Coronavirus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Poolvos, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    :roflmao:

@tuc bij dezen mijn excuses. Ik reageerde te overtrokken en dat over je vriendinnetjes was niet zo handig.
    Ik ga even een nachtje goed slapen en ben benieuwd naar het nieuws morgen.
    Hopelijk kunnen we dan weer op een normale manier discussie voeren.

Ansel, Zulema, Poolvos en 10 anderen vinden dit leuk.
  2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben blij dat je m'n bericht liked, tuc. Ik loop namelijk enorm op je achter. :roflmao: En heb even getwijfeld, wist niet zeker of je het als grap zou inzien.
    @bozoe; top reactie. En welterusten!

Ik denk dat iedereen die dit topic volgt, toch wel iets van spanning voelt. Anders zouden we dit onderwerp niet zo volgen. En welke maatregelen nou wel of niet genomen zouden moeten worden; elkaar in de haren vliegen helpt sowieso niet.

Ik vraag me echt af hoe we over een week of over een maand erbij zitten, wat dit betreft. Maar tot die tijd helpt het hopelijk als we af en toe met wat humor blijven relativeren. En lief zijn voor elkaar. Maar dan wel digitaal lief en niet face to face. :o:

Ansel, hummeltje5, Poolvos en 12 anderen vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Whaha, nou bij deze nog een like.

4. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Ik had populair ook tussen aanhalingstekens geschreven hoor maar bedankt voor de verdieping:roflmao:

hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Toch vind ik het een lastig verhaal. Mijn man hoest al enkele dagen, geen gewone hoest nee meneer is aan het studeren voor zeehond denk ik :confused: nu zegt hij net ik heb het zo ontzettend koud dus ik zeg dat ie zich dan maar eens moet tempen en nu heeft ie 39+ hij is in het carnaval gedruis geweest maar absoluut niet in de buurt van de plekken die genoemd zijn. Mijn opmerking het zal toch wel het beroemde carnavalsvirusje zijn maar ondanks dat ben je toch een beetje op je hoede :oops:

Zwierezwaai, Nummer4 en bosi333 vinden dit leuk.
  6. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Lastig! Ik snap je heel goed, ik zou in jou situatie nu ook echt even slikken.... (niet om paniek bij je in te zaaien maar om je juist te laten weten dat wat je denkt ik wel kan begrijpen!)

7. tuc

tuc Niet meer actief

Het is ook lastig hoor. Ik zit hier met een snotterende man (niet hoesten trouwens) en hij heeft 2 naaste collega's uit Tilburg en 1 uit Loon op Zand. Als die ongeving als risicogebied aangemerkt wordt en hij ontwikkeld koorts of gaat hoesten zou die dat misschien ook moeten melden.

8. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik roep sindsdien als ie aanhaalt om te hoesten, in je elleboog, handen wassen, desinfecteren. Hij is gelukkig enkele dagen vrij dus heb gezegd dat ie maar even thuis moet blijven om te kijken of het erger word.

Gewooniemand, Nummer4 en Jes88 vinden dit leuk.
  9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wacht waar vind je deze informatie?? :eek::roflmao:

Paardenbloem vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

En dit ja...o_O

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Laat hem dan lekker thuis uitzieken, Piep2016. En blijf zelf ook thuis, als je klachten krijgt. Het maakt niet uit of het nu een zware verkoudheid, lichte griep of corona is. Het is hoe dan ook besmettelijk en niemand zit op dat ‘cadeautje’ te wachten, ook niet die 80% waarbij het allemaal mild verloopt.

Manana, Nummer4 en Piep2016 vinden dit leuk.
  12. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik begin morgen weer na een behoorlijke vakantie maar zit in de zorg, ik verwacht als ik een kuchje laat vallen op het werk dat ik direct de infectiepreventie in mijn nek heb :roflmao:

Paardenbloem, NiVa0230 en Nummer4 vinden dit leuk.
  13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je op iemands naam klikt, zie je hoeveel berichten iemand heeft gepost en het aantal berichten dat geliked is. Dan even je rekenmachine tevoorschijn toveren. Aantal gelikede berichten : totaal aantal berichten x 100 = percentage likes.
    Je mag nu denken “dat mens spoort niet” :D Weet ik.

