Tips Luxemberg-stad met kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door L0nneke, 18 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Volgende week reizen we enkele dagen af naar Luxemberg-stad.
    We hebben een hotel net buiten de stad, maar willen de dagen vooral in en rondom Luxemburg stad doorbrengen.
    Ik ben op zoek naar leuke plekjes/bezienswaardigheden, enigszins kidsproof.
    Tips voor leuke kindvriendelijke restaurantjes en bij voorkeur low-budget.

Brand los!:D

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij zijn een paar weken geleden in het Novotel hotel Kirchberg geweest. Net buiten de binnenstad, openbaar vervoer voor de deur en via de weg zo buiten de stad. Het heeft een kleine hoek met speelgoed voor de kinderen, ruime kamers en een goed restaurant. Ontbijtnuffet was ook prima. Wij waren zelf wel zonder kinderen

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    De kazematten zijn erg leuk met kinderen, en de wisseling van de wacht ook.
    Verder kan je rondom de stad ook heerlijk in de bossen wandelen. Klein Zwitserland is zeker bijzonder om in te wandelen, ook fantastische uitzichten.
    Iets verder weg, maar kasteel bij Vianden is ook erg mooi, hebben ze ook een speurtocht voor de kinderen. Extra leuk is dat je daar ook met een stoeltjeslift kan komen.
    Mijn kinderen eten in normale restaurants, qua locatie budget en kindvriendelijk denk ik direct aan de Mac, deze zit in Luxemburg stad aan een plein, waar je ook buiten op een terras kan zitten.

Veel plezier alvast!

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Kazematten waren in september dicht, weet niet hoe het nu is. Inderdaad heerlijk gewandeld in Klein Zwitserland (ook wel Mullerthal)! Wij zijn ook nog naar Romeinse overblijfselen geweest in Echternach en Luxemburg Stad is een beleving op zich. Het hotel dat ik noemde staat vlakbij een lange straat: Avenue John F. Kennedy. Hier zitten heel veel restaurantjes, burgers, Grieks, pizza&pasta (Vapiano).

Deel Deze Pagina