Coronavirus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Poolvos, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.480
    5.839
    113

Ik mis even het punt dat je probeert te maken:rolleyes:
    Als ze met klachten passend bij vogelgriep op was genomen mag ik toch hopen dat ze haar daar ook op zouden testen.

amdaa vindt dit leuk.
  2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat weten ze dus niet. Ze is schijnbaar niet in het buitenland geweest.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Een bron over de vogelgriep?? Die ken je toch wel?? Is al jaren van alles om te doen.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Iig niet uit de risicogebieden, want dan was ze al getest.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.232
    113
    Ben benieuwd wanneer hier in t dorp wat te merken is, buiten media-geklets om. Veel vo-ers gaan in Gorinchem op school.
    Buurvrouw zou daar in het ziekenhuis bevallen. Ze is gisteren/vannacht bevallen maar weet niet of ze daar echt is geweest. Inmiddels zijn ze thuis maar heb nog niks gehoord. Dat de baby er is weten we door wat we zien ;) (kraamverzorgster, veel korte familiebezoekjes en anders nooit op zondag)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik doel niet op die specifieke vrouw. Jij zegt dat men hier had kunnen verwachten dat Corona naar NL over zou waaien nadat het elders geconstateerd was. Maar van de mensen in delen van Azië waar men met de vogelgriep besmet wordt sterft 1/3 eraan.
    Daarvan verwachten we nu toch ook niet dat het meteen naar NL komt?

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar heel veel andere landen kunnen ze wel een patient nul indentificeren. Die was er op dat moment nog niet.

8. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Vandaag was ik wel aardig enthousiast over de aanpak hier in Nl maar als ik dan weer lees dat de minister het niet als een probleem ziet elkaar een hand en knuffels te blijven geven terwijk belgie dat ten strengste afraad denk ik...
    #facepalm

SAARC, Annie24 en Zara75 vinden dit leuk.
  9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.480
    5.839
    113
    Nee maar als iemand met allerlei soortgelijke klachten wordt opgenomen passend bij vogelgriep. Dan ben je dus erg naief als je daar dan geen testje aan waagt. Eens moet de eerste keer zijn hé.

Maar blijkbaar kan ik in dit topic niets zeggen wat niet in jullie straatje past, want dan klimmen jij en je vriendinnetjes (die ELKE post van je liken) mij direct in m'n nek. Tot zover lekker meningen uitwisselen op een forum.

Toedels:thumup:

Ysabella, Iertje81, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn nu met zijn allen enorm gefocused op Covid. En ja, het had een hoop ellende gescheeld als deze mevrouw daar op getest was. Maar vergeet niet dat terwijl wij als leken nu alleen maar met dat nieuwe virus bezig zijn, artsen nog steeds 'gewoon' een hoop andere patiënten binnen krijgen, waarbij bijvoorbeeld sprake is van één van de vele soorten influenza. Of longontsteking. Of wat je maar kunt hebben waardoor je kortademig wordt en koorts krijgt. Volgens mij kan een arts je zo een tiental andere ziektes noemen die aan hetzelfde ziektebeeld voldoen, en die blijkbaar in het geval van deze mevrouw meer voor de hand lagen dan Covid-19.
    Logisch dat ze eerst gaan kijken naar een ziekte waar veel kans op is en pas als die zijn uitgesloten naar ziektes waar veel minder kans op is.

Nog steeds, trouwens. Nog steeds is op dit moment de kans dat iemand met die klachten gewoon (complicaties van) de griep heeft, in NL echt veel groter dan dat het Covid is.

Ansel, Paardenbloem, GossipGirlxoxo en 9 anderen vinden dit leuk.
  11. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Ik vind niet dat je dat met elkaar kunt vergelijken, vanaf het begon was duidelijk dat corona zich razendsnel verspeid, ook naar andere landen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Sorry?? Ik heb niet zoveel vriendinnetjes hier hoor:roflmao:
    En ik was in de veronderstelling dat wij (jij en ik) een goede discussie aan het voeren waren.
    Ik heb eerder gezien dan er wat leden stevig op jou reageerden, maar ik heb daar niks mee te maken.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben het ook met je eens dat het niet hetzelfde is hoor. Sowieso is covid op mensen overdraagbaar en de meeste mutaties van de vogelgriep niet, maar het was een voorbeeld om aan te geven dat iets in China niet per se meteen hier hoeft te zijn.

Jes88 vindt dit leuk.
  14. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Compliment om te horen dat je "populair" bent:roflmao::thumup:

tuc vindt dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat wel, maar volgens mij valt dat best tegen:roflmao:

16. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.480
    5.839
    113
    Ik voel mij nogal aangevallen, misschien niet terecht. Het voelt alleen alsof je geen kritische noot hier mag slaan want dan krijg je direct een aantal fanatiekelingen over je heen (zelfs via pm).
    Dat vind ik jammer en lijkt mij niet de bedoeling van dit forum. Jouw reactie vatte ik dan blijkbaar verkeerd op en was de druppel.
    Ik ga er maar even afstand van nemen:)

Ansel vindt dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Oei nou het is zeker niet persoonlijk. Ik hou van kritisch, maar reageer er ook graag op;)
    Jouw stukje over vriendinnetjes kan ik echt niet plaatsen:$

bozoe vindt dit leuk.
  18. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Als je goed kunt onderbouwenen waarom je iets vind of ergens voor staan lijkt mij dat helemaal prima toch! Denk alleen dat het voor vele een irritatie is dat er vaak dingen geroepen worden zonder dat ze "waar" zijn...

suus1983, Syane en bozoe vinden dit leuk.
  19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou, dat valt nog tegen als je eens kritisch naar de likes gaat kijken. Bij tuc is 43,3% van haar berichten geliked. Als je dat nou vergelijkt met een willekeurig ander lid... laat ik bijvoorbeeld eens, nou, doe maar bozoe nemen, dan zie je dat van dat andere lid 70,2% van de berichten geliked is.
    Er zijn dus mensen met een veel grotere fanclub dan tuc. :cool:

20. tuc

tuc Niet meer actief

Shit, wil je mij nu ff niet uit de droom halen dat ik populair ben, de beste 5 minuten van mn zptijd:roflmao:

hummeltje5, Paardenbloem, Nummer4 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina