Corpus of Naturalis?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Baileyy, 14 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wij gaan naar Den Haag met overnachting en willen ook naar een museum in de buurt. Wat is nou leuker met een 9 jarige Corpus of Naturalis?
    Wie heeft ervaringen?

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Beide erg leuk! Corpus ben je wel sneller klaar dan naturalis, je krijgt daar in groepen een rondleiding via een koptelefoon.
    Maar beide een aanrader, ik zou het dus puur baseren op hoeveel tijd je in een museum wilt besteden.

Baileyy vindt dit leuk.
  3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Beide leuk maar totaal verschillend. Corpus is een reis door het lichaam. Mijn 8 jarige vond de uitleg nog wat lastig te begrijpen.
    Naturalis zijn veel opgezette dieren, skeletten enz.
    Corpus ben je aardig snel doorheen. Als ik me niet vergis dan liggen ze beide op een steenworp afstand van elkaar. Je kan ze ook achter elkaar doen. Eerst corpus en dan naturalis?
    Naturalis kan je gratis in met museumkaart.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Beide leuk! Maar mijn eerste reactie was Corpus. Gewoon omdat het zo mooi in elkaar zit.

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik sluit me aan bij de rest, allebei heel erg leuk, dus ik zou vooral kijken naar de interesses van je kind. Naturalis is heel groot en vol informatie over natuur en dieren, veel skeletten, opgezette dieren, nagebouwde habitat, enzv. Heel mooi opgezet, vooral het dinosaurusgedeelte vonden wij erg mooi gedaan. In Corpus reis je het menselijk lichaam door, je gaat via de tong naar binnen, begint in de hersenen en daalt langzaam af. Onderweg zijn er in de verschillende ruimtes kleine presentaties, heel interactief en erg leuk gedaan.

6. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Ik vond naturalis tegenvallen. Ik kan dan ook niet wachten tot mijn kinderen beide oud genoeg zijn voor Corpus . Vond dat zo gaaf opgezet.

7. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Via de tong? Dat klopt niet hoor. Of het moet verandert zijn maar het is via de knie en als laatste ben je bij de hersenen.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik ben er jaren geleden voor het laatst geweest, toen ging je via een roltrap de mond in en liep je vanaf de hersenen richting beneden, maar misschien is dat nu anders?

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Bedankt voor de tips! Het wordt Corpus. Omdat dat iets minder tijd kost en we nog meer tijd hebben in Den Haag voor andere dingen.

En omdat ik las over dinos bij Naturalis. Dat laatste vind ik niet zo interessant.
    Dus voor nu Corpus en volgend jaar ofzo maar Naturalis.

10. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Nee via de knie inderdaad.
    Wij waren er vorig jaar en de tong is toch een soort springkussen? Dat kon vorig jaar alleen niet ivm corona.

Deel Deze Pagina