Coronavirus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Poolvos, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Als dat zo is noemen we het vanaf dit jaar coronaval :thumup:

2. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Coronaval :roflmao:

3. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw
    Ik had in dat geval toch even de hap gebeld of morgenochtend op z'n minst de huisarts voor advies :oops:

4. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Ik lig helemaal dubbel!:roflmao:

5. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw

Gewoon doen zoals ik, een nieuw account aanmaken en doen alsof je gek bent :roflmao:

MamaChantal vindt dit leuk.
  6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Gisteren reden wij zuidelijk op de A16 en wat je toen aan dakkoffertjes noordelijk zag rijden was echt heel veel. Allemaal mensen die terugkomen van de wintersport. Ik denk dat we nog wel veel meer voor onze kiezen gaan krijgen.

Zwierezwaai en mum2be2 vinden dit leuk.
  7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja dat denk ik dus ook. Vakantie voorbij, gewone leven begint weer. Nou dat gaat wat worden.

Zwierezwaai en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Ja van de carnavalsregio gaan de kinderen komende week pas weer naar school

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zit te denken, vorige week is een 'kennis' van mij overleden. Oudere man, kortademig, ze wisten niet precies wat hij had, ze dachten aan een virus. Dat hij hieraan zou overlijden had niemand aan zien komen. Vraag me af of hij Corona zou kunnen hebben gehad. Geen idee in welk ziekenhuis hij heeft gelegen, dat weet ik komende week misschien.

10. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

En midden Nederland ook!

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Klopt, alleen moord was afgelopen week op school. Dus regio midden en zuid gaan morgen weer starten. En dat zijn dus behoorlijk veel kinderen en leraren. Waarvan een deel op wintersport is geweest en een deel carnaval heeft gevierd.

12. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ja zo dubbel. Kan ook gewoon de "normale" griep zijn geweest.
    Onze oudste was 1,5 week geleden ook ziek. 10 dagen lang koorts, niet benauwd, wel hoesten en had uiteindelijk een longontsteking. Dit heeft hij in 11 jaar tijd nog nooit gehad.. zelf ben ik 6 jaar geleden voor het laatst echt ziek geweest, met koorts enz. ik was 2 weken geleden ook ziek. 2 dagen koorts en hoesten.. wij zijn niet in een risico gebied geweest en ook geen contact gehad met iemand die er wel is geweest.. dus ja, misschien hebben wij het beide ook wel gehad...

13. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.693
    6.591
    113
    Vrouw
    Gecondoleerd.
    Krijg je daar binnenkort meer over te horen? Lijkt me dat ze na zijn dood ook nog op corona hebben kunnen testen, zeker in dit soort omstandigheden.
    Welke omgeving?

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet trouwens dat dit een RNA-virus is dat vrij snel kan muteren. Net als het griepvirus. Wat wij ‘de’ griep noemen, is elk jaar een net iets anders virus. Daarom is er jaarlijks een inentingsronde en kun je tijdens je keven meerdere malen griep krijgen.

Ik vraag me af, hoe dat met dit coronavirus gaat. Want stel dat het niet muteert, is het dan -voor jonge en gezonde mensen- om het virus juist te krijgen nu hun weerstand goed is. In plaats van het nu uit alle macht proberen te voorkomen, en er dan op je 78e door geveld te worden.
    Dit is even puur individueel gedacht hoor. Nu moet je natuurlijk nog proberen het in te perken, zodat het hopelijk uitsterft. Of als dat niet meer gaat, in ieder geval spreiden om overbelasting van ziekenhuizen te voorkomen.

Maar stel dat te niet te stoppen is en uiteindelijk endemisch wordt. Dan kun je het misschien beter maar achter de rug hebben, toch? Hoe is dat met de griep? Helpt het doormaken van het ene griepvirus je lichaam een volgende keer om een ander griepvirus toch wat sneller te herkennen en aan te pakken, ook als er al wel sprake is geweest van mutatie?

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zeg nooit nooit. Maar gewoon statistisch gezien is de kans dat je toch gewoon een griep te pakken hebt gehad, echt vele malen groter.

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    wij ook in regio utrecht maar wij vieren geen carnaval.

tuc vindt dit leuk.
  17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gisteren stond ik bij een parkeer automaat en achter me stond toch een vrouw smerig te hoesten. Nu vind ik dit altijd al smerig maar nu helemaal. Moest me inhouden om er geen opmerking over te maken ;)
    Ik ben maar met mijn rug naar haar toe blijven staan. Minste kans op een eventuele besmetting. Mijn oudste zoon is ook snotverkouden maar geen temp.

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit is inderdaad nog maar de vraag.

Sars virussen muteren overigens wel, daarom kennen we inmiddels verschillende varianten:
    SARS, MIRS, CORONA (en nog meer minder bekende)

Deze virus is overigens helemaal niet te vergelijken met griep.
    Het is geen influenza-achtige virus. Griep slaat op de luchtwegen. Corona nestelt zich in de longen, en reageert heel anders.

Enkel de eerste symptomen lijken op elkaar.

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
  20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dank je. Kende hem niet heel goed maar zag en sprak hem bijna elke dag, dus is even een gat nu. En dit hadden we gewoon niet verwacht.
    Omgeving Brabant, maar ik weet niet waar hij precies woont. Dat kan ik komende week waarschijnlijk navragen, ligt eraan of ik iemand zie die hem goed kende.

Nummer4 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina