Hoi Ik ben maandag 25 weken zwanger en voel de baby dagelijks. Sinds gistermiddag voel ik het wel, maar wel minder... als ik er voor ga liggen dan voel ik na een tijd heel vaag heel klein beetje beweging. Is ook kort en zo weer weg. Maak me er een beetje ongerust over en wil niet steeds mijn eigen vk bellen. Ben vorige week ook al een keer extra langs geweest om hartje te horen omdat ik het niet voelde en toen bleek alles goed. Dagen er na was baby beweeglijk en nu dus weer wat minder. Is dit reden tot zorg? Reden om eigen VK te bellen? Zijn jullie voorstander van angelsound? Ik overweeg 1 aan te schaffen maar wordt er mogelijk nog onzekerder van? Groet Donja
Ineke zou je mijn berichje ook willen beantwoorden... wil niet drammen hoor maar zie dat je online bent en zit er nogal mee.. Groet Donja
Hallo Donja. Volgende keer kan je beter niet zelf reageren op je bericht, want dan staat er een 1 achter en dan kijken wij er niet altijd meer naar. Ik snap heel goed dat je onzeker bent, maar niet nodig. Met 25 weken hoef je de baby nog niet dagelijks te voelen. Vanaf 28 weken wel, want dan is de baby groot genoeg om flink te trappelen en zo dat jij het ook bijna altijd voelt. De baby kan met zijn voetje richting jou rug liggen waardoor deze richting jou rug trappelt waardoor jij het niet voelt. Ook als je druk bent voelt je die kleine niet altijd bewegen omdat je er dan niet op let. Dus echt geen reden om je zorgen te maken. Ook als de placenta aan de voorkant ligt, voel je de baby minder bewegen want de baby moet flink tegen de placenta trappen wil jij het voelen, echt een kussentje dus. Je kan zo'n apparaat aanschaffen maar als je die kleine dan niet vind word je extra onzeker. En aangezien je die kleine over 3 weken dagelijks moet voelen, anders moet je aan de bel trekken bij je verloskundige. Zou ik het niet doen. Groetjes Ineke.