Ik wordt er af en toe helemaal gek van, weer een premium artikel wat ik niet kan lezen. Als het nou om verhaaltjes gaat... Maar soms gaat het bijvoorbeeld ook om iemand met corona of een ander best belangrijk nieuwsitem en dan kan je het dus niet lezen. Nieuws moet toch voor iedereen toegankelijk blijven? Andere kant... Men leest nu niet echt de krant meer of neemt er een abonnement op en om toch inkomsten te hebben zullen ze hier wel genoodzaakt toe zijn. Maar vind het soms zo tegenvallen!
Ik vind het soms ook wel irritant, maar naar mijn idee zijn het vaak juist niet de echte relevante nieuwsfeiten, maar eerder de achtergrondverhalen over persoonlijk leed, ervaringsverhalen, interviews etc. (Wat in feite jouw voorbeeld over iemand met corona ook is).
Ken je niemand met een abonnement op bijv AD? Dan mogen er namelijk nog een aantal mensen (devices) online meelezen. En volgens mij kan je ze wel lezen als je je modus op incognito zet.
Ik lees premiumartikelen altijd op de Incognitostand (heb Android, Apple zal ook wel zoiets hebben onder een andere naam) en dat werkt perfect.
Ik lees via het ad abonnement van mijn ouders. Het ad heeft wel eens uitgelegd dat premium artikelen gewoonweg meer geld kosten om te schrijven vanwege achtergrond en onderzoek. Daarom is het alleen voor betalende lezers.
Idd schijt irritant. De oplossing is: Link kopiëren en dan bij IPhone je internet browser op prive zetten. Dan kun je extra van die artikelen lezen haha
Gewoon je telefoon/tablet/laptop op incognito zetten en dan kan je alles lezen. Ik lees zo gewoon de premium artikelen van bijv het AD.
AD valt nog erg mee, die hebben bijna alles open staan op enkele artikelen na. Veel andere kranten (volkskrant, NRC, trouw) hebben een x aantal gratis artikelen waarna je een abonnement nodig hebt. Gratis nieuws lezen kan ook op de site van de NOS of nu.nl. je betaalt echt voor de meerwaarde van kranten artikelen. Ik heb het allergoedkoopste online volkskrant abonnement, 2 euro per week, omdat ik niet aan een papieren krant toe kom. Met een iets uitgebreider abonnement bij oa volkskrant, trouw, ad, parool en veel regionale kranten kan je ook inloggen op topics.nl, dan kan je bijna oneindig veel online lezen uit alle deelnemende kranten. (Je kan volgens mij ook een gratis proefabonnement nemen op alleen topics)
Dan moet je een abonnement nemen! Het is toch logisch? Die mensen werken ook, doen onderzoek, schrijven artikelen. De premium artikelen zijn nooit nieuws, altijd achtergrond verhalen. Jou voorbeelden zijn ook gewoon achtergrond verhalen.
Idd. Doordat mijn cookies regelmatig automatisch verwijderd worden heb ik heel vaak de melding dat ik zojuist mijn eerste gratis premium artikel gelezen heb.