Overigens is het bij oude leden, zoals Tuc en ik ;) niet helemaal eerlijk. Omdat wij al duizenden berichten gepost hebben vóórdat de like-functie bestond. Dus wij moeten wel heeeeeel veel moeite doen, willen we ooit de percentages halen van mensen die lid zijn geworden ná het invoeren van de like knop.
    (Na deze alinea mag je alsnog of alweer denken dat ik maar een vreemd figuur ben.)

Paardenbloem, Poolvos, MyMiracle en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.982
    3.902
    113
    Vrouw
    #1854 Fantykoekie, 1 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2020
    Vandaag in Italië 566 besmettingen bijgekomen. In totaal 1694 besmettingen waarvan 140 in ernstige toestand. 83 mensen hersteld. 34 doden.

Duitsland vandaag 50 mensen bijgekomen, in totaal 129 mensen waarvan 2 in ernstige toestand, 16 genezen. 0 doden.
    En in Frankrijk vandaag 30 erbij, 130 in totaal waarvan 9 in ernstige toestand. 12 mensen genezen. 2 doden.

Benieuwd of het hier ook zo snel gaat groeien. Zolang het in clusters komt is er volgens het who nog te handelen.

Jes88 vindt dit leuk.
  15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ga door Tuc :roflmao::thumup:

tuc vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Precies, het is niet eerlijk:p
    Anders had ik zeker een percentage van 95% gehaald.

Zwierezwaai en tupp vinden dit leuk.
  17. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw
    #1857 Nummer4, 1 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2020
    Ik was er begin februari dichtbij toen ik al twee weken aan het sukkelen was en ernstige keelpijn kreeg, niet meer kon slikken en twee dagen achter elkaar heel erg kortademig was, maar de derde dag werd het beter en de keelpijn was een week later (bijna) weg. Nu (week 6 van deze verkoudheid) alleen nog een rare druk op de oren en lichte keelpijn. Om nu nog de huisarts te bellen vind ik overbodig.

Met de huidige kennis over het coronavirus had ik denk ik dan toen wel de huisarts gebeld. Mede ook omdat ik mensen ken die een maand eerder uit Azië waren terug gekomen. Ik stond er toen niet bij stil omdat de griepgolf ook gewoon heftiger werd in januari en ik dacht dat we eindelijk de pineut waren dit seizoen.

bozoe en Wellesnietes vinden dit leuk.
  18. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw
    Mee eens, maar dan verhuis ik wel eerst terug naar Grunn!

MamaChantal, Gewooniemand en tuc vinden dit leuk.
  19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou, het is wel zorgwekkend dat van die mevrouw die nu in Rotterdam ligt, dus niet bekend is waar ze het heeft opgeduikeld. Net zoals ik die gevallen in Tilburg toch verdacht vindt. Als daar inderdaad, zonder het te weten, een onbekende patiënt nul heeft rondgelopen... nu zijn er tot nu toe in die regio niet speciaal meer meldingen van griep en longontsteking. En dan zou je dat zo langzamerhand wel gaan verwachten. Ik denk dat we dat halverwege / eind komende week met meer zekerheid kunnen zeggen, of daar toch tijdens carnaval Corona is verspreid.

Fuddey, amdaa en Fantykoekie vinden dit leuk.
  20. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

#1860 Wellesnietes, 1 mrt 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2020
    Normaliter ga ik niet. Ik en de oudste hebben in januari griep gehad (koorts, hoesten, spierpijn ik ben denk ik in 15 jaar niet zo ziek geweest?die bij de jongste begon. Met de jongste wel geweest omdat die op en af koorts bleef houden. Die bleek uiteindelijk een luchtweginfectie te hebben. Niet dat je daar iets aan doet behalve de tijd afwachten.

Nu zou ik wel iets sneller om advies bellen denk ik. Dus als ik of de kinderen zich weer zo zouden voelen zou ik in elk geval de Huisarts even bellen voor advies. Maar dan wel de combinatie van koorts en hoesten of alleen koorts. Alleen verkouden niet, dat zijn de kinderen constant.

bozoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina