Coronavirus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Poolvos, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.982
    3.903
    113
    Vrouw
    Dit ja. Mijn vader heeft sinds hij de griepprik krijgt nog maar 1 keer de griep gekregen. Dit jaar en heeft 2 weken afgezien. Dit virus is veel gevaarlijker dan de griep. 20x dodelijker. (0.1% tegenover 2% )

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dan heb ik liever dat mijn kind naar huis word gestuurt dan dat ik de kans heb een paar dagen later een hele week met een besmet ziek kind te zitten.

3. GossipGirlxoxo

Ik las ergens iets over dat malaria tabletten tegen Corona zouden werken als medicijn?!

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, inderdaad, ik ben al weken aan het kwakkelen, geen zin om er nog corona overheen te krijgen. En als het dichterbij komt, zou ik me meer zorgen maken om bv mijn tante en oma van allebei in de 80, mijn schoonouders met long- en hartproblemen etc. Voor mijn schoonmoeder zijn we altijd al heel bedacht op ieder virusje, maar ze afhankelijk van veel zorg en kan
    dus niet alles vermijden - noro is ook echt zo’n zorgenpunt bv, dat heeft ze 2 jaar geleden gehad en heeft een zware tol geëist. Haar gezondheid nu is brozer dan toen, dus ik ben minstens zo bang voor noro. Maar óók voor corona.

5. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.982
    3.903
    113
    Vrouw
    Als je de cijfers van China bekijkt denk ik dat we nog een kans maken als alle landen zich even hard inzetten.

Een week geleden kwamen er dagelijks 2500 mensen bij met het coronavirus in China, sinds een week altijd onder de 500 nieuwe besmettingen per dag, laatste dagen onder de 400 zelfs.

Gewooniemand, citroenrasp, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nee ik heb hier niks over gelezen :(

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Ja heb ik ook gelezen. Schijnt ook te hebben gewerkt bij SARS en patiënten in China die het kregen herstelden beter.
    Zou mooi zijn, relatief simpel te maken begreep ik.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Met de gewone groep ben ik ook bang voor mijn vader maar daarvoor krijgt hij nog een griepprik en als daar een longontsteking door volgt kan er vaak gericht medicatie gegeven worden. Van dit virus weer ik niet of er al gerichte medicatie tegen is? En het sterftecijfer ligt hoger dan bij gewone griep en hij heeft er geen vaccin voor gekregen. Dat is voor mijn gevoel hier anders aan. Maar misschien en hopelijk zit mijn gevoel er helemaal naast. Ik zie mijn vader meerdere keren per week en ook daarom wil ik nu zo hygienisch mogelijk leven. Liever tot overdreven aan toe dan iets te weinig en hem onbewust besmetten.

Fantykoekie en Fuddey vinden dit leuk.
  9. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Ik begrijp dat dus ook niet goed want veel artsen en verpleegkundige in china die zijn overleden waren ook vrij jong... nu zal het risico als zorgverlener wel hoger zijn dan andere beroepen maar je hoort natuurlijk dat het steeds om ouderen gaat die hoog risico hebben....

10. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Ik vind de persconferentie echt tenenkrommend, het is niet heel besmettelijk?

Het kdv doet het enige verstandige, 2 weken dicht zodat er geen risico wordt gelopen.

Kinderen geven alles aan elkaar door op school en op kdv. Ben benieuwd hoeveel gevallen er nog gaan volgen maar vrees het ergste.

EdN en amdaa vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

Die van mij ook dit jaar weer sinds jaren. En hij hersteld nu 6 weken later nog van die longontsteling. Hij moet 2x per week naar de fysio hierdoor en zit 18 uur per dag aan het zuurstof met de zuurstoffles op de hoogste stand. Als hij van de wc naar de bank loopt (10 meter) zakt zijn zuurstof in zijn bloed naar 72% wat bij hem normaal rond de 89% zit.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Helaas geeft dat geen garantie.
    Werk zelf met ouderen, die allemaal een griepprik krijgen. Maar alsnog krijgen veel ouderen de griep en overlijden daar soms aan. Dit jaar al 2x meegemaakt.

Maar vind het erg lief dat je zo goed voor hem zorgt. En geen risico wilt oplopen.

citroenrasp vindt dit leuk.
  13. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Er zijn wel cijfers over de leeftijden van overleden patiënten totaal. Dan zijn het wel vooral “ouderen”. Maar specifiek de patiënten in Italië weet ik niet. Jammer, want die cijfers zijn betrouwbaarder dan China. Iran las ik vandaag liegt ook (volgens een anonieme verpleegkundige die zei dat er meer mensen waren overleden dan ze openbaar maken).

Die chinese artsen; ik weet het niet hoor. Doe werkten 24/7 ongeveer. Zonder eten en zonder slaap. Er zijn er een aantal dood gegaan aan hartstilstand door uitputting.. ik denk dat je in zo’n situatie basically aan ieder virus sterft.

MyMiracle, citroenrasp, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Als je de cijfers in Italie bekijkt, lijkt het sterfte percentage best wel hoog. Nu net boven de 2 procent, maar het grootste deel van de besmettingen is nog maar net ziek, dus ik ben bang dat dat een stuk hoger gaat uitvallen. Hopelijk heb ik het mis.

15. GossipGirlxoxo

Dat van die garantie weet ik hoor. Dit jaar heeft hij toch de griep gekregen maar de ik denk 20 jaar hiervoor nog nooit.

Fantykoekie vindt dit leuk.
  16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh dat is wel al fijn, al +/- 20 jaar geen griep.
    Hopelijk is hij snel weer opgeknapt.

17. GossipGirlxoxo

Nee zie mijn post een paar berichten terug. Hij is na 6 weken nog steeds herstellende en met zijn copd gaat het sindsdien slechter dan ooit.

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh sorry. Ben paar dagen weinig online geweest. Dus een hoop terug te lezen.

Dat is niet best, heb het net terug gelezen. 6 weken is al lang, snap dat je je dan erg zorgen maakt. Zeker met deze coronagriep. Sterkte.

19. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Het beste is handen wassen met warm water en handzeep zo was je alles af, de desinfectiegel dood alleen bacteriën.
    Ik heb wel altijd desinfectiegel in de tas voor mijn werk in de thuiszorg, niet iedereen is even schoon. Nu is dat flesje bijna leeg wilde ik nieuwe halen maar alles is op. Gelukkig bij een andere zaak desinfectiespray voor de voeten nou dat zal ook wel op de handen kunnen:roflmao:.
    Maar als ik hoor hoe ze uit gemaakt worden omdat ze geen gel of mondkapjes meer hebben, gewoonweg schandalig.:eek:

citroenrasp, Wellesnietes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Bij ons op de nicu moest je wel degelijk handen wassen volgens de instructies en daarna nog ontsmetten.

Deel Deze Pagina