Twee regeltjes voor kraambezoek

Discussie in 'Geboortegedichten' gestart door ratatosk, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hadden, om de bezoektijden aan te geven:
    Kraamvisite is dolle pret, maar tussen de middag en na half negen 's avonds kruipen wij met zijn allen in bed!

Maar nu is het zo dat we de eerste weken eigenlijk het ritme van onze oudste zoon aan willen houden. Dus na het avondeten even met zijn viertjes relaxen, onze oudste zijn fles melk(ik weet het, hij is anderhalf, maar die fles vindt hij nog wel lekker ;)), en dan tandjes poetsen en naar bed. We denken dat in die eerste paar weken onze tweede zoon al genoeg verandering is en we willen dat onze oudste alle tijd krijgt om daaraan te wennen. Dus willen we geen bezoek op die tijden. Nadat de oudste naar bed is willen we zelf bijkomen. Ik weet van de vorige keer nog hoe ongelofelijk moe ik was in de avonden en dan had ik ook nog een clusterend kind.

We vinden het natuurlijk wel leuk dat er bezoek komt en willen dat met twee regeltjes aangeven op het kaartje, terwijl we meteen duidelijk hebben dat 's avonds geen optie is. Nadat onze oudste wat aan de nieuwe spruit gewend is willen we langzaam aan proberen of het weer lukt om 's avonds bezoek te ontvangen zonder dat hij van zijn apropos raakt. Of misschien ben ik zelf wel minder moe en zou er na de oudste zijn bedtijd bezoek kunnen komen. Dat weten we van te voren niet.

Ik vind het moeilijk om die twee regeltjes te verzinnen. Wanneer we erop zetten dat we na vijf uur geen bezoek meer ontvangen dan is dat zo definitief terwijl we na een tijdje wel wat flexibeler willen worden. Als we er niets opzetten wordt mijn man platgebeld en moet hij steeds hetzelfde verhaal uitleggen.

Ik dacht aan iets van "Om de eerste tijd aan elkaar te wennen" en dan iets van de tijden waarop we wel bezoek zouden kunnen ontvangen. En misschien een hint waarmee duidelijk wordt dat we na die wen-periode wel 's avonds bezoek kunnen ontvangen? Hellep!

2. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Waarom vraag je niet gewoon om even van te voren te bellen om een dag/tijd af te spreken? Dan kun je er toch voor zorgen dat iedereen komt wanneer het voor jullie goed uitkomt?

Ik denk toch dat je er niet geheel aan ontkomt... Het hoort er wel bij, en voor hem is het ook wel leuk dat iedereen komt kijken naar het nieuwste gezinslid... *trotse grote broer*

Bijv: Wil je beschuit met muisjes komen eten, laat het ons dan van te voren even weten.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    We vragen dat niet van te voren omdat mijn man geen zin heeft om steeds hetzelfde verhaal af te moeten steken.
    En we willen het de eerste weken gewoon niet, dus het gebeurt niet. Ik zou het vreemd vinden om 'er niet aan te ontkomen'. We maken toch zelf nog altijd wel uit wanneer we bezoek willen ontvangen, net zoals ieder ander?

Tuurlijk is het leuk voor onze oudste! We willen hem echt niet afschermen hoor maar wel 's avonds na het eten. Wanneer er overdag visite komt is hij er natuurlijk bij! Hij is gek op visite. Het nadeel van avondvisite is dat het nogal intensief voor hem is (nu al) en dat hij er slecht van slaapt. Daar heeft hij last van en wij zelf ook.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, ik denk ook dat je dit het beste kunt regelen door gewoon een afspraak te maken als mensen langs willen komen. Het geeft toch niks als mensen bellen en je zegt gewoon dat je het graag 's middags wilt?
    Anders zou je ook een kraamborrel kunnen geven, dan heb je een hele meute al in één keer gehad.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nee mij maakt het niks uit om het te zeggen maar mijn man wil dat liever niet. Aan een kraamfeest hebben we wel gedacht maar we vinden het leuker om iedereen even apart te spreken. En waarschijnlijk vind al onze visite zich te belangrijk voor een kraamfeest en zijn we steeds bezig om uit te leggen dat het echt de bedoeling is om alleen op het feest te komen en niet van te voren ook nog..

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je zou misschien ook een los blaadje als inlegger in de geboortekaartjes kunnen doen? Met daarin het verzoek om in ieder geval de eerste ... weken niet 's avonds te komen omdat jullie dan met zijn allen willen rusten. Maar dat mensen tussen ... en ... van harte welkom zijn.

7. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ik had geen rijmpje maar gewoon mama en de kids rusten van 13 tot 15 en na 20uur! Fit was dan de max bedtijd van oudste maar ok hb geen enkele afspraak savonds gemaakt

Gewoon steeds 16u afgesproken en dan wanneer j wel savonds wilt doe j het wel .. Dat moet j toch aankijken hoe alles verloopt

8. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    omdat ook grote broer moet rusten zeggen we vanaf 19:00 weltrusten??? zoiets oid... dan is de hint denk ik ook wel duidelijk dat er gedacht moet worden aan de oudste zijn bedtijd..

9. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    tussen 12.00 en 15.00 gaan mama & "baby" rusten en na 19.00 zegt ook grote broer weltrusten. ik noem nu ook maar iets hoor hahaha ... ik vind het zelf altijd wel leuk als oudere kindjes erbij betrokken worden dus ook bij geboorte kaartje... wij hebben het geboorte kaartje van de jongste daarom eigenlijk ook vanuit de oudste laatste komen.. stukje : Hallo hier ben ik weer, maar nu voor de tweede keer ... Ik mag nu laten horen dat mijn zusje is geboren.. etc etc...

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Zo'n los blaadje houd ik in gedachten, voor het geval het echt niet lukt een duidelijk maar vriendelijk versje te bedenken.

Zo'n versje hebben we nu ook maar als ik dat erop zet dan willen mensen ook echt 's avonds komen. Je hebt gelijk dat we dat toch aan moeten kijken en dat gaan we ook doen. Het is alleen dat wanneer we op het kaartje zetten dat mensen tot 19:00 welkom zijn ze dan ook echt willen komen. Mijn eigen familie woont nogal ver weg en zijn nogal begriploos. En dan krijgen we steeds "Ja maar dat staat toch op het kaartje??". We willen deze keer een zo stressloos mogelijke kraamtijd :).

Zoiets zoek ik! Tenminste, er begint iets te komen :).
    Ik heb nu:
    Om ook grote broer te laten wennen, en zijn kleine broertje te leren kennen,

Maar dan.. Het moet hierop neerkomen: Vragen wij de eerste tijd, of uw bezoek voor 17:00 kan zijn. Het is belangrijk dat het duidelijk is dat het alleen om de eerste tijd gaat en dat mensen later natuurlijk wel weer welkom zijn na etenstijd. Maar hoelang die eerste tijd duurt dat weten we nog niet.

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    rata, aahaaa ja ik begrijp het...maar je zou ook kunnen zetten ( even zonder rijm)

de eerste weekjes rusten mama & kids tussen dit en dat Of de eerste weekjes kunnen jullie beschuit met muisjes eten tot "X uur" ( of dan en dan)

en als u daarna een belletje geeft zijn jullie ook welkom na " X uur"

Of iets van de eerste weekjes gaat grote broer wennen en deelt hij de beschuitjes uit van zo en zo laat en tot die en die tijd

maar daarna zijn jullie welkom blablabla

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Zoiets lijkt me wel leuk:

Om ook grote broer te laten wennen, en zijn kleine broertje te leren kennen,
    Zullen wij de eerste weken, na 17:00 niets afspreken.

13. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    jaa DAT!

top zou ik zeggen....heel duidelijk/..,en dan is de hint echt duidelijk, en zullen ze zich niet zo snel opdringen tch laat te komen ...omdat ze rekening houden met de oudste!

en dan eventueel nog een regeltje eronder van een belletje voor tijdstip ofzo...of ewanneer jullie rusten

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Rusten doe ik niet speciaal op gezette tijden en dat weet ik toch niet van te voren. Dat ligt een beetje aan de slaaptijden van de kinderen denk ik.

Poeh er valt weer iets van mijn schouders af. Bedankt voor de hulp!

15. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ooh ja bij mij is dat bedtijd van de oudste vandaar!baby slaapt toch wel :)

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Onze oudste slaapt nog de hele middag. Echt van 1 tot 4.. Dan zouden we alleen 's ochtends bezoek kunnen ontvangen, dat wordt wel heel beperkt :p. We vragen dan of de mensen even willen kloppen en ik ben bezig om een oplossing te zoeken om onze deurbel uit het jaar blok uit te kunnen zetten zodat hij dan niet wakker wordt.

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ja ik snap t. ..ik wilde dat hij wel wakker was als bezoek kwam, daarom...en ik vind/vond het niet erg die bezoektijden, de meeste kwamen dan rond 16u...en vaak belt iedereen dus dan kon ik a la minute gewoon afspreken dat ze dan toch om 14 kwamen...

ik had op de deur een briefje geplakt met ssst baby slaapt, kloppen ipv bellen aub

18. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik zou ze gewoon van te voren laten bellen en de eerste weken geen afspraken maken. Je hoeft toch helemaal niets uit te leggen.... Je zegt gewoon: vanaf 'datum' kun je komen.....
    Ook kun je dan gewoon bijvoorbeeld 2 avonden in de week afspreken en de andere avonden vrij houden.
    En kun je eventueel in de weekenden ook overdag afspreken

En hier heeft iedereen de eerste weekjes netjes gewacht.

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat hebben wij nu op dit moment hahaha!

Jij kent mijn familie niet ;). Ik moet wel een uitleg hebben, anders is het weer ruzie en normaal gesproken heb ik daar sch**t aan en laat ik ze kwaad zijn maar daar heb ik toch stress van. Dat wil ik deze kraamtijd gewoon voor zijn. Ik wil zorgeloos genieten!
    En je wilt niet weten hoe onbeschoft mensen kunnen zijn tijdens je kraamtijd. Daar zijn vast genoeg topics over te vinden op zw pagina ;).
    We vinden het bezoek wel leuk hoor! Maar inderdaad de eerste weken wat minder. Dat lukt dan nog wel, dan zeggen we gewoon dat we 'vol' zitten en dan-en-dan nog tijd hebben. Maar met zo'n zinnetje op het geboortekaartje hebben we tenminste de tijden al afgebakend. Daar hoeft dan geen gezeur meer over te komen en dat lijkt me heerlijk.

20. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    dat onbeschofte gedrag in kraamtijd herken... hier was het toen met foto's ik had van 1 buur wel foto op hyves gezet en bij de andere had ik geen foto gemaakt... boos dat ze was... heb ook tegen haar gezegd ik heb wel wat beters te doen dan de hele dag met camera in de handen te zitten... ik ben ook maar een mens.. dus als je op de foto wil kan je dat ook vragen... hahaha hopelijk valt het allemaal mee en hebben jullie straks een fijne kraamtijd!

Deel Deze Pagina