotter ik door. Wie weet zit daar ook wel wat corona tussen ;) Zo erg als deze winter heb ik het lang niet meer gehad...

bosi333 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ben keer in China geweest met school en kreeg daar toch echt kortsluiting kwa dichtheid van de bevolking. Waar je ook keek. Beetje de Primark in het weekend haha . Gaos. Niet zo snel ga ik daar nog haar terug . Mensen wonen ook nog is opgepropt. Ons hotel wat een bezemkast met net genoeg ruimte voor je koffer en een bed. En gemiddeld appartement daar in die stad was zo volgend bevolking en wonen met hele gezinnen zo krap . Natuurlijk heb je platte land en grote stukken onbewoond gebied maar daar zal niemand bang zijn voor carona omdat ze daar gewoon geen of nauwelijks contact hebben met de buitenwereld .ook wonen in China in dat soort gebieden veel ongeregistreerde mensen ivm boetes etc. Kunnen ook al worden ze ziek nergens naar toe

citroenrasp vindt dit leuk.
  10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Dat lijkt mij ook.
    2e geval in Diemen.

11. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Er wordt bij de NOS wel heel erg diep ingegaan op die patiënt zelf. De markt opgaan om mensen te spreken die de man kennen... wat een hysterie.
    Ben je ook mooi klaar mee als eerste corona-patiënt in NL :confused:

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.190
    113
    Triest. Sensatiezoekers. Hij is overigens niet meer de enige en er zullen nog wel meer volgen.

citroenrasp, Spectre en Snoepjes vinden dit leuk.
  13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Tja belachelijk inderdaad.

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik denk ook dat het aantal besmettingen in China etc veel hoger ligt . En daardoor doden aantal in verhouding nog veel minder is dan die 2/3% van aantal besmettingen. Velen hebben niet meer dan wat verhoging en wat hoesten of indd wat grieperig en deze gaan echt niet allemaal laten testen. Veel merken zelfs niks dan wat verhoging. Ondertussen besmetten ze alles om hun heen tot er ergens een longontsteking krijgt en opgenomen wordt en dan pas ontdekt wordt.
    Er zijn er vast besmet met carnaval die nu ze ziek worden dat wijten aan veel drinken, ongezond eten en weinig slapen door al dat feesten en na 2/3 dg ziek werd de oude zijn maar wel verspreiden

MyMiracle vindt dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.190
    113
    Maar dat is toch ook wel logisch? Hier ook al een weekje verkouden en hoesten, maar daar ga je niet mee naar de huisarts over het algemeen.

16. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Plus dat we nog niet weten, maar wel hopen dat het virus niet overleeft in warmere temperaturen. Zoals heel veel virussen alleen swinters de kop op steken.
    Bij jullie is het veel sneller zomer nu. Dus er is een grotere kans dat het daar nu (nog) geen voeten aan aarde krijgt. Hooguit strooigevallen met mensen die ergens vandaan zijn gekomen.

17. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Beterschap!

18. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Nee dat was hier ook zo. Ik heb nog gezegd op mijn werk dat ik al in 15 jaar niet zo ziek ben geweest. En mijn oudste was nog nooit zo ziek geweest. Dus ja, weten wij veel...

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  19. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik heb echt medelijden met de beste man die is opgenomen. Alle ogen staan op hem gericht. En er worden hem dingen waarschijnlijk ook nog verweten.

Ik heb hier collega's uit Tilburg die echt bewust worden vermeden door andere collega's... vind het echt zo triest... Calm your tits denk ik dan.

Heb het hier al aangegeven volgens mij... maar al die onrust en paniek is veel gevaarlijker dan heel dat virus.

Poolvos, Mar76, Wellesnietes en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Mijn man is nog nooit ziek geweest sinds ik hem ken, maar 3 weken geleden had hij een keelontsteking, Koorts, stem kwijt, en daarna 2 weken hoesten. Gewoon door blijven werken. Tzal mij niets verbazen als hij het gehad heeft (rest van het gezin ook allemaal ziek geweest met hoesten en pufjes)

Deel Deze Pagina