Coronavirus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Poolvos, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Je hebt ook niet heel veel andere opties. Je kunt moeilijk het hele land op lockdown zetten. Ik kan alleen wel geirriteerd raken als een Duitser een aantal dagen geleden positief test en dat het RIVM dan doodleuk zegt "contactonderzoek is niet nodig want hij was toen nog niet besmettelijk". Dat zeggen ze dus omdat zij nog steeds ervanuit gaan dat besmetting nihil is zodra je nog geen klachten hebt. Terwijl er al superspreaders zijn die het tegendeel bewijzen.

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    De kans is kleiner dat je iemand besmet wanneer je nog geen symptomen hebt. Blijkbaar achten zij die kans klein genoeg.
    Vervolgens trek je een conclusie die niet klopt. Het kan zijn dat zij mensen hebben besmet, maar dat is geen garantie.

En daarbij als het zo makkelijk gaat, dan is er toch geen ontkomen aan. Wat zou je dan willen doen om het tegen te gaan? Wat zou de oplossing dan zijn volgens jou?

GossipGirlxoxo en Syane vinden dit leuk.
  3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Ik heb geen oplossing, als ik die had was ik nu wel rijk denk ik. Ik heb m'n zegje gedaan. Doe er mee wat je wilt :thumup:

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat is een casus op een groep van inmiddels bijna 100k patienten. En wat moet je dan? Het hele land plat leggen?
    In de landen met isolatiegebieden zijn veel grotere uitbraken, dan de losse gevallen bij ons, die allemaal herleidbaar zijn tot een risicogebied. De contacten van deze gevallen worden gemonitord.

Syane vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Dus je hebt wel commentaar, maar weet het zelf niet beter? Zo kan iedereen wel wat gaan roepen.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Lekker makkelijk. Wel zeggen dat het RIVM hun werk niet goed doet, maar vervolgens zelf ook geen oplossing hebben.

Picaris, GossipGirlxoxo, dreames en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Dat heeft toch geen drol met elkaar te maken? Ik vind dat het RIVM niet uit moet gaan van 1. Besmetting alleen uit risicogebieden en 2. Dat je amper besmettelijk bent zonder klachten.

Gewooniemand, Diazz, Zara75 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Hahaha wat ben je lekker vijandig. Je vat het wel heel persoonlijk op. Ik geef duidelijk aan dat ik de zienswijze van het RIVM niet snap en dat ik als ik hun was een andere zienswijze zou hebben. Dat heeft niets te maken met dat ik dan wel een oplossing zou moeten hebben. Of mag je alleen als makke schaapjes achter het RIVM aanhobbelen?

Zara75 en EdN vinden dit leuk.
  9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Vanochtend bij WNL werd gezegd dat de artsen en verpleegkundigen uit de gebieden met de eerste besmettingen ook ziek werden maar dat dat te verklaren was doordat toen het virus nog onbekend was. En dat dat daarna niet meer is voorgekomen en dat het beleid werkt.

suus1983 vindt dit leuk.
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat tweede baseer je op een casus. Het RIVM moet daarin toch afwegingen maken. Wees blij dat je niet in hun schoenen staat. Want wat ze ook doe, het is nooit goed.

Aries en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Laat dat zegje dan gewoon over aan de professionals van het RIVM en de GGD. Zij maken telkens een afweging tussen de ernst van het virus en de ernst van eventuele maatregelen, en ik schat ze daartoe een stuk bekwamer dan iemand op zp die alleen roept dat ze het helemaal verkeerd doen.

Picaris, Mississippi, suus1983 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    :thumup:

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben wel benieuwd wat er dadelijk uit die persconferentie naar voren komt. Gewoon een samenvatting van alles wat je al weet als je het nieuws een beetje volgt? Of echt 'nieuw nieuws'?

Syane en Fuddey vinden dit leuk.
  14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ook! Ik verwacht misschien nieuws van die tweede test in Rotterdam?

15. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik ben het hier volledig mee eens. Ze weten nog te weinig over dit virus. En ik vind de maatregelen echt slap.

bozoe vindt dit leuk.
  16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Dit. Daarbij is het vrij gevaarlijk om eigen conclusies te gaan trekken terwijl wij als leken echt niet het hele verhaal kennen. Ook de media kent echt niet alle ins en outs. Het is niet ons werk.
    Daarbij moet men het grote belang in de gaten houden. Dat is ook altijd anders dan als je praat vanuit het individu.

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Op basis van welke informatie baseer dat? En wat wil je dan?

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je kan dit virus ook bestrijden met draconische maatregelen zoals een volledige lock down, en dan? Dan gaan er hele bedrijven failliet, kost het de samenleving miljoenen, krijgen mensen niet altijd de zorg die ze nodig hebben etc... terwijl dat misschien gezien de ernst van het virus totaal onnodig is. Het gaat niet alleen om gewoon lekker individueel te kunnen doen wat je wil, maar ook om het draaiende houden van een samenleving waarin mensen afhankelijk zijn van elkaar.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Typisch gevalletje ‘de beste stuurlui staan al wal’. Zelf zeggen dat we nog (te) weinig over dit virus weten. Maar desondanks met grote stelligheid verkondigen dat het RIVM het allemaal verkeerd doet. Zonder suggesties over hoe dan wel. Of dat het onmiddelijk een complete lockdown had moeten worden. Terwijl je daar de gevolgen ook amper van kunt overzien. Maar ik kan wel een aantal drama’s voorspellen, die zich dan voltrekken. Mensen die afhankelijk zijn van thuiszorg, krijgen dat niet meer. Patiënten die chemo of een operatie nodig hebben, krijgen die zorg ook niet meer. Bedrijven gaan failliet omdat ze geen personeel hebben. Mensen hebben geen inkomen meer. Examens moeten uitgesteld worden, de aankomende studenten hebben dus al een studievertraging voordat ze überhaupt aan hun opleiding begonnen zijn. Ik noem zo maar een paar dingen. En dat om een virus tegen te houden dat spannend is, omdat het nieuw is. Maar alsnog een relatief laag sterftecijfer heeft. Het is geen ebola, gelukkig. En terwijl het vooral mensen treft die, hoe triest ook, ook al vatbaar zijn voor gewone griep en noro. Terwijl niemand ooit op het idee zou komen daarvoor de hele samenleving en economie stil te leggen.

Maatregelen zijn nodig. Gezond verstand ook. De maatregelen die je neemt om bepaalde problemen te voorkomen, moeten niet zelf nog grotere problemen veroorzaken,

Elsss, Mississippi, suus1983 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik neem de zorg in veel van die landen niet even serieus. Kom je voor een simpele verkoudheid dan ga je weg met 6 soorten medicijnen ;)

merah vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina